carburateurprobleem

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

carburateurprobleem

Berichtdoor Ernie » 08 okt 2023, 16:07

Hallo, ik heb een 404 uit 1970 met XC7 motor. De auto start niet of zeer moeilijk, alleen met direct wat benzine in de carburateur geiten slaat hij aan maar stopt er direct weer mee. De onsteking en benzine toevoer zijn in orde, het ligt volgens mij echt aan de carburateur. Ik heb alle sproeiers nagekeken, deze zijn volgens mij OK, maar er kunnen inwendig in de carb verstoppingen ziten.

Vandaar dus mijn vraag: zou er iemand zijn die de carb ultrasoon zou kunnen reinigen en/or reviseren en in het ideale geval de carb testen en goed afstellen? Uiteraard tegen betaling!

Bij voorbaat dank!
Groeten
Erwin
Avatar gebruiker
Ernie
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 04 aug 2005, 21:26
Woonplaats: Wijchen

Re: carburateurprobleem

Berichtdoor Pininfarina504 » 08 okt 2023, 21:49

Zijn de bougies wel nat, kijk dan eens naar de vlotterstand, soms stroomt de carburateur over, met name wat meer kans daarop, als er een imitatie carburateur op zit, van argentijnse of Chinese makelij.
De stationaire sproeier gecheckt.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: carburateurprobleem

Berichtdoor Ernie » 09 okt 2023, 19:57

Hoi, bedankt voor je reaktie. Ik heb niet het idee dat er sprake is van teveel brandstof aanvoer gezien het feit dat als ik brandstof in de carb giet de motor wel aanslaat...dus volgens mij komt er juist geen of te weinig benzine in de motor, wellicht door vervuiling/verstoppingen in de carb. Ik hed de sproeiers gecheckt, in principe zijn die OK.
Avatar gebruiker
Ernie
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 04 aug 2005, 21:26
Woonplaats: Wijchen

Re: carburateurprobleem

Berichtdoor Pininfarina504 » 10 okt 2023, 08:21

Blaas de carburateur eens door met perslucht vanaf de benzine aanvoer, bij de slang aansluiting dus.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: carburateurprobleem

Berichtdoor johnssons » 11 okt 2023, 21:28

.. ik begrijp dat je alle benzinefilters gecheckt hebt enz., bij benzineslang los en starten benzine dan komt er benzine uit de slang ... het kleine filtertje bij de benzine aanvoer is schoon ... er kan natuurlijk een kanaaltje verstopt zitten, maar meestal start en loopt de motor dan wel, mogelijk onregelmatig ...
Belangrijk is dat de carburateur schoon en in orde is .. ik denk ook aan compressie meten, bij geen compressie enz geen aanzuiging en niet lopen ...

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: carburateurprobleem

Berichtdoor Ernie » 11 okt 2023, 21:57

Bedankt voor de suggesties! Het beste wat ik kan bedenken is de carburateur ultrasoon laten reinigen en reviseren en dan hopen dat ie beter wil starten...maar ik zal nog eens kijken naar de genoemde punten.
Avatar gebruiker
Ernie
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 04 aug 2005, 21:26
Woonplaats: Wijchen

Re: carburateurprobleem

Berichtdoor Ernie » 12 okt 2023, 10:24

Pininfarina504 schreef:Blaas de carburateur eens door met perslucht vanaf de benzine aanvoer, bij de slang aansluiting dus.

Nog even naar aanleiding van de vraag of het probleem te maken kan hebben met bezine aanvoer: dan zij hij wel moeten starten als je wat bezine in de vlotterkamer gooit, toch? Dit is nameijk niet het geval, tenzij het heel veel is, dan loopt ie even een paar seconden snel en daarna is het weer afgelopen.
Avatar gebruiker
Ernie
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 04 aug 2005, 21:26
Woonplaats: Wijchen

Re: carburateurprobleem

Berichtdoor RobinHoed » 13 okt 2023, 15:02

Hoe oud is de benzine en is de auto met volle tank weggezet?

Als de ethanol en octaan verdampt omdat de tank niet vol is (of niet lucht dicht is) zal de auto niet starten.

Of erger de ethanol trekt condenswater aan.
Dit was 1 van de redenen waarom ik mijn fourgonnette niet aan de praat kreeg., benzine was bedorven. Dus ruik eens aan je tank opening zou ik zeggen :-)

Wellicht proberen de auto te laten lopen door je benzineslang in een flesje / kanister te hangen. Loopt je auto dan wel gewoon dan is dit wellicht het euvel.

Indien dit het ook niet is dan inderdaad even de carb reviseren, zie PB
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 734
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: carburateurprobleem

Berichtdoor Ernie » 13 okt 2023, 23:53

Goeiedag,
Bedankt voor de suggesties. De benzine in de tank is niet zo oud, maar de tank is relatief leeg, dus verdamping is inderdaad een mogelijkheid. Ik zal nog eens proberen te starten vanaf een flesje met benzine. Maar als ik wat benzine in de vlotterkamer van de carb gooi start ie nog steeds niet lekker, alleen als ik direct benzine in de inlaat gooi waar de luchtslang op zit geeft ie een teken van leven. Vandaar dus mijn gecahte dat het probleem in de carb zit...
Avatar gebruiker
Ernie
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 04 aug 2005, 21:26
Woonplaats: Wijchen


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten