Wij(mijn broers en ik hebben de 404,al 40 jaar in ons bezit.dus een orgineel kenteken uit 1964!!!
Eerst mijn Vader,nu ben ik de eigenaar.
De 404 heeft ons vanaf 1964 t/m1973 elk jaar naar Zuid-Spanje gebracht
Dan wil ik nog geeneens vertellen waar die auto allemaal gereden heeft
en,tja,hij blijft maar rijden..........
In 1975 heeft mijn vader de auto algeheel laten nakijken,omdat hij niet kon slagen voor een andere auto
Mijn Vader was tamelijk lang(1m95) en erg verknocht aan de 404.
Dus elke auto,waar hij in ging zitten was niet"goed":benen niet kwijt,stoelen niet goed,dak te laag,enz enz...(smoesjes,hij wou de 404gewoon niet kwijt)
De garage verklaarde mijn vader voor gek om een auto van 11 jaar te laten opknappen!,hij was maar (toen )600gld waard!!
Maar dat interesseerde hem niet:hij wilde zijn auto terug!!
Ondertussen was de auto nagekeken,deuren gelast,motor was al top,maar goed een extra beurt erbij,nieuwe slangen voor de ruitensproeiers(waar gaat het over??)nadat hij 1050gld betaald had,kon de auto mee.
en zo rijd hij nog steeds!
Als ik er naar wijs,start hij al!
Apk is elk jaar geen probleem!
Na het overlijden van mijn vader,heb ik alle oude papieren,aanschafbon,onderhoudsboekjee.d. en de orginele bruine peugeot-map,waar alles in zat,weer gevonden.
Toen ik voor het eerst begon te rijden,heb ik wel moeten wennen aan de stuurversnelling,pfffff!"wat een gedoe,zeg"
Als je weet dat de eerste stuurversnelling anders is dan de latere 404.
Die was namelijk logischer dan de eerste types!
Wel is de auto 2 jaar geleden overgespoten,(dat kon echt niet meer)
Dus staat hij er weer ouderwets mooi donkergroen te wezen
Maar ik heb dus een 404 met orgineel kenteken uit 1964.
Mijn vraag is eigelijk:rijden er nog meer 404's rond met nederlands kenteken van 40 jaar of ouder?