Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor jerilo » 13 nov 2020, 20:22

Kleine update vandaag.

De hemel is opnieuw bekleed (even geen foto van, komt nog) dus deze weer gemonteerd en de rest van het interieur weer ingebouwd.
Dit is nu helemaal klaar.

Voorremmen zijn nu helemaal gedaan en de voorwielen ook al voorzien van vers rubber.
Nu alleen de achterkant nog doen.

Verder blijft de motor zeer slecht draaien. Oorzaak is gewoon oude brandstof.
Ik heb dus besloten om de tank leeg te pompen en daarna voorzien van nieuwe verse brandstof en kijken wat er dan gaat gebeuren.

Ik heb de aanvoerslang aan de voorkant los gemaakt en in een jerrycan gedaan. Via een externe stroomdraad de brandstofpomp continu aangezet totdat er geen brandstof meer uit de slang kwam.
Even contact aan gezet om te kijken of tank leeg was, wat blijkt en ik vermoede het al de meter geeft nog steeds een kwart tank aan.

Besloten om toch maar de vlotter eruit te halen. Die is dus in verre staat van ontbinding geraakt door de veel te oude brandstof wat er minstens al 10 jaar in zit. Het was niet veel, een kwart tank :lol:

Heb geprobeerd om de vlotter te herstellen en schoon te maken maar dat mocht niet meer helpen, hij zit muurvast. Nu opzoek naar een nieuwe unit. Mijn leverancier kon er mogelijk nog aan eentje komen.
Daarna de verse brandstof nog doorspoelen zodat er aan de voorkant schone verse brandstof uit de aanvoerslang komt.
Wil toch nog even de injectoren eruit halen en nogmaals testen schoonmaken. Dit omdat ik de bougie's eruit had gehaald en die oude brandstof heeft een hoop troep achtergelaten. Als het zover is dat ik kan gaan rijden doe ik er eerst maar een goede injectiereiniger bij de brandstof. En na 2 á 3 tanken toch het filter nog maar eens vervangen.

Verder lag er steeds stuurbekrachtingsolie op de grond aan de linkerkant. Blijkt dus dat het stuurhuis lekt op het gedeelte waar de stuurstang op komt (waar de leidingen op zitten) op de foto met dat blauwe onderdeel.
Gelukkig kan ik hier redelijk bij om het te demonteren zonder het stuurhuis los te maken. Dan maar eens kijken wat er aan de hand is. Ik vermoed dat de keerring lekt.

Dus voorlopig rijd hij nog niet.

Afbeelding

Afbeelding

Onder dat blauwe onderdeel komt de stuurbekrachtingsolie eruit.
Afbeelding

Oja de 2 nieuwe "luxe" kentekenplaten zijn ook binnen gekomen.

Tot de volgende update,

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor SV605 » 13 nov 2020, 22:56

Mooi werk!
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor tim1993 » 14 nov 2020, 12:37

Prachtig project Jeroen! Echt super hoe grondig je het aanpakt.

jerilo schreef:Even contact aan gezet om te kijken of tank leeg was, wat blijkt en ik vermoede het al de meter geeft nog steeds een kwart tank aan.

Hierdoor ben ik ooit met m'n 405 gestrand langs de E4 in Zweden. Meter gaf nog een kwart aan maar pruttel, pruttel, uit...
PB voor uitlezen van je Peugeot of Citroën!

Citroën BX 16TRi '86
Peugeot 305 2.0T '85 in aanbouw
Peugeot 406 3.0 V6 ‘99
Saab 9-5 3.0t V6 '98
tim1993
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 22 jun 2016, 15:11

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor jerilo » 22 nov 2020, 15:20

Vandaag niet zo'n hele grote update.
Afgelopen week wat tegenvallers gehad, zoals je altijd kan verwachten bij een restauratie van een oudere auto.

De tankvlotter is niet meer te leveren door mijn grossier. Ik zie hem nog wel staan bij de Peugeot klassiek afdeling. Maar dan kost hij rond de €300,- met verzenden. Dat vind ik toch echt even teveel.
Ben aan het zoeken gegaan op ebay en daar vond ik er eentje in Duitsland. Nu heb ik hem voor nog geen €40,- in huis. Dus deze is onderweg.

Verder heb ik de achterremmen ook aangepakt. Maar tijdens het ontluchten van het systeem gaat er aan de achterkant iets niet goed. De remmen blijven vaststaan en vooraan lekken ze.
Verder gelijk de achteras en alle onderdelen in de roest preventie gezet.
Moet nog de grote onderplaat aan de achterkant weghalen, lees schroeven doorslijpen, zodat ik de bodem en trekhaak ook kan behandelen tegen roest.

Ik vermoed dat de remklauwen gewoon teveel slijtage hebben gekregen waardoor de afdichting tussen de remklauw en nieuwe zuiger niet lekker is.

Ik zit er nu aan te denken om dan toch maar rondom nieuwe remklauwen te gaan monteren. Heb ze op internet bij de bekende auto onderdelen site's al gevonden. Morgen eens even kijken of de prijzen een beetje bij mijn grossier in de buurt komt.
Maar dan weet ik gewoon dat het allemaal wel goed past en werkt.
Verder nog even in de dozen gaan zoeken naar het werkplaatsboek van dit type remmen zodat ik het ingewikkelde systeem goed kan ontluchten. Er zitten namelijk op de hoofdpomp (ABS) ook nog 2 nippels.

Dus al met al even geduld nog. Het goede nieuws is dat ik aankomende zaterdag mijn nieuwe Renault Clio hybrid mag ophalen. Kan ik voorlopig daar weer mee gaan rijden ipv in de tijdelijke Honda Jazz. Niet dat deze verkeerd rijd maar ik voelde mij wel zitten in een kanarie gele Honda Jazz met daarin een Franse auto liefhebber :lol:
Moet zeggen het reed ook niet verkeerd maar het is geen Franse auto.

Afbeelding
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor maan » 22 nov 2020, 21:29

Over dat ontluchten van de ABS bij de MI16 heeft EH autoservice eerder geschreven
viewtopic.php?f=60&t=28315&p=280145#p280145

succes
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor jerilo » 23 nov 2020, 10:24

Heb besloten om alle remklauwen te gaan vervangen, gewoon uit veiligheid en ik wil geen narigheid krijgen.

Diep in het magazijn gelukkig nog het OEM setje manometers incl de ontluchtingsprocedure gevonden, ik wist dat ik het ooit had gezien.
Kunnen we de remmen op de OEM manier ontluchten.

Afbeelding
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor EJH405 » 24 nov 2020, 11:50

Goed bezig weer!
Ik zou de servicemanual voor ontluchten van Bendix fase 1 wel eens willen doorlezen, qua wat je met de computer moet doen tijdens het ontluchten.
Voor Bendix in fase 2 heb ik de servicemanual wel, is met 117 pagina's al best een bizar groot boekwerk.

Op de foto zie ik dat de achtervering volledig uithangt. Ik denk dat het daarmee lastig is om het systeem goed te ontluchten, want de ontluchtingsnippel zit dan niet waar men bij het ontwerp gedacht had dat die zit. Bedoeling is dat de auto op zijn wielen staat. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het staat goed beschreven in een servicebulletin van een engelse garageketen, kan ik wel toesturen als je wilt.

In de praktijk heb ik het ogen mogen meemaken: toen ik nog een volstrekte leek was heb ik zonder problemen het (niet-ABS) remsysteem van mijn 405 ververst en ontlucht op een 4-koloms brug. Remde daarna goed! Toen ik een paar jaar later de remslangen achter liet vervangen bij een kleine garage die een 2-koloms brug gebruikte, kreeg ik een auto terug die nauwelijks remde en een heel verhaal dat ontluchten wel ontzettend lastig was bij dit type auto. Die garage ga ik natuurlijk nooit meer heen, maar het is blijkbaar ook een instinker.
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor jerilo » 24 nov 2020, 13:42

@EJH405: van de wielen uithangen weet ik bij deze type's. Verder hoef je volgens de handleiding geen computer te gebruiken bij het type 1 ABS systeem.
Ik ga eerst ervoor zorgen dat de leidingen gevuld zijn met olie. Dat doe ik dus met een drukketel daarna gaat de 405 op een 4 kolomsbrug en ga ik de handleiding volgen.

Kreeg vandaag een e-mail dat de vlotter die ik besteld had uit Duitsland niet geleverd gaat worden :( Ze hadden hem niet meer op voorraad :?
Dus dat word weer verder zoeken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor jerilo » 04 dec 2020, 09:22

Afgelopen tijd niks gedaan. Geen tijd gehad maar ook even niet de "puf" ervoor.
Er zitten een paar kleine dingen tegen en dan ineens is even de maat vol, komt wel weer hoor ;)

Thermostaat lekt koelwater, tankvlotter ben ik nog naar opzoek, remmen nog geen tijd voor gehad (wel zitten de nieuwe remklauwen er al op) en dan de stuurhuis lekkage nog.

Nu ga ik eerst even op adem komen en als de zin en tijd er weer is gaan we weer verder.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor jerilo » 09 jan 2021, 12:52

Jullie zullen wel denken er komen geen updates meer van dit project.
Dat klopt. Ik heb het project even aan de kant moeten zetten om verschillende redenen, neemt niet weg dat ik deze Mi16 niet meer ga afmaken. Maar het gaat wat langer duren.

Reden 1 is dat ik nog naar onderdelen opzoek ben en gewoon lastig te vinden zijn.
Reden 2 is dat mijn vrouw toch niet haar 108 weg wil doen, die auto kost geen drol en doet het altijd. Dus ik kan nu gewoon in onze "hoofdauto" blijven rijden voor dagelijks vervoer. En ze vind het zonde dat zo'n mooie "oude" 405 gereden gaat worden in de herfst en winter periode. Ze vind het leuker dat het een auto word die we erbij kunnen houden voor de mooie dagen (heeft ze wel een beetje gelijk in, blijft hij ook mooier)
Reden 3 is dat er momenteel ook gewoon geen tijd is. Het is nog nooit zo druk geweest. Vanaf februari komt er een stagiere zodat ik wat meer tijd hebt om andere (lichtere) dingen te doen zoals storingen etc. Dit heeft te maken met reden 4
Reden 4 is dat ik al een tijde tobt met mijn lichaam. Ik heb veel pijn aan mijn gewrichten, vermoedelijk door onstekingen en slijtage, en dan met name aan mijn rechter schouder wat doorstraalt naar mijn arm en elleboog. En mijn voeten en met name mijn hiel doet enorm veel pijn, ze denken aan hielspoor.
Dus als ik dan een dag gewerkt heb dan ben ik blij dat ik naar huis mag en mijn rust mag nemen. Inmiddels wel afspraken met huisarts staan maar met al dat corona gedoe duurt het gewoon allemaal wat langer.
Zat afgelopen week al in de wachtkamer te wachten totdat ik de mededeling kreeg dat ik weer naar huis mocht omdat de huisarts ziek was geworden en getest moest worden. Dus nu maar weer afwachten voor een nieuwe afspraak.

Maar als er weer vorderingen zijn dan meld ik ze uiteraard weer.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor BertPleizier » 09 jan 2021, 16:02

Beterschap Jeroen! Eerst zorgen dat je lichamelijk weer hersteld, dan komt de rest vanzelf wel.
BertPleizier
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 17 okt 2005, 22:56

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor SV605 » 10 jan 2021, 17:00

Beterschap gewenst!
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor tim1993 » 12 jan 2021, 13:11

Heel erg vervelend Jeroen, het allerbeste gewenst! Ik weet niet of het nog helpt, maar ik zou best bereid zijn om je te helpen met het project indien het tzt nodig is.
PB voor uitlezen van je Peugeot of Citroën!

Citroën BX 16TRi '86
Peugeot 305 2.0T '85 in aanbouw
Peugeot 406 3.0 V6 ‘99
Saab 9-5 3.0t V6 '98
tim1993
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 22 jun 2016, 15:11

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor jerilo » 24 jan 2021, 13:58

Hierbi een kleine update.

De 405 HAD er bijna niet meer geweest! :shock:

2 weekjes geleden hadden we een rustige middag. Het was mooi weer dus ik denk laat ik eens een klein stukje met de 405 gaan rijden. Van elke keer dat stationair draaien word het er ook allemaal niet beter van.
Ik de 405 aan de praat gekregen, even een beetje op temperatuur laten komen, groene handelaarsplaten gemonteerd en ik de weg op. Eerst een paar rondjes op het terrein om te kijken of de remdruk blijft bestaan (je weet maar nooit met het ingewikkelde remsysteem). Toen ik het vertrouwden de weg op gereden om een klein "rondje om de kerk" te doen.
Ik kwam er namelijk achter dat ik dus nog geen handrem hebt. Was nog niet toegekomen aan de kabels om deze te monteren.
Nou ja rustig rijden en hopelijk gaat het goed komen.
Dat had ik nog niet gedacht of ik zie in mijn ooghoek een auto van links aankomen (ik reed op een voorrangsweg) en die auto zag ik dus niet afremmen. Het scheelde maar een haartje of ik had een Renault Zoë in mijn linkerkant gehad :o

Toen ik van de schrik een beetje bekomen was durfde ik het niet aan om de polder in te gaan dus ben binnendoor weer terug gereden naar de garage.
De motor loopt stationair goed maar tijdens gasgeven loopt hij niet lekker. Het lijkt er dan op of er 1 cilinder niet lekker mee doet. Hij bokt enorm.
Temperatuur blijft wel goed maar halverwege gingen toch ineens de remlampjes branden. Gelukkig bleef ik wel remdruk houden.

Rustig terug gereden en weinig hoeven te remmen gelukkig. Bij het achteruit rijden om de werkplaats in te rijden moest ik stoppen omdat de garagedeur nog gesloten was. Toen gebeurde er iets heel vreemds, ik wil remmen maar het pedaal klapte volledig op de bodem en ik had totaal geen remdruk meer, en in mijn achterhoofd dat de handrem het dus ook niet doet kwam ik dus tegen de garagedeur tot stilstand :o
Gelukkig ging het niet hard maar toch je schrikt wel. Geen schade gelukkig. Mijn collega heeft wel staan lachen (is dus bij hem ook een keer gebeurt).

Bij binnen zetten toch maar eens gekeken maar het remvloeistof peil staat keurig op max. En de pomp draaide ook nog. Hopelijk is het nog een kwestie van lucht in het systeem. Maar dat gaan we op een later tijdstip maar eens bekijken.

Ik vind het belangrijker dat de motor mooier moet gaan lopen. Dus de bougies eruit gehaald om toch voor alle zekerheid eens de compressie te testen. Je weet maar nooit. Je kan wel allerlei dingen gaan doen maar als de compressie niet goed blijkt te zijn dan kan je bezig blijven.
Nou ik kan je vertellen die is prima in orde.
Toen een CO-meting uitgevoerd. Deze stond rond de 2% CO. Dit heeft ook niks opgeleverd en heb ik ook zo laten staan.
De volgende stap is toch nog een keer het brandstoffilter vervangen door een schoon exemplaar. Er is toch oude brandstof in gekomen met vervuiling. Misschien is hierdoor de brandstofdruk te weinig. Ga ik ook zeker nog meten. Brandstofdrukregelaar op de gallerij kan natuurlijk ook defect zijn van al dat lange stilstaan. Injectoren heb ik diezelfde middag ook nog een keer in de testbank gehad maar deze geven exact dezelfde opbrengst en mooi sproeibeeld.
Ook de ontsteking ga ik nog controleren op signaal. En heel belangrijk of er niet ergens een luchtlekkage aanwezig is.

Dus nog genoeg te doen het aankomende jaar ;) .

Inmiddels al wel foto's wezen maken van mijn schouder. Zit alleen nog op de uitslag te wachten. Pijn is gelukkig ook weer iets verdraagzamer.

Tot de volgende update,

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor Hendri » 24 jan 2021, 14:35

Ik ken het gevoel dat de remmen opeens niet meer werken.
Gelukkig werkte mijn handrem nog. Bij mij was het contact in de 3 polige stekker van het remvloeistof niveau niet goed waardoor soms de rem pomp stopte met pompen.
Maar gelukkig gaat het met je schouder iets beter.
Groet Hendri
Hendri
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 09 sep 2015, 20:48

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor jerilo » 29 maart 2021, 19:11

Een hele kleine update.

Vandaag ben ik aan een tankvlotter/aanzuigbuis gekomen.

Op de website van Peugeot klassiek was deze nu enorm in prijs gedaald. Heb er gelijk eentje aangekocht.
Een paar maanden geleden stonden ze nog voor ruim €300,- te koop. Nu heb ik hem voor €120,- incl verzenden.

Tot de volgende update.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor jerilo » 28 apr 2021, 18:55

Even een vraag aan de mensen met kennis :wink:

Vandaag weer een uurtje aan de 405 gewerkt. Handremkabels heb ik gemonteerd, heb ik in ieder geval iets van remmen :lol:

Maar ik blijf totaal geen remdruk houden ook niet na nogmaals ontlucht te hebben.

Wat mij opvalt is dat ook het hele ABS controle lampje niet brand bij contact aanzetten. En het lampje van de gewone rem (niveau en handrem) blijft continu branden.

Ook blijft de pompgroep draaien/pompen. Maar ik heb het vermoeden dat er dus totaal geen druk opgebouwd word, vandaar dat hij blijft draaien. Zou dit kunnen betekenen dat de drukaccumulator defect is?

Ik moet me nog even gaan verdiepen in het systeem aan de hand van het werkplaatsboek maar misschien kunnen jullie mij al iets vertellen of ik in de juiste richting zit.

Oja verder heb ik de tankvlotter ook inmiddels gemonteerd. En kan ik weer zien hoeveel benzine er in de tank zit. Nogmaals nieuw benzinefilter gemonteerd en de nieuwe bobine was binnen gekomen.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor EJH405 » 30 dec 2021, 23:59

Hola,
Lang geleden alweer dat je hier wat schreef. Hoe gaat het met jou en de 405?
Ik heb me begin dit jaar al het hoofd gebroken waarom het lampje van handrem en/of remvloeistof-niveau blijft branden. Ik kon alleen verzinnen dat er een draadboom-probleem is. Of de zekering die die sensoren voed is stuk. Als je een elektrisch schema hebt wil ik er nog verder over nadenken. Liefst hoor ik natuurlijk dat de remmen het nu goed doen! :)
Groeten, EJ
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor jerilo » 01 jan 2022, 19:49

Goedendag iedereen,

Het is inderdaad alweer een tijdje geleden dat ik wat gepost hebt over project Mi16.

Helaas is er ook niks veranderd.
Voor degene die het nog niet hadden meegekregen. Begin 2021 hebben wij te horen gekregen dat we nog 2 jaar op de locatie konden blijven, daarna moesten wij het huurpand verlaten ivm sloop en plek maken voor woningen.
Wij zijn daardoor opzoek gegaan naar een ander bedrijfspand. En die hebben we ook gevonden.
Het heeft even geduurd voordat we een bank hadden gevonden die bereid was ons een hypotheek/lening aan ons te verstrekken. Ik kan je vertellen dat is zeer frustrerend. Maar uiteindelijk een bank gevonden en we hebben een ander pand kunnen aankopen wat nu ook echt van ons is.

Op 4 oktober was de sleuteloverdracht bij de notaris en waren wij de gelukkige eigenaars van een schitterend bedrijfspand.
Hierin zijn wij 3 maanden heel druk bezig geweest om het te verbouwen en opnieuw in te richten.
Afgelopen donderdag 30 december waren we klaar en zodoende kunnen wij vanaf aanstaande maandag op onze nieuwe locatie weer lekker aan het werk.

Hierdoor heb ik totaal geen tijd gehad voor de Mi16. En het ziet er ook niet naar uit dat dat de komende maanden ook gaat lukken.
De Mi16 kan niet meer binnen staan helaas. Dus staat hij buiten onder een doek/zeil. Niet echt een goede combinatie maar het is niet anders.

De remmen is inderdaad nog steeds een probleem. Er is gewoon geen druk. Ik vermoed dat de drukaccumulator kapot is.
Ik zit erover te denken om het systeem om te bouwen naar een type 2. Maar daar moet ik mij echt nog even in gaan verdiepen.

Zo snel ik meer informatie hebt laat ik het uiteraard weten.
Als er mensen zijn die nog een drukaccumulator hebben liggen of een ABS systeem van een type 2 laat het maar weten.
Of als er nog meer tips of ideeën zijn, ik sta er voor open.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor EJH405 » 02 jan 2022, 11:36

Hoi Jeroen,
Dat was een enerverend einde jaar. Nu maar weer balans vinden.
Voor de drukaccumulator kun je contact zoeken met info@ http://boogertcompetitionautomobile.nl.
Telefoonnummer kan ik via pb sturen. (Deze week nog op vakantie.) Benieuwd of het lukt!
Groet, EJ
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor jerilo » 09 mei 2022, 19:06

Goedenavond iedereen,

Helaas heb ik geen update.

Ik ben enorm hard aan het nadenken om de 405 te verkopen.

De reden is dat ik door de enorme toename van werkplaatsdrukte gewoonweg geen tijd meer heb om eraan te sleutelen. En de vrije tijd momenten besteed ik liever thuis en niet nog eens in de werkplaats.

Daarbij komt dat mijn lichaam mij in de de steek gaat laten. Momenteel veel pijn aan knieën en voeten. Ik merk dat ik ook minder kracht in mijn handen gaat krijgen. Ikzelf denk aan een vorm van reuma. Ben momenteel met de huisarts in gesprek hierover en heb al wat onderzoeken gehad.
Maar door die pijn is de zin gewoon verdwenen. En zeker als ik overdag al een drukke werkplaatsbezetting heb. Dan ben ik blij dat ik weer naar huis mag.

Het zal aan mijn hart gaan. Maar op deze manier buiten onder een doek te laten staan vind ik ook weer niet nodig. En dan is het werk wat ik al gedaan heb zonde. Zo'n auto hoort binnen droog te staan en dat gaat gewoon niet meer bij ons.

Uiteraard gaat de auto niet voor een koopje weg maar ik kan ook niet de hoofdprijs ervoor vragen omdat er toch nog wel wat punten van aandacht zijn.
- remmen werken nog niet
- lekt stuurbekrachtingsolie bij het stuurhuis
- motor loopt nog niet lekker, er moet gewoon even mee gereden worden maar zonder rem is dat lastig

Dus als er interesse is dan mag je mij altijd een berichtje sturen.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor Hendri » 12 mei 2022, 23:43

Dat is jammer om te lezen maar gezondheid gaat voor.
Veel sterkte gewenst. En hopen dat het wat beter wordt.

Groet Hendri
Hendri
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 09 sep 2015, 20:48

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor jerilo » 04 feb 2024, 11:48

Goedendag iedereen,

Dit topic mag op slot. De Peugeot 405 is verkocht in de staat zoals hij was.
Ik heb de verkoop uit handen gegeven aan een bevriende handelaar. Ik weet ook niet wie de auto gekocht heeft. Ik weet wel dat de auto in Nederland blijft.

Bedankt voor het lezen en meedenken.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor 309NL » 05 feb 2024, 11:50

Zeer jammer Jeroen. Hopelijk is je gezondheid onder controle?!
Misschien meldt de nieuwe eigenaar zich hier.

Sterkte met je gezondheid!
309NL
 
Berichten: 192
Geregistreerd: 04 dec 2013, 12:08

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

Berichtdoor SV605 » 09 feb 2024, 20:58

Beterschap Jeroen,

hopen dat je verder geen gekke lichamelijke klachten krijgt en dat je e.e.a. onder controle kunt houden.

Soms moet je keuzes maken die je aan het hart gaan, geeft aan dat je echt een liefhebber bent!

Sterkte met alles gewenst! :!:
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Vorige

Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten