Ik heb export-knippers op de kop kunnen tikken en die heb ik er vandaag dus even ingezet.
Dat is echt een werkje van niks. Binnen 15 minuten zaten ze er in beide kanten in en dan heb ik alleen de bovenkanten (de knippers) vervangen. De onderste gedeelten heb ik gehouden.
Aangezien dit achterlichten van het eerste type zijn, kun je de glaasjes -dus- niet van buiten losschroeven, maar door drie moertjes aan de binnenkant los te draaien pak je de achterlichten er heel eenvoudig uit.
Ik heb er bij het terugplaatsen even wat heldere tectyl tussen gespoten; dan is dat ook meteen tegen roest beschermd...
Hier wat plaatjes van de actie:
Zo was het:
Oranje en rood
Van oranje naar rood:
Oranje én rood (even een wat groter plaatje zodat je het verschil goed kunt zien):
Eindresultaat; volledig rode achterlichten:
Aangezien ik witte voorknippers heb, de roodwitte begrenzingslichtjes op de voorspatborden en -nu dus- rode achterlichten vormt het naar mijn smaak allemaal meer een 'evenwichtig' geheel...
Mocht ik deze rode knippers nou zat zijn, kan ik er binnen een kwartier weer de oranje exemplaren inzetten....
(En ja... Ze moet weer gewassen... )