De verdwenen koelvloeistof-niveau-sensor..

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

De verdwenen koelvloeistof-niveau-sensor..

Berichtdoor EJH405 » 05 aug 2021, 22:00

Vanaf 1995 heeft Peugeot de koelwater-niveausensor 1306.75 weggelaten. Dat is niet handig met die oude slangen. Maar het is ook een hoop gedoe om nu nog draden te gaan trekken om die sensor erbij te maken. Gelukkig hoeft dat ook niet, want de bekabeling blijkt niet weggelaten te zijn, alleen de sensor. Hier kwam ik bij toeval achter. Hieronder een paar fotootjes om het te illustreren.

Het slechts nieuws is dat je eerst de bumper eraf moet halen, of je moet heel behendig blind kunnen hengelen.
En men moet de koelvloeistof laten zakken om de sensor te plaatsen. Maargoed, als je toch koelvloeistof eruit moest laten, dan kun je het plaatsen van de sensor gelijk meenemen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Of het lampje ook in het dashboard gelaten is weet ik nog niet, maar ik verwacht het wel, wordt vervolgd.

Ik heb een Valeo sensor en een AliExpress sensor vergeleken. Beide doen het prima, maar de Valeo wacht iets langer voordat ie naar het dahboard doorgeeft dat het niveau te laag is, dus dat scheelt neurotisch geknipper van het lampje als het niveau net te laag aan het worden is.
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven

Re: De verdwenen koelvloeistof-niveau-sensor..

Berichtdoor BertPleizier » 18 aug 2021, 19:34

Goed om te weten! Ik ben blij met dergelijke sensortjes. De auto van m'n vrouw heeft die dus niet... Je komt er 's winters nog wel redelijk snel achter dat er koelvloeistof lekt (geen verwarming meer), maar in de zomer blijf je gewoon rijden totdat totdat de boel samensmelt. De temperatuursensor zal geen melding geven want die werkt niet in een luchtbel.
BertPleizier
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 17 okt 2005, 22:56


Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron