Antenne 104 origineel?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Antenne 104 origineel?

Berichtdoor AMPlas » 25 feb 2005, 14:56

Heren (en dames :?: )

vraagje: heeft de 104 SL uit 1979 origineel een antenne in het linkerzijscherm voor?

de wagen heeft wel een radio maar het gat waar de antenne doorheen komt zier er een beetje rommelig en onafgewerkt uit, vraag me af of het origineel is en zo nee waar moet die antenne dan wel zitten??

heb nu beide schermen eraf en kan er dus nu wat aan doen

Groeten

Matthijs
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Re: ??Antenne 104 origineel??

Berichtdoor Martijn » 25 feb 2005, 17:51

AMPlas schreef:Heren (en dames :?: )

vraagje: heeft de 104 SL uit 1979 origineel een antenne in het linkerzijscherm voor?

de wagen heeft wel een radio maar het gat waar de antenne doorheen komt zier er een beetje rommelig en onafgewerkt uit, vraag me af of het origineel is en zo nee waar moet die antenne dan wel zitten??

heb nu beide schermen eraf en kan er dus nu wat aan doen

Groeten

Matthijs


Is niet origineel. Een 104 van de oudere bouwjaren heeft af fabriek geen radiovoorbereiding dus ook geen antenne. Dakantenne werd veel toegepast maar jij hebt een schuifdak :) Op zich is zo'n spatscherm antenne wel een echte accesoire uit die tijd, maar als je nieuwe schermen monteert zou ik toch over een plakantenne nadenken!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor BRAM » 26 feb 2005, 13:51

Nog origineler is een klemantenne op de regengoot, maar of deze nog te krijgen is ???
Deze antene's zag je in de jaren 70 meer toegepast.

Als je een vaste antenne wilt, zou ik kiezen voor een dakantenne, dit past naar mijn idee het beste bij een franse voiture.

Ik heb in 1984 op mijn toen aangeschafte 204 met schuifdak uit 76 ook een dakantenne geplaatst.

Als je het slingermechanisme en de binnenspiegel verwijderd, kijk je tegen de binnenzijde van de dakplaat aan. Mogelijk zit daar zelfs als een bevestigingsmoer vstgezet voor een dakantenne.
Antennekabel je kun met enig gepriegel over de hemelbekleding door de rechter portierstijl voeren en onder het dashboard wegwerken. Misschien zit zelfs de antennekabel al voorbereid in de portierstijl.

Veel succes.

Bram
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Re: Antenne 104 origineel?

Berichtdoor Mark » 26 feb 2005, 17:22

AMPlas schreef:Heren (en dames :?: )

Tuurlijk wel, al zijn het er (nog) niet zo veel.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor AMPlas » 28 feb 2005, 09:16

allen bedankt voor jullie antwoorden/suggesties.

nu we toch bezig zijn gelijk nog maar een vraag. er zitten in de dorpels aan beide kanten een stuk of drie gaatjes, onderop de dorpel. vooraan in het midden en achteraan. Hoort dit? of kan ik die beter dicht stoppen?

kan er natuurlijk ook side-skirts opzetten... :wink: 8)

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten