Elektronische ontsteking uit VS

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Elektronische ontsteking uit VS

Berichtdoor David » 01 jun 2005, 15:10

Goedemiddag,

Een tijdje terug heb ik al gemeld dat ik graag een elektronische ontsteking wilde inbouwen. Nu ben ik mij aan het orienteren geweest op dit gebied. Ik heb in de VS een ontsteking gevonden die prima zou werken in een oldtimer met conventionele ontsteking. Ik heb contact opgenomen om te vragen of hij in alle verdelers past. Het antwoord was dat hij in een Ducellier of SEV prima ingebouwd kan worden. Nu heb ik in mijn J7 gekeken en het enige dat op de verdeler stond: Bremi 8385P. Weet iemand wat dit betekent en of dit dezelfde verdeler is als een Ducellier of een SEV.
Laten overschepen van dit product zou rond de 80 euro kosten en dat is een stuk minder in vergelijking met de 300 euro voor een 123-ignition.

Alvast bedankt voor de reacties

m.v.g. David
Laatst bijgewerkt door David op 01 jun 2005, 18:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Jeetje » 01 jun 2005, 17:16

Het subscript van David luidt:
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!


Eeeeehhhhh.... Waarom niet allebei? :oops:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor David » 01 jun 2005, 17:56

Helaas ben ik niet in die positie.... :cry:
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jesse » 03 jun 2005, 13:09

Hoi David,

Heb je al meer info over die ontsteking? Ik ben misschien ook wel geinteresseerd.
Heb je al een andere verdeler?

Groet Jesse
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor David » 04 jun 2005, 11:27

Ik wacht op het moment dat een vriend van me met deze nieuwe elektronische ontsteking gaat rijden. Dan ga ik kijken of het een verbetering is.
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Mark » 19 jun 2005, 15:06

Hou je ons op de hoogte van zijn ervaringen? Ben benieuwd of er een alternatief is voor 123-ignition. Want die is goed, maar idd beetje prijzig.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor David » 15 aug 2005, 12:01

Ik zou iedereen op de hoogte houden van nieuwe informatie omtrent dit nieuwe systeem voor de ontsteking. Inmiddels heb ik samen met een vriend de elektronische ontsteking ingebouwd in zijn renault 16. Dit systeem past perfect ineen duccelier verdeler.
De resultaten zijn verbluffend. In plaats van 1 op 8,5 rijdt de auto nu 1 op 10,5. De auto start beter en een gedeelte van het gestotter en gepuf uit de uitlaat is weg (het zal waarschijnlijk nooit helemaal weggaan). Er is echter ook minpunten: De ontsteking is gevoeligger voor schommeling in de spanning in de accu en als de ontsteking wegvalt heb je echt een probleem, dan moet je alles weer ombouwen en afstellen.
De naam van het produkt en de bestelprocedure zal ik zo snel mogelijk achterhalen.

Tot zover een update
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten