In de aanbieding: verlengde J7 sloperspullen.

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

In de aanbieding: verlengde J7 sloperspullen.

Berichtdoor IHD » 18 mei 2005, 22:46

Hallo medeforumleden,

't is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar de zoektocht naar een zwaardere motor voor onze verlengde, verhoogde en gecamoufleerde J7 is gewoon doorgegaan. En we hebben er een. Een 1900 ipv de huidige 1600 benzine. Het leuke is dat er nog een behoorlijke J7 omheen zit, en we misschien nog wat andere onderdeeltjes ook gaan overzetten van deze donor naar onze fijne kempert.
Nu weet ik dat er nog al wat mensen onder jullie zijn die altijd in zijn voor koopjes, en aangezien onze gemeenschappelijke hobby-objecten niet echt dik gezaaid zijn, hetvolgende.

Als jullie nog onderdelen nodig hebben voor je J7, laat dat dan ff weten, ga ik kijken of't nog op of erin zit, en dan komen we er wel weer uit. De donor die we hebben aangeschaft is een ex-tandartswagen uit 1977, met een Visser (Leeuwarden, die van de ambulances enzo) opbouw. Ook deze is verhoogd en behoorlijk verlengd (ik denk dat'ie zelfs nog langer is dan de onze, maar ja size doesn't matter, toch?). Zo zit er een schuifdeur links acherin voor de patiënten. Ding heeft te koop gestaan op speurder.nl en stond in Staphorst te koop, nota bene een paar km bij ons vandaan.....

Dus mocht je nog iets nodig hebben, of zoek je extra reserve onderdelen (en hebben wij het zelf niet nodig), dan zal ik kijken of het er nog opzit. Zo zal onze huidige 1600 benzine straks ook overbodig zijn, en voor een kleintje :wink: voldoet'ie prima.......

Oh ja, we hoeven er niet rijk van te worden, dus dat zal vast geen struikelblok worden.
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor 404 » 18 mei 2005, 23:29

1900? Bedoel je een 1971 cc twee liter? Of een diesel? (1948cc)
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor IHD » 18 mei 2005, 23:34

'k Heb geen idee , 't is een benzine, dus zal het wel de eerste zijn. Ik heb zelf de papieren nog niet gezien, maar volgens de verkoper (en dat was een boertie uut Staphorst, en die moog'n niet liegn), was het een 1900 blok. Hoe kan ik die 2 liter herkennen?
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor 404 » 18 mei 2005, 23:53

Je hebt de 1800 benzine XM van 1796 cc (?) en de tweeliter XN1 van 1971 cc, dit staat op de cylinderkop onder het kleppendeksel, 1900 benzine zou ik niet geloven, zelfs al komen ze uut Staphorst... :wink:
Laatst bijgewerkt door 404 op 19 mei 2005, 00:00, in totaal 1 keer bewerkt.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor IHD » 19 mei 2005, 00:00

..... Je weet het maar nooit, daar in Staphorst....... hahaha. Als het een beetje meezit gaan we zaterdag a.s. al beginnen, ik zal gelijk even kijken, bedankt!

als het alsnog een 1600 blijkt te zijn, zul je volgende week maandag wel eens een heeeeeeel raar bericht kunnen lezen in de dagbladen... :evil:
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Jeetje » 19 mei 2005, 00:22

Ik denk dan eerder dat het een 1800cc is, want die bestaat wel :? ...

Hopelijk is het geen 1600cc waarbij de 6 per ongeluk op z'n kop is geschreven, waardoor het opeens een 9 werd....(???? = ¿¿¿¿ ; dát effect) :lol:

Ik raad je aan om gewoon alles van de sloper af te halen wat nog enigszins bruikbaar is en dat in dozen ergens op te slaan. Dat hebben wij ook met ons vorig busje gedaan en dat werkt -tot nu toe- prima...

Wij hebben -voor zover ik kan nagaan- op dit moment niet echt iets nodig, maar mocht dat wel het geval zijn, laten we het zeker even horen! :wink:

Trouwens...

Zoekt iemand nog een in nieuwstaat verkerende Dunlop-band (op velg) voor een J7 (19x400)? Wij hebben rondom Michelins (en ook nog 3 reserve Michelins) en die Dunlop is een beetje een vreemde eend in de bijt. Die zat als reserveband achterop ons vorige busje!

Mocht je zo'n band zoeken, laat ons dat dan even weten!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Tandarts

Berichtdoor jan eend + » 21 mei 2005, 14:39

Hallo daar allemaal. Heb je idee hoe herstelbaar voor APK het koetswerk is indien nodig? Wat was de reden van opheffen? Groet, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Tandarts 2

Berichtdoor jan eend + » 21 mei 2005, 15:03

http://www.speurders.nl/show_photo.php? ... to_count=1
Goeiedagnogeven. Bovenstaande link leidt tot de grootste J7 die ik ooit gezien heb. Die ramen hebben echt wel wat! Voor wie veel kubieke meters om zich heen wil hebben een juweel van een object. Mijn vorige rekordhouder was net zo lang als deze maar niet verhoogd. Overigens niet echt makkelijk te rijden. Zowel tussen de wielen als achter de achterwielen verlengd betekend een zeer grote draaicirkel en een fors uitzwaaiende kont. Niks voor kleine (berg-)weggetjes. Maar verder.... Allen verders gegroet, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor IHD » 21 mei 2005, 15:25

Yep, en dat is nu onze sloper. :D

OK, I'm off; ga eens kijken wat we ons in de maag hebben laten splitsen...... wordt vervolgd.
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Jeetje » 21 mei 2005, 17:32

Jemig de pemig... Wat een ding! :shock:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor IHD » 21 mei 2005, 18:14

Okeeeee, net terug, er staat volgens ons CL (of CI) 8 op het blok......... welnu heren techneuten, wat hebben wij gekocht? Hoeveel ceecee?
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor 404 » 21 mei 2005, 19:08

Stond dat op de cylinderkop onder het kleppendeksel? Zegt mij niets. Staat er niet nog meer?
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Mark » 21 mei 2005, 19:28

Kijk even naar de laatste post in deze topic voor plaats en systeem van motornummers (1 letter 5 cijfers en 1 letter): www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7

Mijn documentatie waar info in stond over motortypen is uiteraard meegegaan met onze J7 naar forumgebruiker Ed.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor IHD » 21 mei 2005, 22:35

We hebben nix anders kunnen vinden dan deze combinatie, maar misschien zochten we wel op de verkeerde plek? Bijgaand een fototje van de gevonden letters/nummer, en een totaalfoto van het blok waar 1 van jullie misschien kan aangeven wáár we precies moeten zoeken?

Nummer staat in het rode cirkeltje:

Afbeelding

en een overzichtfoto van het blok:

Afbeelding

Waar we bij de rode pijl (rechts vooraan) dit nummer hebben gevonden.
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor 404 » 21 mei 2005, 22:39

Sorry, ik was dus niet duidelijk genoeg, met "onder het kleppendeksel" bedoelde ik dat je het kleppendeksel er af moet halen om de code te zien.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Mark » 21 mei 2005, 22:54

Maar misschien is ook de foto al genoeg voor Jos Overvliet??? (of kan je vanbuiten nergens aan zien of het een 1600 of 1800 is?) Een van die beide is het wel, want hij lijkt sprekend op mijn ex 1600-blokkie, al zit die bobine op een malle plek...
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor IHD » 21 mei 2005, 23:00

Zie je wel! Had ik toch m'n handen smerig moeten maken, vanmiddag. Merde! Nu weet ik nog nix, en ik kom er dit weekend niet aan toe om de boel nogmaals te checken.

Inmiddels hebben we wel besloten dat we'm houden (zelfs als'ie maar 1600 cc is), omdat hij gewoon zo ongeloveloos mooi loopt, en in 1 keer start. We gaan verschillende dingen zelf houden, zoals de voorruit (komt vast nog wel eens van pas), de kachel, de koplampglazen, waarschijnlijk het opendak (zo'n uitduw ding, kan ff niet op de naam komen), Afbeelding de spoelbak & kraan, de waterpomp, spiegels, de rvs watertank en nog wat kleine inerieurdingen (zat niet echt veel meer in, van binnen was'ie zo goed als leeg.......... wat een inhoud!).
De rest zagen we in stukken, verpatsen we aan de oud-ijzerboer of we gebruiken hem een keer met 'realistich oefenen' (we zijn (ex)brandweermensen).

Dus niemand voor een paar wielen, 1600 cctje, schuifdeurtje of iets anders?
Afbeelding
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

tandarts 3

Berichtdoor jan eend + » 21 mei 2005, 23:10

Hadag. Goeie aktie, een goed lopend blok voor het nageslacht, zoals wij, te behouden. Meestal zit de letter/cijfercombinatie op het scheidsvlak tussen carterpan en onderblok, daaruit valt het aantal cc's en de uitvoering af te leiden. De nummers die jij te pakken hebt zijn waarschijnlijk de zgn. gietnummers van het ruwe (nog onbewerkte) gietstuk, wat later de bruikbare cylinderkop wordt. Hoe leek volgens jullie het koetswerk w.b. roest en zo? Beyond repair of nog te redden? Zo'n uniek exemplaar moet eigenlijk rijdend blijven vind/hoop ik. Allen gegroet, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor IHD » 21 mei 2005, 23:23

Tja, het koetswerk.......... is vast wel wat van te maken, zeker gezien de hoeveelheid :wink: , maar wij doen er nix mee. Onze (camou)kempert heeft een alu-opbouw, en deze niet, dus wij kunnen er niet veel mee, en de onze is nog top.
En aangezien het zo'n ongelovelijk lang en vreemd ding is, denk ik ook niet dat iemand anders er wat aan heeft. Daar komt bij dat er een enorme dikke laag plamuur opzit (> 3mm) dat de kwaliteit moeilijk te bepalen is. Hoe het chasis verder is weet ik niet; heb er nog niet onder gelegen. Nee, we gaan hem niet bewaren of conserveren, we hebben er ook geen permanente plek voor, we hebben hem puur voor de motor gekocht, alles extra is mooi meegenomen, en daarna nemen we waardig afscheid..................................... of onwaardig, maar wel vurig. :twisted:
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Jeetje » 22 mei 2005, 00:03

Onder de benzinepomp (aan de linkerkant/bestuurderskant van het blok)zit een rechthoekig nokje. In dat nokje is het motornummer ingeslagen. Het is vaak heel slecht te zien, maar als je er even met wat terpentine overheen wrijft, of met een staalborstel zul je het nummer gemakkelijk kunnen onderscheiden.

Hier even een scan uit het instructieboekje:

Afbeelding

Met dát nummer is het type blok gemakkelijk te achterhalen! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor 404 » 22 mei 2005, 11:39

Het motornummer, daar had ik nog niet eens aan gedacht... :oops:
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor IHD » 22 mei 2005, 22:55

Dát had ik nu net gisteren moeten weten...... :cry: ....... maar, ik heb wel een piccie van dat identificatieplaatje:

Afbeelding

maar daar kunnen we nu dus nix mee, begrijp ik?
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor IHD » 22 mei 2005, 22:56

Oh ja, er was ook nog een plaatje met een aantal nummer/letters vastgelast, iets boven het id-plaatje, maar dat zal dan wel het chasisnummer zijn?
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Tandarts 4

Berichtdoor jan eend + » 22 mei 2005, 23:23

Hoi. Als het goed is kun je uit het chassisnummer bv J7P...enz ook de uitvoering halen. J7PZ10 is bv een bepaald type koetswerk met een 1600-motor. Ik heb m'n documentatie niet hier binnen handbereik, maar wie de werkplaatsboeken van de PKV heeft kan het volgens mij terugvinden, daar staat voorin een van de boeken een codering en type-lijst als ik het me goed herinner. Staat het mobiel nog bij dat sloopbedrijf of elders? Wil toch nog wel even komen kijken. Suck6 met de rest, als ik m'n boeken hier heb probeer ik wel even te zoeken op basis van't chassisnummer, zet dat maar op het forum of stuur ff via pb'tje. Groetz allen, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor IHD » 22 mei 2005, 23:41

Jan, hij staat (nog) niet bij een sloopbedrijf (tenzij je ons hiermee bedoeld :mrgreen: ), maar in een behoorlijk grote schuur waar we de Slopert & de Camou (staat nu nog elders in de stalling) naast elkaar gaan zetten om de boel over te bakken. Het chasisnummer heb ik zo ook niet bij de hand, heeft een ander(e mede-eigenaar) opgeschreven hij-die-wij-hfd.TD-noemen, of Grote Smurf..., maar dat kan ik morgen al wel achterhalen, maar volgens het ID-plaatje is het type in ieder geval een J7PY20.

Aangezien we nog niet echt een schema hebben uitgewerkt wanneer er binnen onze groep van 5 eigenaren handen beschikbaar zijn om met de sloop te beginnen, kan ik je nu nog niet aangeven wanneer we gaan werken aan de slopert, maar dat kan ik je tzt wel ff doorgeven. Zal waarchijnlijk vooral 's avonds zijn, en misschien een paar keer in 't weekend. We hebben wel een deadline gesteld; de motor moet in ieder geval voor het weekend van 8 juli omgebouwd zijn, en draaien.
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Volgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten