Bestelling kon nog omgeboekt worden, maar Michelin werd heel lastig op korte termijn. Ze konden wel Conti's leveren, de Ecocontact. In de afmetingen 175-80 R14 zien die er wel lekker 'classic' uit en verder zijn de rij-eigenschappen volgens de bandenboer wel aardig vergelijkbaar. Ze zitten mooi op mijn gepoedercoate stalen velgen (met dank aan onze Ben), nu nog op zoek naar nette RVS-wielplaten en 12 wielmoeren (heb er nog 4). Ventieldopjes met Peugeot-leeuwtje zijn al onderweg...
En oja, binnenkort wellicht 4 fraaie Dunlopwielen incl Michelinbanden en bijbehorende verchroomde wielmoeren te koop.
Foto's volgen...
Vervolg 29-5:
Gisteren bij Rob mijn 'nieuwe' stalen velgen gemonteerd, nette wieldoppen uitgezocht en de Dunlopwielen bij Rob achtergelaten.
Hieronder plaatjes, ik vind het een flinke verbetering! Daarbij zit er nu de originele bandenmaat onder en dat stuurt ook een stuk lichter en de banden zijn comfortabeler. De oude MXT's waren 15 jaar oud. Ga ze inrijden bij de GRACA, op 5 juni.
En zo zag ze eruit met de Dunlopwielen (en de kritische kijker ziet nog een subtiel verschil. De NOG kritischer kijker ziet dat mijn stalen wielen eigenlijk bij 504cc >'75 horen -maar ik vind deze nu eenmaal mooier- en diezelfde kijker ziet ook dat ik nog een keer type 1 portieren (met opliggende deurgrepen) moet monteren. De echte purist constateert nog dat het linker achterscherm bij de restauratie door een type 2 scherm is vervangen, maar daar kan ik nog het beste mee leven):
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens