Voorruit verwijderen 104

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Voorruit verwijderen 104

Berichtdoor AMPlas » 18 feb 2005, 09:39

Hallo allen

weet iemand hier of het te doen is om zelf je vooruit eruit te halen en zo ja hoe doe je dat dan? ik wil graag de vooruit uit mn 104 halen i.v.m lakken en dergelijke maar wil niet de rubbers slopen of iets anders beschadigen.

ook moet ik mn hemelbekleding weer aanbrengen over een tijd en die valt tussen het voorruitrubber en de carrosserie in. eruit was geen probleem, beetje wrikken en met vorrzichtigheid loshalen, maar erin is een ander verhaal... :-|

dus heeft er iemand tips??

groet

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Bert » 18 feb 2005, 11:31

eerst de sierlijsten uit het rubber halen ( indien aanwezig), daarna van binnenuit het ruitrubber ( met een brede schroevendraaier of een ander stuk plat gereedschap) achter de rand waar het omheenzit drukken. Meestal begon ik bij de binnenspiegel om daarna eerst naar links en daarna naar rechts te werken , waardoor de ruit vanzelf naar buiten komt.
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor AMPlas » 18 feb 2005, 14:05

nou dan heb ik weer wat te doen dit week-end!
alsof er al niet genoeg aan die auto moet gbeuren... :?

bedankt!

p.s. hoe gaat dat met erin zetten; moet je er nog iets tussen smeren of zo? om het geheel soepel te houden danwel te laten hechten?
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Bert » 18 feb 2005, 15:49

om de ruit te monteren kun je het rubber (heeeeeel dun) insmeren met zuurvrije vaseline. Voordat je dat doet eerst even een touwtje of electricieteitsdraadje ( 1 aderig ) in het rubber doen . en daarna de ruit monteren. eerst aan de onderzijde in het frame zetten en dan door iemand aan laten drukken en aan de binnenzijde d.m.v het touwtje o.i.d. het rubber over de rand trekken. om het draadje in het rubber te doen moet je wel middenonder beginnen en de uiteinden elkaar laten overlappen. het touw tijdens het monteren langs de ruit haaks op het rubber trekken. Zo dat is een heel verhaal ik hoop dat het een beetje duidelijk overkomt, want tot op heden heb ik wel ruiten gemonteerd op deze wijze maar ik heb het nog nooit moeten omschrijven, en dat is lastiger dan ik dacht :?
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor AMPlas » 18 feb 2005, 16:27

Zo dat is een heel verhaal ik hoop dat het een beetje duidelijk overkomt, want tot op heden heb ik wel ruiten gemonteerd op deze wijze maar ik heb het nog nooit moeten omschrijven, en dat is lastiger dan ik dacht


ha, nou ik denk dat ik het er wel mee moet redden. Al zit ik nog een beetje in dubio of ik het überhaupt wel zal doen. Maar ik denk niet dat ik er onderuit kom aangezien ik het dak en de zijstijlen toch zal moeten lakken... :-|

nou ja, eens moet de eerste keer zijn, en op een oude fiets moet je het leren :roll: !!

bedankt maar weer

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten