Pagina 1 van 1

Beste Benzine / Olie / Additieven?

BerichtGeplaatst: 08 okt 2012, 00:40
door matthiaslammens
Sinds een half jaar trotse eigenaar van een 605 SL 2.0 van 1992 (carburateur).

Graag hou ik deze zo gezond mogelijk, occasioneel sportieve rijstijl komt hierbij ook voor.

Olie heb ik onlangs overgeschakeld op volledig synthetische, Mobil1 New Life 0w40 in de hoop hiermee goed gedaan te hebben? Motor draait nu heel zacht, soepel, vlot, stiller, ... Ook in de hoge toeren amper weerstand.

Graag verneem ik jullie ervaringen met benzine, is 95 of 98 beter? Ik kijk hiervoor niet naar de goedkoop, wil gewoon het beste. Tot heden drinkt hij Excellium 98. Zopas eens het net afgezocht, het verschil met premium brandstoffen zit in de additieven, de brandstof op zich is dezelfde, tenzij bij goedkope (merkloze) pompen, aangezien deze het laatste van de vaten kopen, zit daar vuil in (wat automatisch naar beneden zakt) wat voor snellere verstopping zorgt bij verstuivers. De additieven maken inderdaad verschil door reiniging en extra smering presteert de motor (kleppen, injectoren, ) beter, waardoor er automatisch minder verbruik is. Verschil hangt ook af van wagen tot wagen.

Iemand ervaring met producten zoals wynn's oil leak stop (voor herstelling elastisciteit rubbers), of wynn's petrol treatment? Of andere producten/merken

Bedankt!

Re: Beste Benzine / Olie / Additieven?

BerichtGeplaatst: 08 okt 2012, 01:20
door joospeugeot
\

Re: Beste Benzine / Olie / Additieven?

BerichtGeplaatst: 08 okt 2012, 09:13
door EH Autoservice
Als eerste die olie er UIT :!:

Een oude 2 liter op volsyntheet is vragen om problemen ......
Goede 10W40 half syntheet er in :idea:

Additieven : nergens voor nodig ..........

En dan is Wynn's nog eens rotzooi ook , dat is het minste merk wat betreft additieven :wink:

Als benzine voldoet een "simpele" , in ieder geval best betaalbare euro 95 van een goedkope (merkloze!) pomp ook prima .

Zo houdt mijn 605 , maar dan met de V6 24 klepper , oude model , het al weer bijna jaar in jaar uit vol :mrgreen:
Zelfde geldt voor mijn 607 , tevens met 24 klepper , niks additieven of onnodig duurdere benzine 8)

Re: Beste Benzine / Olie / Additieven?

BerichtGeplaatst: 08 okt 2012, 10:27
door MarcoPeus
joospeugeot schreef:een sl uitvoering is voor nederland nooit geweest, dus met carbarateur erop. in nederland was altijd injectie.
deze heeft ook nog minder dan 122 pk. de sli/sri had hier 122 pk.


Er zit toch wel zeker verschil in vermogen tussen de SLi en SRi Joos? SLi was monopoint en SRi multipoint injection, toch?? Had de SLi niet 107 pk (Oort auto n.a.v. de commisie Oort die stelde dat een auto een bepaalde waarde mocht hebben . Dacht max 39.999 gulden destijds en daar viel de SLi net binnen. Was iets met bijtelling of zakelijk gebruik) en de SRi niet 121?? Ik heb de originele folder nog ergens uit 91-92, kan t wel opzoeken.

Re: Beste Benzine / Olie / Additieven?

BerichtGeplaatst: 08 okt 2012, 14:14
door joospeugeot
\

Re: Beste Benzine / Olie / Additieven?

BerichtGeplaatst: 10 okt 2012, 23:00
door Bart-Peugeot
joospeugeot schreef:... ik dacht altijd dat de sli en sri tzelfde waren.

Dit is mijn idee ook. Qua motor zijn ze identiek (in NL).

Overigens was de grens 50.000 gulden. Door deze regel kwam er bijvoorbeeld een XM met hele saaie wieldoppen in de showrooms. Kostte 49,995 euro (of iets dergelijks, in ieder geval net onder de 50.000)

Re: Beste Benzine / Olie / Additieven?

BerichtGeplaatst: 19 okt 2012, 20:34
door MarcoPeus
Kan mijn foldercollectie zo 1-2-3 niet snel vinden maar ik weet zeker dat de SLi niet hetzelfde was als de SRi. mono-multipoint injection was t grootste verschil. Daarnaast had de SLi simpele wieldoppen terwijl de SRi er veel mooiere had.
SLi=XU10MZ Met Magneti Marelli G5
SRi=XU10J2Z Met Motronic MP3.1
De Oort grens was een rond bedrag ja. Zou best ook 50 mille kunnen zijn, ik weet t bedrag niet meer kon er toch niet aan ruiken :mrgreen: