Pagina 1 van 1

Welk waarschuwingslampje is dit?

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 19:10
door sanderverstrate
Hoi,

Ik heb sinds kort dat er af en toe een waarschuwingslampje gaat branden bij mijn 405 SRD Turbo uit 1989. Iemand enig idee wat het betekend? Kan het nergens vinden.

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat sfeer plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[/url]

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 19:31
door Harrie
zo te zien ( klein fotootje...) lampje van brandstoffilter.
daarin zit een detector voor water onderin het filterhuis.
Water ( laten ) aftappen uit het brandstoffilter !!!!

Heb je geen instructieboekje ?
wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen ?
bij een Diesel is dat toch een belangrijk onderdeel om regelmatig te onderhouden
en tijdig het filterpatroon te vernieuwen. Filtertje is niet duur en daarmee bespaar je je
enorme kosten van schade door water in de diesel !
succes!
p.s. schitterend, een 1e type / phase 1 405 SRDturbo !
grt, Harrie

re

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 20:53
door 305 friesland
het gebeurt ook nog wel eens dat de zender aangeeft dat er water in het filter zit ,maar niet zo is ,vuiligheid aan de zender denk ik .
ik heb al vaker 405 type 2 gehad met dit probleem .
stekker er maar af ,maar dan is de controle weg.
vooral in het buitenland wel belangrijk ,er zijn landen met slechte brandstof.

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 21:45
door sanderverstrate
Nee in het instructieboekje kon ik het raar genoeg niet vinden. Misschien is het niet het originele boekje wat er nu bij zit.

Maar ik heb de auto nu net een week of twee en heb vorige week een grote beurt laten uitvoeren en vanaf toen gaat ook het lampje soms aan en uit. Zal toch het sensortje zijn dan.

ook wat grotere foto's nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De auto rijdt super overigens, ik rij dagelijks voor mijn werk in spiksplinternieuwe auto's. Maar veel van die nieuwe auto's kunnen qua comfort toch niet tippen aan deze 21 jarige Peug[/img]

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 21:47
door Harrie
het advies 'trek de stekker er maar af' vind ik het slechtste advies dat ik in tijden gelezen heb ! :cry:
dan kun je net zo goed alle controlelampjes uit je dashboard gooien: klaar.

brandstoffilter is voor een diesel ERG belangrijk, daar hoef / mag je niet op bezuinigen !
kost amper iets en voorkomt zeer veel ( dure en/of onprettige ) problemen !

grr, Harrie

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 21:57
door Gizart
Dan de volgende tip:

Filter vervangen, aftappen en sensor+ stekkerverbinding schoonmaken.

Heb het destijds ook gehad bij mijn 405 GRD.
Niets erger dan onnodig oplichtende lampjes.
( eerste keer met een koelvloeistofniveausensor schrik je ook, die is rood. :P )

re

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 23:00
door 305 friesland
door ervaring met onder andere dit lampje is dit mijn idee, fmilie die bij ieder bezoek er over beginne, aftppen iedere keer en geen water er in en de combinatie met vrouwen is dit het beste .
de brandstof van vandaag de dag is van goede kwaliteit dus daar ben ik niet bang voor.
als het doet wat het hoort te doen dan vind ik ook dat je het werkend moet laten.
er zijn zat andere lampjes die echt moeten werken.
vorig jaar kocht ik nog een 106 ,redelijk in de buurt en rijdend opgehaalt, ter plekke gepijlt en veel te weinig olie.
dus ik denk acher zit toch een lampje in dus als die maar iets oplicht in een bocht dan is het echt te weinig.
thuisgekomen bleek het lampje helemaal niet te branden ,dus had geluk gehad.
dit kwam omdat er een stuk printplaat weggebrand was.
maar even netjes gemaakt .
dus harry ik denk er niet met alle lampjes zo over :? :?

Re: re

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 23:03
door Harrie
305 friesland schreef:dus Harrie ik denk er niet met alle lampjes zo over :? :?

Gelukkig ! :D :wink:

Als je een volgende keer een auto rijdend ophaald, neem dan wat olie en kvs mee :wink:
grt, Harrie

re

BerichtGeplaatst: 21 feb 2011, 08:21
door 305 friesland
Ja Harrie ,dat ben ik helemaal met jou eens ,kan een hoop ellende besparen.
Dat doe ik normaal gesproken ook ,maar in de haast ,of verkeerde auto mee gebeurt dit nog wel eens.

haast

BerichtGeplaatst: 21 feb 2011, 09:18
door jan-03
Haastige spoed is zelden goed hé Hans?? Maar zonder spoed komen we nergens! :mrgreen:
De lampjes zijn als ondersteuning bedoeld en is aan de bestuurder hoe die daar mee om gaat. Als je eenmaal weet van een storing is anders dan je in een pas aangeschafte auto iets ziet branden!! Dan is het alle Hens aan dek! De auto van m,n Eega heeft het met de airbag aan passagierskant. Die is ook uitschakelbaar i.v.m kinderen, dat lampje leidt ook een eigen leven. Bij de dealer kunnen ze het niet verklaren.
Ik hoop alleen dat hij A het doet als hij het moet doen en B dat hij het niet doet zonder aanleiding!! Ik zit daar namelijk ook wel eens dan hoop hem niet te zien :roll:
gr Jan.

re

BerichtGeplaatst: 21 feb 2011, 19:10
door 305 friesland
ja Jan dat weet ik , maar soms ,jengelende kinderen mee , kentekenplaten ,overschrijfgerei , sleepkabel, voor het geval dat het echt fout gaat.
genoeg dus ,als we met de bus gaan dan is het goed, daar staat meestal wel wat in ,sleepkabel olie water en gereedschapset.
en met de verkeerde auto bedoel ik dus niet echt een verkeerde.
we hebben nog een fiat scudo 19td dubbel kabine en de iveco.
de fiat is dus met peugeot motor, een hele goede rijd geweldig en sterk.
is gelijk aan de peugeot en daar heb ik dan wel vrede mee. :-)

BerichtGeplaatst: 21 feb 2011, 19:16
door fab405
Fiat grille eraf trekken en er eentje met Peugeot logo erop :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 21 feb 2011, 22:27
door fritzmeier
de brandstof pomp houd niet zo van water :mrgreen: :P

vooral cav pompen zijn zeeer gevoelig

BerichtGeplaatst: 22 feb 2011, 00:09
door joospeugeot
dat sensor zit aan de onderkant en daar willen de kabels nog wel een breken of kortsluiting maken.
filter schoonmaken en of evt vernieuwen en sensor nakijken.
indien kapot een nieuw filterhuis bestellen of sensor afkoppelen.
ik heb deze aansluiting niet meer aangesloten op mijn 205 en bij de modellen na 1992 (met filter op thermostaathuis) zit deze sensor er niet meer altijd op
bij dat laatste model gaan die sensors trouwens graag stuk

dieselfilter wel altijd op tijd wissellen en officieel elke 10.000 km water aftappen

BerichtGeplaatst: 02 maart 2011, 11:09
door Break-Rider
Grappig, er reed bij mij in Heerhugowaard ook een rode 405 op speedlines!! :D
Net als mij (man met verstand van zaken) rijd hij nu OOK een 406, maar wel een sedan 8)
Mooie bak hoor 8)