ROOMPIE-ROOMPIE, LEKKER IJSSIE JA!

Voor de schaalmodellen van ons favoriete merk.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

ROOMPIE-ROOMPIE, LEKKER IJSSIE JA!

Berichtdoor 307204XSI » 26 sep 2008, 22:07

Ik zal zo'n jaar of 6 geweest zijn, toen ik op het plein voor het RAI gebouw voor het eerst geconfronteerd werd met het fenomeen stand- werker. Elke Hiswa, elke Autorai, stond ie daar onze vaste ijsverkoper. Het werd een soort traditie, na de avondopenstelling, als je helemaal, warm, moe en afgepeigerd was, buitenkomen en dan een zalig ijsje. Met luide keel werd de handelswaar aangeprijst; ROOMPIE-ROOMPIE; LEKKER IJSSIE JA!!!

Ruim 30-35jaar zou het een gevleugelde term blijven tussen mij en mijn vader, ons geheim, zeg maar. Niemand die er ooit van wist. Hij kan het helaas niet meer herinneren, (Parkinson en Alzheimer maken helaas veel mooie dingen kapot), ik des te beter, de herinneringen zal ik koesteren, tot in dagen.

Later kwam je in Frankrijk en voor het eerst proefde je het fameuze vanille- en chocolade-ijs van MIKO. Een begrip in Frankrijk, wat een sensatie, zo heerlijk, zo zuiver. Door de jaren heen groeide de naamsbekendheid van het merk MIKO door vele promotionele activiteiten, onder andere in de Tourcaravaan, met zeer fraaie aparte voertuigen die zeer tot de verbeelding spraken.
Later had MIKO zelfs een eigen wielerploeg.
Ook maakte het merk MIKO gebruik van 2CV's om ijs uit te venten aan de kust en in het binnenland van Frankrijk. Betrouwbare eenvoudige en economische auto's om de producten aan de man te brengen.

Hoewel eigenlijk de Prototype Terasson op de nominatie stond om over te schrijven, (beloofd aan een 2CV-fanaat in het Noorden des Lands :wink: ), permiteer ik mij de vrijheid om met dit stralend prachtige weer, wanneer iedereen nog 1keertje dit jaar aan ijs denkt, eerst deze 2CV onder de aandacht te brengen.

Kijk en geniet van de oude MIKO foto's en de plaatjes die ik van de 2CV pick-up heb geschoten.
Het schaal model is een origineel gekozen NOREV en is nr. 19 in de Nederlandse 2CV serie. Alleszins de 10,95 waard die u er voor dient te betalen bij de tijdschriftenshop.

Zaterdag ga ik weer naar mijn oude vader, zoals elk weekend zal ik zijn hand vast houden en hem stilzwijgend een ijsje voeren..................

groeten en prettig weekend,
Arie-Jan


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor chummy dj » 27 sep 2008, 17:14

mooie ijskar...kan me ze nog goed herinneren,hier waren het meestal renault estaffette,of citroén HY... :D
Avatar gebruiker
chummy dj
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 13 sep 2008, 16:16
Woonplaats: belgie

Berichtdoor chr. » 27 sep 2008, 20:33

ik moet bekennen dat ik er nog nooit van had gehoort :oops:
of ben het vergeten :mrgreen: maar in iedergeval
een mooi verhaal, zeker je laatste zin over je vader.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor 307204XSI » 27 sep 2008, 22:17

een mooi verhaal, zeker je laatste zin over je vader.


Dankje, ik ga een persoonlijke touch in mijn stukjes bij tijd en wijle niet uit de weg. Het valt niet altijd mee, maar het te uiten doet in iedergeval goed. En voor je zelf is het ook goed dat je af en toe de betrekkelijkheid van dingen weer eens onder ogen ziet.................
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor chr. » 27 sep 2008, 22:29

307204XSI schreef:
een mooi verhaal, zeker je laatste zin over je vader.


Dankje, ik ga een persoonlijke touch in mijn stukjes bij tijd en wijle niet uit de weg. Het valt niet altijd mee, maar het te uiten doet in iedergeval goed. En voor je zelf is het ook goed dat je af en toe de betrekkelijkheid van dingen weer eens onder ogen ziet.................



kan hier niet meer aan toevoegen dan dat je helemaal gelijk hebt...............
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.


Keer terug naar Modelauto's algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten