Deurvergrendeling:gaat niet op slot, schiet gelijk weer open

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Deurvergrendeling:gaat niet op slot, schiet gelijk weer open

Berichtdoor VisMar » 28 dec 2021, 13:28

Goedemiddag!

Van de een op andere dag kan de centrale vergrendeling de deuren niet meer op slot krijgen. Wanneer ik op de afstandsbediening op vergrendelen druk schieten de twee knopjes naar beneden en gaat ook de kofferbakvergrendeling op slot, maar schieten de deurvergrendelingen een fractie later weer gelijk open. Het plafondlampje begint te dimmen, maar gaat ook weer gelijk aan.

= Zekeringen =
Ik heb alle zekeringen gecontroleerd, maar er zijn er geen kapot gebleken.

= Kofferbaksluiting =
Klopt het dat de kofferbaksluiting niet open gaat wanneer je de centrale vergrendeling opent?

= Knipperlichten =
Er knipperen geen knipperlichten bij het vergrendelen. Als ik mij goed herinner was dat eerder wel zo, maar weet dat niet zeker. Wie weet hoe dat hoort te gaan?

= Plafondlampje =
Wanneer de deuren dichtgedaan zijn, maar nog niet op slot, blijft het plafondlampje branden, wanneer die op de stand deuren-open staat. Pas als je wilt vergrendelen begint het lampje met dimmen. Is dat normaal?

= Deursensor =
Hebben de deuren aparte sensoren om op te merken of ze open/dicht zijn?

= Deuraansluitingen =
Ik heb de bajonetstekkers in de deuren losgedraaid en de stekkers uit de deuren gehad. De contacten in de stekkers zagen er niet gecorrodeerd uit. Wanneer ik een van de twee stekkers los heb schiet de andere deur op slot, maar ook weer gelijk open. Welke kant ik dit doe maakt geen verschil. Daar kan ik niet uithalen dat het probleem aan een van de twee kanten zit. Wanneer ik beide stekkers eruit heb gaat de kofferbaksluiting nog prima op slot.

Wie heeft tips hoe ik de zoektocht naar de herkomst van het probleem en een oplossing kan aanpakken? Bvd!
VisMar
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 dec 2021, 12:58

Re: Deurvergrendeling:gaat niet op slot, schiet gelijk weer

Berichtdoor peugeot505 » 30 dec 2021, 00:48

Ik heb ooit een gelijkaardig probleem gehad bij een 405.Bij het met afstandsbediening op slot doen gingen ze bijna onmiddelijk weer open. Daar zat het probleem in de stuurdoos van de centralevergrendeling. Die zat ergens onder het stuur en was herkenbaar aan het opschrift Kiekert. deze vervangen en probleem was opgelost. Misschien is dat bij een 306 hetzelfde.
Peugeot 406 coupe '00 +175.000km
Fiat 500c '13 +55.000km
Citroen Ami6 Break '68 +100000km
Avatar gebruiker
peugeot505
 
Berichten: 522
Geregistreerd: 16 okt 2005, 13:03
Woonplaats: haasdonk-waas

Re: Deurvergrendeling:gaat niet op slot, schiet gelijk weer

Berichtdoor T.v.H » 03 apr 2022, 22:57

Als ik zo tussen de regels door lees gaat het om een 306 van bouwjaar 2000 >.
Bij deze modellen gaat de binnenverlichting na enige tijd dimmend uit zodra de deuren gesloten zijn of zodra de deuren worden vergrendelt.
Bij het vergrendelen van de deuren lichten de knipperlichten eenmalig op en bij het ontgrendelen knipperen ze meerdere malen.

Het direct weer los gaan van de vergrendeling bij het gebruik van de handzender wijst op een defect in een van de deursloten (het deel wat in de haak op de B-stijl grijpt) of een breuk in de kabelboom richting de deuren (tussen A-stijl en deur).

Bij de modellen van 2000 en later zitten de startonderbreker, centrale vergrendeling en aansturing binnenverlichting allemaal in dezelfde module verwerkt (voorloper van het VAN/CAN-bus systeem zoals we die tegenwoordig kennen).
T.v.H
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 03 apr 2022, 16:50


Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten