27 mei 2006: klassiekerrally ten bate van goed doel....

Aankondigingen en verslagen van rally's, toertochten, puzzelritten, meetings, beurzen en andere bijeenkomsten.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

27 mei 2006: klassiekerrally ten bate van goed doel....

Berichtdoor Jeetje » 02 apr 2006, 21:44

Op 27 mei 2006 organiseert de Rotary Club Bussum een rally voor klassiekers. De opbrengst van deze rally gaat jaarlijks naar een goed doel en dit jaar is de opbrengst bestemd voor een goed doel dat wij een warm hart toedragen: de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting (NCFS).

Als ik naar de opkomst van de laatste keren kijk, moet ik -helaas- constateren dat Peugeot nogal ondervertegenwoordigd is...

Dus als je met je Peugeot een leuke rally wilt rijden en ook nog eens een goed doel wilt steunen:

http://www.rotaryclub-bussum.nl/

inschrijven kan hier:

http://www.rotaryclub-bussum.nl/rally20 ... rijven.htm

Wat plaatjes van voorgaande jaren:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben nog niet eerder met deze rally meegedaan, dus meer kan ik je er ook niet over vertellen. We hebben ons wel al voor de komende editie aangemeld met Griselle...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Gilletti » 02 apr 2006, 22:02

Ik heb het niet zo op met Rotary, maar goeie rallyes organiseren kunnen ze meestal wel. :wink:
Dus dit lijkt me wel wat en is niet te ver van huis.

Ga ik eens even over nadenken.

Edit:
Tjee, net even de site bekeken, maar die prijs.... :shock:

Origineel qua auto''s kun je ze ook niet noemen. Veel Engels sportspul, Alfaatjes, Mercedes, Porsche en wat Yanks.
Toch nog een Peugeot ontdekt en wel een hele mooie:

Afbeelding
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Jeetje » 02 apr 2006, 22:21

Die prijs is inderdaad best hoog en over het algemeen heb ik het ook niet zo op met die snobby rotary's, maar in dit geval wilde ik de rally toch even onder de aandacht brengen van dit forum vanwege het goede doel: de NCFS (en omdat het volgens horen zeggen ook een hele fraaie, leuke en gezellige rally is)...

Bovendien heb ik eens bekeken wat je zoal krijgt voor die 195 euro per koppel/team en ach, dan valt het ook wel weer mee.

Normaliter doe ik niet mee aan een eendaags evenement dat meer dan 150 euri kost, maar in dit geval heb ik besloten om tóch mee te doen...

(bovendien rijd ik op gas, dus om de brandstof hoef ik me niet druk te maken :lol: )
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mark » 28 mei 2006, 09:58

Topic gesplitst, accuprobleem Griselle nu hier: www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5101
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Jeetje » 28 mei 2006, 21:59

Hier even een kort verslagje van de rally:

Het was een perfect georganiseerde rally door een prachtige omgeving en tussenstops op prachtige locaties. Helemaal top!

Het was duidelijk dat een en ander door de Rotary geregeld was. Het was allemaal nogal 'posh' en er was een hoog 'hete aardappel-, sjaaltjes- en decadente sigaargehalte'. Niettemin erg leuke mensen ontmoet en héééle fraaie auto's gezien!

De rally bestond in grote lijnen uit 4 delen:

's ochtends een bolletjes-pijltjesrit tot ongeveer 12:00 uur, gevolgd door een zeer goed verzorgde lunch.

Daarna een regelmatigheidsproef, gevolgd door een kaartleestraject (kortste route van punt a, naar b, naar c, etcetera, met 'geheime' controlepunten).

En tot slot nog een prachtige bolletjes-pijltjesrit naar 'de finish'...

We zijn de hele dag in de weer geweest! Tjongejonge wat is zo'n rally inspannend, vermoeiend en ontzettend leuk/gaaf!

We hadden startnummer 47 en er waren 146 inschrijvingen. Het startnummer was gekoppeld aan het bouwjaar van de auto, hetgeen betekende dat er 'slechts' 46 auto's ouder waren dan Griselle....

Na alle trajecten zijn we uiteindelijk -bij onze allereerste rally- geëindigd op een 78ste plaats en dat is lang niet gek tussen al die ervaren rally-rijders!

De regelmatigheidsproef hadden we zelfs zo goed gereden dat we een van de weinige equipes waren zónder strafpunten!!!

Een geweldige dag en een super evenement!

En uiteindelijk heeft het evenement ook nog eens 25.000 euro opgeleverd voor het goede doel!!!!!!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten