door MarcoPeus » 20 apr 2015, 16:59
Sorry dat ik je doe "profilen" maar ik ga er even vanuit dat je zelf geen sleutelaar bent. Persoonlijk zou ik dan gaan voor een 206 CC of 307 CC. Die zijn wat beter bestand tegen buiten staan en hebben geen stoffen kap die onder invloed van weer staat. Vergeet niet dat de 306 al tegen de 20 jaar aan loopt en eigenlijk al bijna de oldtimer status begint te bereiken. Enige sleutelwerkzaamheden zijn dus vereist bij auto's van die leeftijd.
Zou je toch een 306 cabriolet willen dan heb ik wel wat dingetjes waar je op moet letten:
Dak (elektrisch) kan haperen of weigeren. Hoge kosten als je er zelf niks van kan. Dure motor en elektronica.
Raam mechanismes van de portieren zijn vaak defect en duur om niet te vervangen (als ze nog leverbaar zijn). Tweedehands ook al 100-150 euro
Spruitstukken van de 1.8 en 2.0 willen wel eens los gaan zitten
Roest aan dorpels door water wat niet weg kan lopen uit zijpanelen e.d. Er zijn hele mooie (binnenslapers) en grote roestbakken.
Er zijn vast nog meer dingen waar je op moet letten bij een 306 maar die kunnen echte kenners je beter mededelen.
Zou je een 206 of 307 CC kopen, vermijd dan de automaten, dit zijn AL4 automaten en hebben de neiging snel kapot te gaan. Kostbare reparaties.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php