En zo stond ie al 3 jaar in de schuur waar we 'm gekocht hebben. Let op het gat in 't dak voor een klapdakje

Opgehaald & eenmaal thuis... 't lijkt nog heel wat, maar schijn bedriegt!

Gedeeltelijk gesloopt. Later zou blijken, dat dit nog lang niet genoeg was. De bak lijkt op de plaatjes nog heel wat, maar de bodem ervan is niet best meer. Ook cabinebodem, dorpels, deuren, voorschermen, raamstijl, nou ja, eigenlijk alles is meer of minder verrot. Of gefixt met wondermiddelen plamuur en polyester...

Dit is de 2,5 liter turbo diesel intercooler uit een (franse) 505. Deze motor heeft het lieve aantal van ongeveer 518.000 kilometer achter de kiezen en moet in de 404 komen. Is overigens starten en lopen! Alles is al pas gemaakt, maar de motor (en bijbehorende 505 5-bak en differentieel van 504) en aandrijflijn zijn momenteel gedemonteerd. Eerst de roest...

Verder gestript. Inmiddels is de voorkant gestraald en in de primer en richt het werk zich op de bak. Daarna kan het opbouwen weer beginnen, met nieuwe deurplaten, motorkap, voorschermen, etc etc etc.
En uiteraard de motor...

Van onze moderator '404' hebben we een bank overgenomen en deze is weer netje opnieuw gevuld en bekleed. Nu de rest nog...
We zoeken nog wel wat onderdelen om hem echt mooi af te kunnen maken. Mijn broer, van hem is hij eigenlijk, zal wel een lijstje maken en dan post ik dat wel weer.
We proberen jullie met nieuwe vorderingen op de hoogte te houden van dit inmiddels al 3 jarige project!
Groeten, namens Léon (mijn broer) en Chris (vriend,
Jeroen