Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Peter J7 schreef:@Risky Goed bezig! Hopelijk zonder problemen verder door de APK
En één jaar APK? Twee jaar lijkt mij?
neem dan "koudschuim" kussens !Peter J7 schreef:Vandaag voorbereidingen getroffen voor het verlengen van het bed in mijn J7. Hij staat nu toch een week stil. Wil van 1.70 naar 2 meter gaan. Dus nu eerst wat goed schuimrubber proberen te bemachtigen! Kom nu nog een paar centimeter te kort. Misschien dat ik alle bankdelen maar ga vervangen als ik toch bezig ben en ik er makkelijk aan kan komen. Schuimrubberkoning here we come
Peter J7 schreef:@Risky Goed bezig! Hopelijk zonder problemen verder door de APK
En één jaar APK? Twee jaar lijkt mij?
Peter J7 schreef:Vandaag met tweeën de koppelingscilinders ontlucht en na een aantal uur is dit gelukt. Na een aantal mislukte pogingen toch maar een bleeder setje gekocht. Hielp niet echt eigenlijk. Setje werkte wel goed, dat was het probleem niet. Steeds als er druk opbouwde door te pompen op het koppelingspedaal en we de boel ontluchtten via de ontvangende cilinder was de druk compleet foetsie en en druppelde maar een beetje olie uit. Dus pompen, pompen, pompen, beetje druk, nippel open en dicht, druk compleet weg, pompen, pompen, pompen, nippel open en dicht, ... , ...
De boel uiteindelijk ontlucht door van achter naar voor te werken.... dus door olie op te zuigen vanuit een potje koppelingsvloeistof met een slangetje door de ontvangende cilinder helemaal naar de gevende cilinder toe. Nippel van de ontvangende cilinder dichtgedraaid. Vervolgens lopen pompen op het koppelingspedaal en via de ontluchtingsnippel van de gevende cilinder de lucht eruit gekregen. Beetje vreemd maar het werkte uiteindelijk.
Volgende keer de ontstekingspuntjes en condensatortje, vervangen, choke en gaskabel beter afstellen, etc...
Harrie schreef:een reservoirdop met ventiel en dan op druk zetten lijkt leuk, maar het reservoir kan onder druk uit je hoofdremcylinder ploffen !!!
sommige 'professionele' ( ) systemen trachten dat te voorkomen met een kettingkje of spanbandje om de HRC.....{ al eens een auto ontlakt met remvloeistof?? succes! }
koppelingscylinders 504, 604, 505, J7, J9: altijd van ONDEREN naar BOVEN ontluchten !!!
dus met een perssysteem op de onderste ontluchtingsnippel, of met een slang vanaf de (linker )voorste remklauw.
wel opletten dat je reservoir niet overstroomt
grt, Harrie
Peter J7 schreef:@risky: Dat is wel een goed idee. Maar jij hebt dus maar één reservoir in jouw J7. Ik heb er twee. Dit is volgens mij niet origineel zo en ik vraag me af waarom dit in mijn J7 wel zo is.
(Tenminste; ik kon geen tekening vinden met twee potjes en wel met één. Iemand ook ervaring met twee potjes? en zo ja; hoe zitten deze bij jouw voiture dan )
De potjes zijn zo gelinkt: potje 1 en 2 hebben allebei een slang die naar de hoofdremcilinder gaat (denk ik uit mijn hoofd te weten). Bovendien gaat er een slang van potje 1 naar potje 2. Halverwege deze slang zit er dus een T-stukje en de slang die daaraan zit gaat naar de gevende koppelingscilinder.
(Slangetjes en T-stukjes zien er niet echt goed uit maar lekken niet. Moet ik wel maar eens vervangen natuurlijk).
De dop van potje 1 is ook nog eens gescheurd wat het allemaal niet makkelijker maakt. Maar als ik deze vervang, probeer ik er direct 2 te bemachtigen en probeer ik ook zo'n tooltje te maken!
(Heeft iemand er toevallig nog liggen?)
Tot nu toe is de druk best goed te noemen dus laat ik het even zo. Het is jammer dat je in West-Friesland woont anders was ik graag even komen kijken hoe jij de boel ontlucht!
Overigens is de tip van Bert ook de moeite van het proberen waard. Bedoel je met de onderste koppelingscilinder de onvangende cilinder Bert?
@Philip Scheepers: van remmen stellen heb ik helaas nog geen verstand maar hoop hier binnenkort kennis en ervaring over op te doen
Ik lees dus graag je verdere posts en reacties over dit onderwerp! Succes.
maakt niet uit, beide reservoirs staan met elkaar in verbinding middels de slangetjes eronder ( en T-stuk )hendrika schreef:bij ons 1 potje met twee kamers
je gooit het in 1 potje en het vloeistof word voor beide gebruikt, totdat het vloeistof afzakt tot een bepaald niveau. Daarna is het wel gescheiden.
1 kamer richting achterrem en éen van de twee zuigers in de remklauwen voor, de andere kamer richting de andere zuiger in de remklauwen voor.
er zit ook nog een t-stuk in de aanvoerslang naar de hoofdremcilinder die aftakt naar de koppeling, weet niet precies welke van de twee kamers.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten