Pagina 5 van 5

BerichtGeplaatst: 17 jul 2010, 07:17
door fab405
Wellicht komt er wel ooit weer een andere 405 :wink:

BerichtGeplaatst: 17 jul 2010, 20:31
door Harrie
fab405 schreef:Wellicht komt er wel ooit weer een andere 405 :wink:
nee, die kans is nihil.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 17 jul 2010, 22:44
door fab405
Nihil is niet 0 :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 17 jul 2010, 23:10
door Harrie
fab405 schreef:Nihil is niet 0 :mrgreen:

in het woord 'kans" zit nóg meer speling :mrgreen:

al heel veel jaren loop ik met het ( krankzinnige ? ) idee, een 405 coupé te bouwen zoals de T16 ( Dakar / Pikes Peak versie ).
Een schitterende lijn. en een zeer exclusief resultaat.

Een project van vele jaren, en heel veel denk- en zoekwerk,
want veel onderdelen bestaan niet...
Van staalplaat kan ik alles maken.
Maar hoe maak je een verlengde portierruit, driehoekruit achter, etc.,.?
misschien zijn delen van een 406 coupé bruikbaar?

het is een oud idee dat al jaren bestaat en soms opspeeld in mijn hersenpan.
De kans dat het tot uitvoering komt, is "far below zero"
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 18 jul 2010, 01:04
door fab405
Nog een leuke foto van de coupé:
Afbeelding

Ik ken het gevoel. Ik wil ooit eens een 405 cabrio maken. Het had weinig gescheelt of ik had de zaag in de afgekeurde 405 van m'n vriendin gezet :mrgreen:

Let niet op de bumpers en de afwerking van de kap maar voor de rest wel aardig gelukt:

Afbeelding
Afbeelding

Ook hier dichtgelaste achterportieren.

BerichtGeplaatst: 18 jul 2010, 18:01
door Harrie
leuk, maar dat bedoel ik niet.

grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010, 22:28
door RondeB
Zoww.... en nu is Harrie's 405sri alweer een week Ron's 2de 405sri :lol:

"t apparaat is prima in orde, wat kleine puntjes maar dat mag geen naam hebben..vandaag probleemloos door de APK :D Rijcomfortechnisch is er 1 klein minpuntje (eigenlijk 2 maar ach, wat moet je nou met synchromeshringen?) de motor stottert in het hele toerenbereik. M'n 405sri automaat heeft dat alleen boven de 4000toeren :twisted: Binnenkort maar es op zoek naar de oorzaak van dit probleempje....

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 23:22
door Harrie
de bougiekabels, verdelerkap en rotor zijn nieuw ( dure grap.. :-| ), daar kan het niet aan liggen.
Aangezien ik altijd vol-gas geef in de 405 SRi, had ik er geen last van ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
misschien de ontstekingsmodule? die krijgen vaak dit soort kuren voordat ze defintiief kaduuk gaan.
Er zitten veel verschillen in, schrijf het (Bosch) nummer op en ga op de sloop zoeken naar een gelijke.
Nieuwe kan ook, maar die zijn peperduur.
succes!
en geniet van dit héérlijke scheurijzer :D
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 11 aug 2010, 10:58
door BRAM
Zie ik nu op MP de ex-405 SRi van harrie al weer te koop staan?

Klik op de link: http://link.marktplaats.nl/367721104

Bram.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2010, 12:28
door RondeB
goed gezien...... was ook niet de bedoeling maar soms lopen de dingen anders dan verwacht.... :-|

BerichtGeplaatst: 11 aug 2010, 13:39
door BRAM
Jammer toch, maar dingen kunnen in het leven anders lopen, dan gepland.

Om je verkoop te bespoedigen, kun je de andere gegadigde, destijds, benaderen of die alsnog interesse heeft.
Is benaderbaar via het 405 forum.

Succes met de verkoop.

Bram.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2010, 20:00
door fab405
Die "andere" gegadigde heeft inmiddels een 605 V6 gekocht. Dus jammer maar helaas.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2010, 22:17
door daflover
:roll:

BerichtGeplaatst: 11 aug 2010, 22:29
door fab405
:mrgreen:

BerichtGeplaatst: 11 aug 2010, 23:10
door BRAM
O ja, dat is waar ook. Was ik effe vergeten. :oops: :oops:

Bram.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2010, 23:02
door Harrie
ik heb er geen enkele moeite mee, een ieder maakt zijn eigen keuzes.
zoals Bram schreef:
BRAM schreef:Jammer toch, maar dingen kunnen in het leven anders lopen, dan gepland.

succes met de verkoop Ron!

grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 19 feb 2011, 11:46
door Break-Rider
Het leven is keuzes maken. Ook ik heb recent mijn 405 Break (diesel) verkocht terwijl ik er erg veel werk in gestopt heb.
Op een gegeven moment (ik dan) ben je gewoon aan iets anders, iets nieuws toe.
Ik was altijd al bijna verlieft op het 406 model met z'n vloeiende lijnen tegenover het best 4kante model van de 405.
Dus, toen de gelegenheid zich voordeed?? :wink:
Geen spijt van. :roll:
Ach, zolang het maar een Peugeot blijft!! :!:

BerichtGeplaatst: 06 maart 2011, 23:27
door fritzmeier
Jan-Sietze schreef:Hallo Harrie,

Ik hoef je niet meer te vertellen dat je een zeer mooi exemplaar van de 405 gevonden hebt :D
Vele zijn mij al voorgegaan...


Over wat er nog rijdt, en ooit geleverd is:

Nog geregistreerd in 2008 : 9.777 stuks.
Nog geregistreerd in 2007 : 11.393 stuks.
Nog geregistreerd in 2006 : 16.211 stuks.
Nog geregistreerd in 2005 : 19.081 stuks.
Nog geregistreerd in 2004 : 26.385 stuks.
Nog geregistreerd in 2003 : 33.503 stuks.


Verkocht in Nederland per jaartal:
1987 - 1.668 st.
1988 - 9.491 st.
1989 - 12.175 st.
1990 - 13.411 st.
1991 - 12.223 st.
1992 - 12.274 st.
1993 - 8.930 st.
1994 - 6.671 st.
1995 - 5.336 st.
1996 - 1.063 st.
83.242 stuks totaal.


Groet,
Jan-Sietze


en hoeveel zijn dat er nu nog ???? anno 2010 a 2011 , ben benieuwd

BerichtGeplaatst: 07 maart 2011, 01:28
door A.BRANDHORST
1-1-2010 nog 5968.

Medio - eind september dit jaar komt meestal het lopende jaar vrij, dus de cijfers per 01.01.2011.

In het Peugeot algemeen stukje, staat een topic met de aantallen klassieke Peugeot´s

BerichtGeplaatst: 07 maart 2011, 21:26
door fritzmeier
A.BRANDHORST schreef:1-1-2010 nog 5968.

Medio - eind september dit jaar komt meestal het lopende jaar vrij, dus de cijfers per 01.01.2011.

In het Peugeot algemeen stukje, staat een topic met de aantallen klassieke Peugeot´s


oke :mrgreen: bedankt :mrgreen: 5968 zijn er niet veel meer, ik zie er nog maar weinig rijden, 2 weken terug de laatste een grijze fase 2.

en deze staat nog in de agri trader, let niet op de claas maar op de rode 405 achter.

Afbeelding