door 403B-1963 » 06 dec 2006, 19:58
Hallo Pat Boone,
Is het een handbediende of automatische choke ?
Denk nl. dat hij te ver open staat (op 't punt van verzuipen). Dus bij hand choke iets minder open trekken, bij automatische choke laten controleren/afstellen .
Het effe horten of inhouden bij wat meer vermogen leveren lijkt mij een probleem van je vacuum vervroeging. Slangetje los (getrild), lek, gescheurd (valse lucht naar het drukdoosje en dan werkt dit niet meer).
Of evt. een defect drukdoosje.
Ook kan het slangetje stug geworden zijn zodat hij, al lijkt het wel zo, niet meer goed afdicht op een of beide aansluitpunten.
Moet lekker soepel zijn zodat hij lekker knelt.
Drukdoosje kun je globaal controleren door aan het slangetje te zuigen, dan moet in je stroomverdeler duidelijk te zien zijn dat de kontaktpunten of de grondplaat verdraaien. (weet zo even snel niet meer wat er moet verdraaien, maar er moet iets gaan bewegen)
Kan ook zijn dat het drukdoosje "te los staat". Dan gaat het eerste effect van de verdraaing verloren. Met een soort van gekarteld excenterje is dit te regelen.
Succes.
Groeten Bevaros.
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.