Kosten vervanging kleppen seals

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Kosten vervanging kleppen seals

Berichtdoor jojostar » 25 mei 2005, 20:08

Wat gaat dit geintje me kosten het vervangen van de kleppen seals...?? Ik heb blauwe rook en hij ruikt erg.... Is dit het einde van een 205 griffe welke ik 3 weken geleden heb gekocht....??

groet en alvast bedankt voor de hulp

jojostar
Avatar gebruiker
jojostar
 

Berichtdoor knutsul » 25 mei 2005, 20:10

tuurlijk is het niet het einde van je 205 en zeker de griffe moet je zuinig op zijn,

Kleprubbers vervangen is een kostbaar iets dat wel, de nokkenas moet er af en dus ook meteen distributieriem vervangen.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor Malle Pietje » 30 mei 2005, 16:09

daar moet ik ook aan beginnen binnenkort, en ik was eigenlijk van plan er een ander blok in te hangen. Dan ben je goedkoper uit!
Daarna het oude blok eens op mn gemak uit elkaar halen en bekijken wat er gedaan moet worden, hoe het werkt, en wat het kost......heb jij er enige ervaring mee? Zou best alles zelf willen doen.....

Wat zou je aanbevelen? Een ander blok tijdelijk erin gooien of zelfs definitief? Of de boel laten reviseren voor veel geld...?
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor knutsul » 30 mei 2005, 19:37

Ik heb hier idd wel ervaring mee, en ben er voorstander van om de zelfde moter te gebruiken, tenzij deze echt slecht is.

Voor kleprubbers vernieuwen hoef je toch niet meteen over te gaan tot complete revisie?

Maar als peugeotmonteermeneer zijnde, heb ik hier ook wel wat ervaring in.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor Malle Pietje » 31 mei 2005, 09:39

maar kan de peugeotmonteermeneer mij misschien dan ook tips geven? :P
Ik heb geen idee wat er nou precies kapot is en hoe dat eruit ziet, zodat ik een beeld kan krijgen van wat er nou vervangen moet worden en hoe moeilijk dat moet zijn.

Ik wil eigelijk heel graag alles zelf doen maar heb slechts 1 keer een kop eraf gehaald van een AX-je, verder niets.(dan bedoel ik dus motorisch gezien, verder heb ik al zeg ik het zelf best wat sleutelervaring.....) Dus ik heb geen flauw idee hoeveel tijd en geld erin gaat zitten en of daarmee de problemen verholpen zullen zijn.

Dus hierbij vraag ik eigenlijk impliciet alle tips die er zijn :mrgreen:
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor knutsul » 31 mei 2005, 20:17

Malle Pietje schreef:maar kan de peugeotmonteermeneer mij misschien dan ook tips geven? :P
Ik heb geen idee wat er nou precies kapot is en hoe dat eruit ziet, zodat ik een beeld kan krijgen van wat er nou vervangen moet worden en hoe moeilijk dat moet zijn.

Ik wil eigelijk heel graag alles zelf doen maar heb slechts 1 keer een kop eraf gehaald van een AX-je, verder niets.(dan bedoel ik dus motorisch gezien, verder heb ik al zeg ik het zelf best wat sleutelervaring.....) Dus ik heb geen flauw idee hoeveel tijd en geld erin gaat zitten en of daarmee de problemen verholpen zullen zijn.

Dus hierbij vraag ik eigenlijk impliciet alle tips die er zijn :mrgreen:



dat zou een verhaal worden, zo groot als morgen heel de dag.
wil het je best eens uitleggen hoor, misschien kun je 18 juni naar wim van boekel komen?

zie topic-->http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2245
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor 205rfs » 01 jun 2005, 16:08

Hoi, download de pdf van haynes: http://www.205gti.com/downloads/Chapter ... erhaul.zip

Daar staat vast genoeg voor je in.
Denk dat je volgender onderdelen moet vervangen: koppakking, kopbouten, klepseals, nokkeerringen en als je niet weet hoe oud het is: distri riem en waterpomp.

Je kan voor aan ander blok gaan, met het risico dat die straks zelfde verschijnselen heeft. Ik zou geld investeren (relatief begrip :wink: ) en de zooi vervangen. Dan hou je er een beter blok aan over.
205rfs
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 18 nov 2004, 22:56

Kosten vervanging kleppen seals

Berichtdoor Oxo » 01 jun 2005, 23:38

Ik lees allemaal spannende dingen als koppakking vervangen enz.

Voor klepseals hoeft de koppakking niet vervangen te worden .

Demonteer de distributiesnaar en de nokkenas.
daarna kun per cilinder (als je die op bdp zet) de seals vervangen nadat je
de klepveer+schotel ingedrukt hebt met speciaal gereedschap.

Als je eerst de klepspeling hebt gemeten kun je gelijk de klepstelplaatjes
veranderen zodat je de juiste speling hebt.

dus de kosten zijn dan : klepseals, klepstelplaatjes, eventueel distributie
snaar en een paar uur arbeid.

vgr Oxo
Avatar gebruiker
Oxo
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 21 mei 2005, 22:06


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten