door A.B.203 » 25 jun 2021, 20:37
Dat klopt Sander en ik heb jou verteld wie dat oa fikst. De 2e optie om toch een beetje snelheid in de familiale/commerciale te houden is de montage van het differentieel van zijn opvolger de 403. De eerste modellen van de 403 hadden bijna dezelfde stalen achterassen maar met een iets "snellere" overbrenging. Ik heb het zojuist globaal bekeken en denk dat het differentieel van de 403 in dat van de 203 past. De complete achteras van de 403 sw's onder de 203 sw's zetten kan niet. Dit omdat de veren bij de 203 op een grote bout schommelen, maar dat is jou wel bekend. Ik bedoel met het vorenstaande dus alleen het complete differentieel verwisselen, de trompetten dus niet. En maar hopen dat de steekassen passen.
Laatst bijgewerkt door
A.B.203 op 26 jun 2021, 22:20, in totaal 1 keer bewerkt.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.