Dinitrol Behandeling

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Dinitrol Behandeling

Berichtdoor Pininfarina504 » 22 feb 2005, 12:20

Ik weet een goed en een zeer betaalbaar adres voor een dinitrol behandeling.
Betreffende meneer is een kenner, heeft vroegen fulltime dit werk gedaan, alle merken(70-er,80er,90-er jaren) doet nu nog een beetje oldtimers.
Mensen die serieus overwegen hun auto te laten (anti-corossie)behandelen geef ik het adres.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor Arnoud504 » 22 feb 2005, 13:56

Wat houd zo een dinitrol behandeling precies in. Moet ik zelf de roest plekken al voorbehandeld hebben(bijgeschuurd, nieuwe stukken er in gelast)als ik een auto deze behandeling wil laten ondergaan? En aan wat voor een kostenplaatje moet ik ongeveer denken?

Groet,

Arnoud
Arnoud504
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 17 feb 2005, 22:37

Berichtdoor deVreugd » 22 feb 2005, 15:09

Dat zijn ook mijn vragen! :mrgreen:
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Gilletti » 23 feb 2005, 01:09

Same here!
Klinkt zeker interessant.

Is het meer ter behoud van de huidige staat (niet optimaal), of kun je zoiets beter doen als je wagen net weer mooi strak is gemaakt? :?:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Pininfarina504 » 23 feb 2005, 10:11

Arnoud het heeft alleen maar zin een auto met dinitrol te behandelen als je een harde en nagenoeg roestvrije basis hebt, anders heeft een en ander weinig zin.Een beetje vliegroest aan de bodem is natuurlijk geen al te groot bezwaar.Maar als er al echt aanwijsbaar roestvorming aanwezig is heeft een en ander geen of weinig zin.
Ten eerste is dan de hechting slecht, ten tweede vertraag je hooguit het verder doorroesten, maar onherroepelijk wint de roest het v/d tectyl en/of bitak.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten