Na de reactie van Vreugd en Giletti dan nog mijn bijdrage.
Inderdaad leuk informeel en min of meer spontaan tot stand gekomen uitstapje, weliswaar bijna nog gedwarsboomd door de weergoden in de Vlaamse en Luxemburgse Ardennen.De sneeuwval 's ochtends vroeg was zo heftig dat, alle vrachtwagen, bestelbusjes en achterwiel aangedreven voertuigen de grootste moeite kregen om de klimmetjes te nemen.
Giletti met zijn achterwiel aangedreven BM double V versaagde echter niet en heeft ons met een uiterste krachtsinspanning door de heuvels van het ardense landschap geleid.Die jongen heeft wel iets in zijn mars hoor geen stomme zet om iemand met zulk een surplus aan kwaliteit tot forummoderator te promoveren.
Dan iets over de beurs zelf:heel veel onderdelen van allerlei merken en pluimage:auto's,motoren,bromfietsen,fietsen etc. Ikzelf heb niet echt iets gezien waarvan ik dacht dit moet ik nu per se kopen omdat ik het in Nederland niet kan vinden,heb me beperkt tot enkele Peugeot miniatuurtjes.Dan natuurlijk veel gereedschap,tijdschriften etc.
Tenslotte de auto's: een vertegenwoordiging van alle grote Franse merken was wel aanwezig, miste eigenlijk alleen de Facel Veglia.
Twee hallen met auto's echter dit viel me een beetje tegen er werd verdomd weinig te koop aangeboden.
Wat te koop aangeboden werd, stond buiten op de parkeerplaats.
Opvallende verschijningen buiten:veel Panhards,veel Renaults,een groene 404 uit 65 met 35000km op de klok, een 504 Break Dangel four Wheel drive,veel 504 coupes,tenslotte een Peugeot 504 Break(vert clair) uit Holland met een opvallend interieur,d.w.z. lederen voorstoelen die indirect van mijn hand komen.
Opvallende verschijningen binnen:zwarte station uitvoering van Renault welke verdacht veel op die van de 403 lijkt,een Fiat model in break versie(begrafenis auto i.d.g)Simca in coupe uitvoering,enkele mooie Renaults 16,heb ik vroeger enkele gehad,koop ik gegarandeerd nog een voor me zelf in de toekomst,rijdt fabelachtig prettig en geriefelijk.
Dan tenslotte een Peugeot 504 Ti uit 71, dacht in eerste instantie dat hij kaal gemaakt was tot op het metaal en daarna van een vernis/parelmoerlaag voorzien; dit bleek echter niet het geval er is bij twee auto's experimenteel gebruik gemaakt van een metaalverbinding/legering die althans niet zichtbaar corrodeert.
Er zijn er twee van geproduceerd een 504GL,300.000km op de klok et aucune tracé de rouille en daarnaast nog een 504 Cabriolet ook nog steeds in de running.
Zou hier ook best een experiment mee uit willen voeren, ben ook bezig met een klein groepje enthousiastelingen die van zins zijn plantaardig(let op de prijs bij de Aldi) te gaan dieselen,met een minimale aanpassing is dit mogelijk.
Voor meer beurs en sfeer impressies open de link.
Leuk tripje hoor mede forum genoten.
Voor meer foto's zie:
http://www.mijnalbum.nl/Album=VD8RQXRG