toch een "originele" 404 autoradio??

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Kees » 15 jan 2007, 20:17

Heeft ook lange golf! (heb er zelf ook zo eentje). Die van mij heeft wel een hoogohmige speaker, ik meen iets van 32 ohm. 70 euro is niet duur als hij gereviseerd is.
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Hein » 15 jan 2007, 23:16

Hoe weet je dat ie ook lange golf heeft dan, Kees? Ik kan het niet echt goed zien op het plaatje?
Bovendien lijkt het frontje kleiner te zijn dan het frontje wat ik er nu in heb zitten (zonder radio). Maar misschien is dat optisch bedrog??
Hein
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 31 jul 2006, 20:57
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Kees » 15 jan 2007, 23:56

Als je goed kijkt zie je onder de golflengtes van de middengolf ook met kleinere cijfers grotere golflengtes staan, die zijn voor de langegolf. Links zie je ook kleine rondjes, bij mij zit daar een lampje achter dat aangeeft op welke golflengte je zit. Bij mijn radio zijn de linker twee toetsen voor de lange golf en de rechter drie voor de middengolf. Je kunt afstemmen met de draaiknop links en een voorkeurszender opslaan door een van de knoppen uit te trekken en dan weer in te drukken. Mijn radio heb ik gerepareerd en binnen in een briefje gevonden met de datum van fabricage, die van mij is uit 1957, deze zal ook uit de vijftiger jaren zijn, zeker omdat hij ook geschikt is voor 6 volt. Die van mij is alleen geschikt voor 12 volt.
Wat het frontje betreft, ik heb precies hetzelfde frontje dus het lijkt me dat dat wel moet passen. Mijn radio is vrijwel hetzelfde alleen heeft hij andere knoppen.
groeten van Kees
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 16 jan 2007, 00:43

Mijn Blaupunkt is van 1962 en heeft ook een 6v en 12v aansluiting. Volgens mij heeft Blaupunkt dat nog tot 1970 volgehouden. Ik weet niet tot wanneer Radiomatic dat is blijven doen...

Ik vind het alleen jammer dat er geen FM opzit (of UKW op z'n Duits), want dan is de geluids- en ontvangstkwaliteit toch wel een stuk beter en het zender-aanbod aanzienlijk groter...

Áls er een Radiomatic voor de Peugeot 404 zou bestaan mét FM zou ik een aanschaf nog overwegen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Niek020 » 16 jan 2007, 08:45

Jeetje schreef:Áls er een Radiomatic voor de Peugeot 404 zou bestaan mét FM zou ik een aanschaf nog overwegen...


ik ook! :D

Groetjes Niek
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 22 feb 2008, 10:06

En er is weer eentje te koop op Ebay:

klikkerdeklik hier maar 's

De prijs is nog alleszins redelijk; ik ben benieuwd voor welk bedrag deze van eigenaar gaat wisselen! :wink:

Afbeelding
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Vorige

Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 13 gasten