Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
fab405 schreef:Een fase 1 is zeker roestgevoeliger dan een fase 2 (zinkbad)
fab405 schreef:Het hoeft ook niet persé zo te zijn dat ze roesten maar de kans er op is groter
fab405 schreef:Een fase 1 is zeker roestgevoeliger dan een fase 2 (zinkbad)
Koffiemolen schreef:<....>. Verder zat op alles wat kon bewegen ruimte. Alles was gaar als boter, door de achtertrein gezakt, zwak punt. Aan dit soort dingen merk je dat het een licere bouwkwaliteit is dan 504 en 505, maar het is wel allemaal goed in balans, alles klopt. En uiteraard ga je altijd voor een type 1 dash, want dat is prachtig. Zo mooi en exotisch qua vormgeving dat je die paar kraakjes voor lief neemt. Net als bij de 505 is Peugeot gewoon beter in phase I dashboards...
WAUW ! wat m o o i ! ik zie de 204 ook staan, die je toen nog had..Koffiemolen schreef:Daarna kocht ik onderstaande voiture. <...>. Mis hem nog steeds...
Harrie schreef:fab405 schreef:Een fase 1 is zeker roestgevoeliger dan een fase 2 (zinkbad)
electrolytisch verzinkt plaatwerk past Peugeot al veel langer toe...
1e series hadden last van roest aan de binnenranden van de portieren, doordat het afdichtingsrubber aan
het dak en dakstijlen schuren tegen de portierranden, een beetje zand en pekel en het was zo doorgeschuurd..
na de 1e bouwjaren werd dit 'verholpen' door doorzichtige foliestroken op de portierranden te plakken.
Bij vervanging van een portier door nieuw, moet dus ook nieuwe folie aangebracht worden na het lakken v.h. portier.
.
en Martijn heeft gelijk: die SR met leder is weergaloos mooi! ik was net de schoenendoos aan het omkeren...effe tellen...
grt, Harrie
fab405 schreef:Van een doorgerotte veerschotel heb ik bij een fase 2 nog nooit gehoord... fase 1 helaas wel al een paar keer gezien. Zo ook met het roesten om de voor-en/of achterruit.Harrie schreef:fab405 schreef:Een fase 1 is zeker roestgevoeliger dan een fase 2 (zinkbad)
electrolytisch verzinkt plaatwerk past Peugeot al veel langer toe...
grt, Harrie
Trouwens, bij al mijn 5 (fase 2) 309's van eind 1989 en nieuwer, heb ik ook nooit een spatje roest kunnen ontdekken.
fab405 schreef:Inderdaad, onder andere een kwestie van goed onderhoud, alleen kun je met een hogedrukspuit niet overal in de wielkast komen doordat er een kunststof kuip voor zit
Oh, ik ben wat vergeten : mijn fase 2 roest wel: aan de onder-en bovenkant van de bestuurdersdeur aan de binnenkant, terwijl er geen sprake van schade is. Schoonheidsfoutje
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten