Ervaringen en reacties Peugeotbijeenkomst Zeewolde 15-5-2005

Aankondigingen en verslagen van rally's, toertochten, puzzelritten, meetings, beurzen en andere bijeenkomsten.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Ervaringen en reacties Peugeotbijeenkomst Zeewolde 15-5-2005

Berichtdoor Liefhebber » 15 mei 2005, 15:18

Zijn op zondagmorgen in de auto gestapt richting zeewolde, aangekomen op locatie foto toestel gepakt, en het een en ander vereeuwigd, fantastische middag. Alleen jammer dat de stoet vroeger vertrok dan aangekondigd, ook voor degene die het evenement iets later bezochten.

Harry

Via Photosite.com kun je de foto's bekijken (zie onderstaande link)
http://harry1.photosite.com/Album2/
Laatst bijgewerkt door Liefhebber op 16 mei 2005, 00:20, in totaal 2 keer bewerkt.
Liefhebber
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 04 mei 2005, 12:12

Berichtdoor corjan » 15 mei 2005, 19:36

Wat is die 505 4x4 DANGEL toch ontzettend gaaf!!!!!! Ik was er rond half 2 geloof ik en ik heb genoten van het moois dat ik nog mocht zien daar!
corjan
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 15 aug 2004, 21:05

Zeewolde

Berichtdoor Pininfarina504 » 15 mei 2005, 20:17

Helaas na te veel gezelligheid en drank gisteren op feest werd ik vanochtend pas om 11.00u wakker.Ben niet verder gekomen als "Elastiek Muziek" in Hilvarenbeek.
Beloof beterschap voor volgende keer.
Gr,
Wim
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor BRAM » 15 mei 2005, 21:28

Vanmorgen met fototoestel vertrokken naar Zeewolde.

Toch maar de 406 gepakt ( nu kan het nog , vrijdag nemen wij afscheid van elkaar; en moet ik gaan rijden in een nieuwe O... Zaf... .)
De 309 heeft nog wat last van trillingen in het stuur, na de montage van de RG velgen( uitlijnen en balanceren ).
In Zeewolde aangekomen heb ik mijn ogen uitgekeken, zoveel leeuwen bij elkaar.

Via Photosite.com kun je de foto's bekijken (zie onderstaande link).
Ik had met picturetrail het probleem dat ik de foto's als hele kleine afbeeldingen kon laten zien.

groet, Bram


http://bvanderlinden.photosite.com/peugeot15-5-05/
Laatst bijgewerkt door BRAM op 15 mei 2005, 21:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor veen » 15 mei 2005, 22:28

Jammer Wim, ik had nog een pakketje van 50 kg voor jou bij me, volgende keer beter :wink: :-)
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor Peu204 » 15 mei 2005, 22:53

Was er om 11.00 uur.

In de haast om een proefrit te maken met de zaredag opgehaalde 504......ja, ja.........fototoestel vergeten.

Alles zien binnen komen. Mocht van de organisatie op het terrein gaan staan. Forumpet voor het raam. Ik stond naast een gele 107BC van 85 jaar oud. De engelse eigenaar was 71 jaar. Wat een opgave om drie dagen door Nederland te toeren. Maar prachtig om te zien.

Gelukkig maar dat het lunchpakket alleen voor deelnemers was....veel soeps was het niet, volgens mij.

Van en buurtbewoner kreeg ik een paar 504 instuctieboekjes (nieuw model en diesel).......lag nog in de schuur........liefhebbers????

Rustige rit heen en terug. Heen bijna een ruitewisser verloren.....een soort Brabants buitenmodel, wat vervangen moet worden maar nog net wel even vastzit.

Met geluk kon ik weer terug....weinig vermogen in de accu.......na een paar maall starten is het over. Voorlopig dus gestrand in Rotterdam..........dinsdag maar een accu halen.

In het instuctieboekje staat dat je frisse lucht kan binnenlaten bij de beenruimte.......knop indrukken en het is dicht. Wel frisse lucht maar geen knop links. Vanmiidag de boel uit gebouwd en.......geen knop en geen klep er kwam wel een soort veer voorbij vallen.

Komt dit wel vaker voor bij de 504 en waar is het te krijgen?

Rond half twee maar weer vertrokken uit Zeewolde om de middag nog wat te klussen.........moderne radio's laten zich lastig inbouwen, net iets te groot. Het zit na de tweede keer nog niet helemaal naar mijn zin.

Peu204
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Jeetje » 16 mei 2005, 01:31

Ook wij besloten om 11:00 uur richting Zeewolde te rijden. Om 11:30 uur -we volgden al de bordjes 'Zeewolde'- zagen we een Belgische 404 en een Engelse en Belgische 504 cabrio rijden. Aangezien die zo'n race-schild hadden, wisten we dat die ook naar Zeewolde zouden rijden: dus achter ze aan! (Dan zouden we immers niet hoeven zoeken :wink: )

Het bleek dat ze nog aan de bolletjes-pijltjes-rit deelnamen, dus we hebben het laatste stuk van die rit nog even meegepikt met onze J7... :lol:

Toen we bij het verzamelterrein in Zeewolde aankwamen, vroegen we waar we konden parkeren (we waren immers geen deelnemers) en van de organisatie mochten we ons Jeetje midden op het veld parkeren!

Eigenlijk geen gek plan van de organisatie: er was namelijk nog geen J7 :!:

Afbeelding
(met Jeetje op het verzamelterrein... Met dank aan Bram voor de foto)

Daarna veel gekeken, gefotografeerd en gekletst met andere Peugofielen. Het was heel gezellig. Het bleek dat een naamgenoot van mij (Antoine) de eigenaar was/is van een van de twee D4-tjes die er waren (wat zijn dat toch mooie karretjes!) en we hebben een leuk en geanimeerd gesprek gehad over onze Peugs...

Afbeelding
(Deze dus... Wederom met dank aan Bram voor de foto)

Toen de groep zich opmaakte om de toertocht te vervolgen, zijn wij een heel stuk achter deze D4 aangereden (met medeweten van, natuurlijk) en hebben we een prachtige rit gemaakt. We hoefden zelf niet te navigeren, maar moesten de D4 voor ons bijhouden en dat viel nog niet mee!

Halverwege te toerrit hebben we gezamenlijk nog ergens een kopje koffie gedronken (bij 'de Mof') en daarna zijn we naar huis gereden...

Het was een heerlijke dag!

En natuurlijk heb ik de hele dag met opengeschoven deur gereden!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Gilletti » 16 mei 2005, 10:23

Als ik die foto van Jeetje zo bekijk met die twee mensen er achter, dan schiet me maar één vraag te binnen:
Heb je nog veel friet verkocht gisteren? :lol:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor deVreugd » 16 mei 2005, 11:03

Dat moet al met al een mooi dagje geweest zijn!
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor veen » 16 mei 2005, 11:12

Afbeelding
De grijze peugeot 404c is inwendig voorzien van een 504 TI motor
het paste allemaal maar net, let op het luchtfilter
Afbeelding
verder heeft hij het instrumentenpaneel zelf veranderd in een jeager
tableau, erg mooi gedaan en de auto heeft een vijfbak
Afbeelding
Speciaal stuur
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor Gilletti » 16 mei 2005, 11:41

Wel knap gedaan, maar ik weet niet of ik dit wel mooi vind.
In mijn coupé zitten trouwens ook Jaeger tellers. 8)
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Mockenrue » 17 mei 2005, 00:37

Ook tot 11:30 gewacht tot regen over was. Vol verwachting vertrokken.

Afbeelding

Na kwartiertje toch nog de volle lading gekregen. :twisted:

Normaliter ga ik bij twijfel qua regen niet met de 404, maar na alle teletext-en bekeken te hebben het er toch op gewaagd.

Na Utrecht alweer droog en de zon kwam zelfs af en toe er door. Het dak kon al weer naar beneden.

De bijeenkomst in Zeewolde was iets wat ik niet had willen missen. Zoals al door meerderen genoemd is was het jammer dat de deelnemers al veel eerder weer vertrokken. Ik was er 12:50 dus dacht dat ik nog alle tijd had en heb eerst met diverse mensen bijgepraat. En dus te laat met m'n foto ronde begonnen :evil: .

Maar wat een schitterende verzameling Peugeots bij elkaar in Nederland. Prachtig.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor JT » 17 mei 2005, 18:26

Handsfree fotograferen, dat wordt de volgende!!!
(hoort wie het zegt).
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Jeetje » 17 mei 2005, 19:30

Hmmmm... :?

Als ik Jeetje zo op de foto bekijk, vind ik die (moderne) roosters aan de (linker)zijkant toch niet charmant en passen in het geheel... :-|

Om die reden heb ik besloten om de roosters en de stekkerbox voor 220V (het kleine witte vierkantje) in de kleur van de bus te laten spuiten! :wink:

Het is reeds in gang gezet. De spuiter gaat ermee aan de slag.

Als de roosters dezelfde kleur als Jeetje hebben, vallen ze minder op en is het weer meer 'één geheel'...

Helaas moeten dit soort rare dingen als je er een koelkast in bouwt (ook voor de veiligheid) en wanneer je besluit om de gasfles aan de linker kant van de bus te monteren, waardoor een bodemontluchting weer niet mag, vanwege de uitlaat... :oops:

Van de andere kant begrijp ik 't ook wel: safety first, immers!!! :!:

Oké... Dat is dat... Dan nog even wat foto's van de meeting in Zeewolde:

Afbeelding
Allemaal verschillende types/uitvoeringen op een rij... Ook de kontjes zijn charmant, nietwaar?

Dit waren wat mij betreft echter de mooiste achterkantjes (van automobielen :wink: ) op het ontmoetingsterrein (op het achterkantje van Jeetje na, natuurlijk :wink: ):
Afbeelding
(♪♪shake that boothy, boothy♪♪... boothy, boothy...♪♪)
En deze voorkantjes horen daarbij:
Afbeelding

En dan waren er ook nog andere mooie/prachtige automobielen (een bloemlezing):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Peu204 » 17 mei 2005, 23:33

Het blauwe busje vond ik opvallend mooi.

De instructie boekjes van de 504 zijn van eigenaar gewisseld.

Omdat ik vaak lees van allerlei kleine of grote problemen met de Peugeot's als het gaat om het bereiken van een evenement heb ik in een vorig bericht ook wat bevindingen opgetekend.

Had eigenlijk niet verwacht dat hier een reactie op zou komen.

In een volgend bericht zal ik hier op ingaan.

Peu204
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten