Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Maarten Deen schreef:en nu komt het... er was toevallig een keurmeester van het RDW voor een herkeuring, die keek ook even naar mijn Leeuwtje en constateerde dat...
- het chassisnummer niet klopt!
Let vooral op de -P op het typeplaatje en het onbestemde karakter aan het eind van het chassisnummer.
Nu is de vraag: wat moet er nu gebeuren? RDW volledig nieuwe keuring laten doen? Of vinden ze het voldoende om er een nieuw chassisnummer in te slaan?
Maarten Deen schreef:Wat hebben ze nu dan met je chassisnummer gedaan?
En kan die persoon bij Nefkens mij helpen of is het een kwestie van schietgebedje doen en RDW bellen?
Het vinnummer dat is ingeslagen "op rechter voorwielscherm onder motorkap" wijkt af van kentekenbewijs deel 1A.
De laatste positie van het vinnummer staat op kentekenbewijs deel 1A aangeduid als een P , in het voertuig is echter een gestileerde P ingeslagen die meer lijkt op een 9 met een te korte krul.
Na onderzoek blijkt dat de fabrikant Peugeot vroeger als sluittekens van het vinnummer voor aan een P en achteraan gestileerde P gebruikte.
Op het typeplaatje dat op het rechter voorwielscherm zit zijn de sluittekens als een P afgedrukt.
Gezien de historische waarde van het voertuig en de originaliteit van het vinnummer wil ik u verzoeken in afwijking van de APK regelgeving de laatste positie als een P te lezen en het voertuig op dit punt voor de APK keuring niet af te keuren.
Aan deze brief kunnen geen rechten worden ontleend.
Maarten Deen schreef:De staat is €37,50 rijker
geestschrijver schreef:Maarten Deen schreef:De staat is €37,50 rijker
Met andere woorden: je bent genaaid.
Gilletti schreef:Ziet er netjes uit!
Heb je het zelf gedaan of laten doen?
Indien het laatste; waaro?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast