Oké...
Hier nog even een update; nu mét foto's...
Ik zit behoorlijk in dubio!
De eerste kennismaking was best positief, totdat ik een en ander eens wat beter ging bekijken. De spatborden aan de voorzijde moeten toch echt vervangen worden. De rest van de auto is echt héél strak en zit mooi in de lak. Het interieur is heel, maar wel héél vies. Ik denk echter dat een sopje met warm water wonderen zal (kunnen) doen.
Het interieur:
Rondom de ramen is de auto écht strak; geen roest te bekennen. Ook de onderkant van de deuren ziet eruit als nieuw. De auto is superstrak en het plaatwerk verkeert over het geheel genomen in zeer goede staat. Ook zitten er een hoop reserve-onderdelen bij (een setje of 4 knipperlicht/stadslicht combi's in de originele doos (????), divers plaatwerk (maar helaas geen spatborden), een spiksplinternieuwe uitlaat, een nieuwe/reserve voorruit, etcetera, etcetera, etcetera, etcetera....)
Er zit hier en daar wat opervlakkige 'vliegroest' (bijvoorbeeld aan de onderkant van het gootje boven de portieren), maar dat is niets waar ik erg bang van word. Wel voor het rechter achterwiel is er een roestgat ontstaan. Niet groot, maar wel heel storend... Volgens de garage is dat echter geen enkel probleem: stukje erin lassen en opnieuw aflakken en klaar is Klara: het is in ieder geval geen apk-afkeur.
Het roestgat:
De rubbers in de deursponningen zijn nog goed, maar de rubbers van de kofferklep en de portieren zelf zijn hé-le-maal verteerd; daar is echt helemaal niets van over. Ze zijn zelfs zo verteerd dat ze -in het anderhalve jaar dat de auto buiten stil heeft gestaan- aan de carrosserie waren gaan plakken. Ik moest echt hard trekken om de portieren te kunnen openen.
Ik zal dus in ieder geval nieuwe rubbers moeten aanschaffen. Zijn die nog te koop en wat kosten die? Enig idee?
Op termijn zullen er nieuwe voorspatborden op moeten en dat gat linksachter zal dichtgemaakt moeten worden. Voor de rest hoeft er -denk ik- niets aan de carrosserie te gebeuren. Het chroomwerk is echt super! Dat glimt echt de pan uit...
Het interieur is -dus- heel, maar hééééél erg vies. Bovendien is de auto drijfnat van binnen, waardoor er lichte schimmelvorming hier en daar is waar te nemen. Er liggen ook wat metalen (reserve)onderdelen in de auto die door het vocht wat zijn gaan roesten en die roest is op de bekleding terecht gekomen, waardoor er wat roeststrepen opzitten. Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat/of ik die er helemaal afkrijg...
De garage zal nu gaan beoordelen hoeveel het zal kosten om de auto door de apk te krijgen en wat er allemaal moet gaan gebeuren. Op basis van die info zal ik een beslissing nemen, óf ik 'm ga kopen en zo ja, wat ik ervoor ga bieden...
Ik denk zelf dat ik een bedrag om en nabij de 1.750,00 euri zal gaan bieden (mits de onderkant geen verrassingen voort zal brengen en wat het zal gaan kosten om de auto door de apk te krijgen).
Wat denken jullie, is dat een redelijke prijs voor een auto in deze staat?
Wat zou het spuiten van twee nieuwe voorspatborden kosten?
En dat stukje achterin lassen en spuiten?
En de rubbers?
Kijk... Ik weet nu wel exact de staat van de auto: what you see, is what you get. Ik kan er wel eentje van 4.000 euri kopen die is 'gerestaureerd', maar dat biedt geen garantie dat er geen roest binnen afzienbare tijd zal verschijnen, nietwaar? Als bij die restauratie bijvoorbeeld ook de voorspatborden niet zijn vervangen, maar geplamuurd, zit ik over een jaar of 3 in hetzelfde pakket als met deze auto nu... Bovendien kan ik de restauratie nu eventueel spreiden. Eerst maar eens goede spatborden voor een leuke prijs op de kop tikken en dan een keer goed laten spuiten, zodat 'ie er carrosserieel weer strak bijstaat. De deuk in het linker achterportier is niet heel erg. De witte lak die er nu opzit kan weggepolijst worden en wellicht kan de deuk wel worden verwijderd door 'uitdeuken zonder spuiten', want de lak van de auto is niet beschadigd. De overige oppervlakkige 'vliegroest' is echt geen probleem.
dilemma's, dilemma's, dilemma's...
And to end it all with a bang, hier nog even een fotootje van de auto:
Alle input van jullie is welkom!!!