revisie hoofdremcylinder J7

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

revisie hoofdremcylinder J7

Berichtdoor Ed » 04 mei 2005, 12:36

is de bus eindelijk klaar voor de eerste tocht, lekt de hoofdremcylinder! Peugeot heeft geen revisiesets meer, en ook geen complete cylinders (het is er een met trommelremmen en niet-gescheiden systeem).
Ko de Fouw zal kijken of ie nog iets heeft. Maar weet iemand mogelijk een weg om aan deze onderdelen te komen?
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Jeetje » 04 mei 2005, 12:44

Hmmm... Mijn slopertje heeft ook trommels rondom, maar ik weet niet zeker of hij ook een niet gescheiden circuit heeft. Bij de linker koplamp in de cabine zaten in ieder geval twee reservoirtjes.

Waar zit de hoofdremcilinder bij een J7? Ik ga binnenkort alles eraf en eruit slopen en dan gaat de rest naar de oud ijzerhandel. Ik bouw dan ook die hoofdremcilinder wel even uit! :wink:

Daar kan ik dan altijd wel iemand blij mee maken...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Hoofdremcylinder

Berichtdoor jan eend + » 04 mei 2005, 12:57

Hadag. De hrc zit verschrikkelijk fout ingebouwd naast de (linker) treeplank bovenin een ruimte van 40cm lang, 20 cm breed en 20 cm diep. Je eigen handen zitten in de weg en je moet vanonderaf werken ! Vooral bij een tandempomp (gescheiden systeem) een ramp. Nauwelijks ruimte om al de leidingen los te maken. Slopen is makkelijker, als je de leidingen niet heel hoeft te houden, dan kun je ze doorknippen. Als er twee vloeistofpotjes zijn kun je er vanuitgaan dat het een gescheiden systeem is. Suck6 en geduld gewenst Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Jeetje » 04 mei 2005, 13:45

Ik ga de sloper slopen met een grote slijptol. Alles wat me in de weg zit om een bruikbaar onderdeel eraf te kunnen slopen wordt dus rücksichtslos weggeslepen, weggeknipt, etcetera...

Grote halen, snel thuis, zeg maar...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

HRC

Berichtdoor jan eend + » 04 mei 2005, 14:01

Hadag. In dat geval kun je een stukje vloer wegslijpen en gaat het allemaal een stuk makkelijker. Overigens hebben we nog steeds veel plezier van de deuren (van je vorige J7) die we vorig jaar bij jou gekocht hebben. De foto die we toen beloofd hebben zit nu in de (sinds kort aanwezige) digitale camera. Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

revisieset

Berichtdoor Ed » 04 mei 2005, 15:48

Kreeg net een telefoontje van Kode Fouw. Had nog een revisiesetje liggen, oh wonder!! Tante post brengt hem vrijdag langs en dan moet de boel toch eindelijk eens de weg op. Uitbouwen van de HRC ging vlot, deze enkele uitvoering is lekker klein en dan kan je er net bij...
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Re: HRC

Berichtdoor Jeetje » 04 mei 2005, 16:32

jan.dulfer@hetnet.nl schreef:Hadag. In dat geval kun je een stukje vloer wegslijpen en gaat het allemaal een stuk makkelijker. Overigens hebben we nog steeds veel plezier van de deuren (van je vorige J7) die we vorig jaar bij jou gekocht hebben. De foto die we toen beloofd hebben zit nu in de (sinds kort aanwezige) digitale camera. Groetz, Vanjan.


Kijk... Da's mooi...

Leeft ons ouwe trouwe beestje toch nog voort...

Gelukkig hadden wij een donorcodicil voor 'm ingevuld :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten