Meneer vroeg om een temperatuur meter , daar ging dit topic over . Dus ja die kan je monteren , maar zou eerst met de sensor beginnen van de cilinderkop . deze stuurt je lampje aan als motor over een bepaalde waarde komt mbt temperatuur .
7.3007 of 7.4030 van facet zou moeten passen . Als je toch een temperatuur meter wil kan je die ook los bestellen met enkel montage plaatje , wijzerplaat ook in zwart leverbaar .
Dan over de aansluiting olie druk , ik heb gister de proef op de som gedaan , omdat we geen pennenstrijd willen
Druk gemeten met warme motor , stationaire 2.3 bar
Zonder olie filter , stationaire 2.3 bar
Olie filter voor 2/3 dicht geplakt met tape , stationaire 2.3 bar
Ook met verhoogt toerental geen verschillen gemeten !
Dus geen enkel verschil , omdat de olie pomp de olie druk tot aan de nokkenas/krukas op druk staat met of zonder olie filter , de druk zal overal gelijk zijn . De druk zal anders worden als de olie zeef verstopt raakt en te weinig olie wordt aan gezogen , olie te heet wordt en dunner is . De druk zal zakken als je lagers overmatige slijtage vertonen en de olie pomp niet genoeg olie kan pompen om tegen druk te leveren .
Het idee van je T-stuk had ik al lang overdacht omdat je daar gelijk in hebt om daar de olie druk te meten . Alleen is dat niet mogelijk op een eenvoudige manier , namelijk de bolling van je nokkenas en de voet van je benzine pomp geven problemen om het passend te krijgen , Alles is te maken , dat klopt . Maar hier zal een prijskaartje aan hangen . Daarom gekozen om auto zo origineel mogelijk te houden . Wil je de boel weer ombouwen , is het een kwestie van je filter huis vervangen . die liggen nog overal voor weinig .