Pakking carburateur J7

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Pakking carburateur J7

Berichtdoor Nienke » 16 feb 2005, 19:28

Dag beste J7 fanatiekelingen!
Ik ben op zoek naar een pakking voor het deksel van mijn carburateur.
Heeft iemand nog tips? De dealer hier in Amsterdam heeft met Peugeot in Frankrijk contact gehad en hij staat niet meer op de bestellijst. Wordt het knippen? Hellup!
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 16 feb 2005, 23:19

Eeehhh... Welke pakking bedoel je precies?

Afbeelding

Waar zou die pakking moeten zitten?

Bedoel je niet de pakking tussen het blok en de carburateur?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mark » 16 feb 2005, 23:20

Misschien, met een beetje geluk, Jos Overvliet?
En anders wellicht weer zoiets wat Jonkhart of De Fouw nog net hebben liggen. Nog maar niet gaan knippen hoor Nienke.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Nienke » 17 feb 2005, 00:45

Laat ik het dan zo stellen. Ik moet mijn carburateur schoonmaken. Ik mag aannemen dat ik dan een nieuwe pakking moet hebben. Dat zal dan wellicht die tussen het blok en de carburateur zijn. Een pakking voor datgene dat open moet om de carburateur schoon te maken, zeg maar. Ik ben zeker geen expert. Maar ik zal even gaan informeren. Dank voor jullie, altijd zeer snelle, reacties!
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 17 feb 2005, 01:37

Carburateur schoonmaken.... Hmmmm... Leuk klusje.

Dat heb ik ook al eens gedaan bij onze vorige bus. Daar is toen een hoop terpetine doorheen gejast, maar het resultaat mocht er zijn!

Succes!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jos overvliet » 17 feb 2005, 16:58

Als je het deksel van de carb VOORZICHTIG ! losmaakt heb je geen nieuwe pakking nodig.
Haal je de carb helemaal van de moter los dan kan je bij montage vloeibare pakking gebruiken,zowel bij cilinderkop /spruitstuk alswel bij spruitstuk/carb.
Mocht eventueel de deksel pakking bij demontage kapot gaan dan heb ik er nog wel eentje ,maar dat zien we dan welweer.
suc6 NIENKE dit word in iedergeval een leuke sleutel oefening waar je later nog veel plezier van kan hebben want een vuile carb komt wel vaker voor bij onze busjens
vrgr JOS.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Nienke » 17 feb 2005, 17:19

Ik heb inmiddels bij De Fouw een pakkingset weten te bemachtigen. Toch wel handig, voor het geval dat ik hem niet heel weet te houden. Inderdaad een hele goede oefening, ik ben benieuwd! Ik wacht denk ik wel even totdat het weer boven de tien graden is buiten!
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor jos overvliet » 17 feb 2005, 22:30

Ha NIENKE
Monteer dan gelijk een extra brandstof filtertje in de brandstofleiding , deze dingen kosten een enkele euro en besparen je een hoop elende.
Tenzij je de handigheid van het schoonmaken van de carb wil bijhouden :wink:
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Nienke » 17 feb 2005, 23:50

Goede tip! Die had ik inderdaad al op de kop getikt. (Dat bleek wat minder ingewikkeld dan de pakking... :wink: ). En heb ook gelijk een paar klemmetjes erbij gevraagd, ze keken er wel een beetje van op, maar ik begin er al aardig in te komen... straks dus alle 'onderdelen' binnen, en dan maar eens aan de slag!
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor JT » 18 feb 2005, 09:25

Wel foto's maken en plaatsen!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Jeetje » 18 feb 2005, 09:45

Ja, Nienke! Da's een goed idee! :D

Maak er een fotoreportage van en plaats die op het forum. Dan leren wij er met z'n allen ook nog eens van en hebben we een naslagwerkje als we zelf de carb. eens schoon moeten maken.... :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Nienke » 18 feb 2005, 13:27

Dat is goed, ik zal er foto's van maken, maar plaatsen doe ik alleen als het goed afloopt (en als iemand me even uitlegt hoe ik die dan op het forum kan plaatsen...) :?
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 18 feb 2005, 13:55

Die uitleg is heel simpel:

Foto's ergens op het net plaatsen (bijvoorbeeld zo'n gratis internet-fotoalbum). Vervolgens op het plaatje gaan staan in het fotoalbum en op de linker muisknop drukken. Dan naar eigenschappen. Er verschijnt dan de zogenaamde URL (het 'adres' van het plaatje). Deze URL selecteer je en dan druk je op 'kopiëren'. Vervolgens hier op het forum in je post op plakken drukken en de URL verschijnt. Dan weer selecteren en op de button Img drukken, et voilà: een foto geplaatst...

Er zijn ook uploadprogrammaatjes en dan is het een stuk gemakkelijker.

Je kunt de fotootjes natuurlijk ook naar een moderator sturen (naar mij bijvoorbeeld) en dan plaatst die ze wel... :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Nienke » 18 feb 2005, 15:10

Klinkt allemaal heel logisch, dat gaat me wel lukken denk ik. En mocht dat nou niet het geval zijn, dan weet ik naar wie ik ze moet sturen... :lol:
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Nienke » 06 mei 2005, 01:03

Jaja, en maanden later meld zij zich weer... De carburateur schoongemaakt en een benzinefilter geplaatst, al een tijdje geleden, maar dat bleek helaas het probleem niet te verhelpen... Ik heb wel foto's gemaakt, als er liefhebbers zijn kan ik die nog van mijn computer halen.
Vandaag de kleppen gesteld, maar heb stille hoop dat de verdeelkap de boosdoener is, het koolborsteltje was totaal versleten...
Morgen, met dank aan dit forum, met de stroboscoop aan de slag... Vandaag een hele tijd onder de bus liggen zoeken naar dat verdomde plaatje of gaatje op de krukaspoelie, maar weet nu dus waar dat gaatje voor mijn motorblok onder de bobine voor dient. En dan hopen dat we weer kunnen rijden zonder tegensputteren!
Ik begin echt veel lol te hebben in dat busklussen! Ook dankzij jullie enthousiasme, mijn dank is groot! :lol:
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Nienke » 06 mei 2005, 01:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Nienke » 06 jun 2005, 11:23

Inmiddels is de ontsteking gecontroleerd, maar helaas is het probleem nog niet verholpen.
Een nieuwe verdeelkap, contactpuntjes, benzinepomp, luchtfilter, bougies... kleppen gesteld, vervroeging gecontroleerd... brandstoftoevoer lijkt nu prima te zijn.
Bij hoge toerentallen begint hij toch te haperen, af en toe en flinke knal uit de uitlaat en geen trekkracht meer. Bij lage snelheden rijd hij prima.
Heeft iemand nog tips of ideeen over wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor reacties!
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor rovado » 06 jun 2005, 18:16

Dag Nienke,
Je zou inderdaad denken dat het nu goed zou functioneren, het enige waar ik nog aan kan denken is dat er ergens een lek zit in de slang voor de luchtaanvoer naar de carburateur, of zoiets, maar dat zal je wel nagekeken hebben vermoed ik.
Bij mij was mijn benzineleiding poreus geworden vanaf de benzinepomp tot carburateur, resultaat 1:5!! Gelukkig snel weer hersteld dit weekend.
Misschien weet Jeetje raad?
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Jeetje » 06 jun 2005, 19:08

Ik ben geen kenner en/of monteur, hoor! :oops:
Alleen als je al zo'n 14 jaar met een J7 op vakantie gaat en een heleboel kilometertjes met zo'n oud beessie op pad bent, ken je z'n kuren en kwalen wel zo'n beetje... 8)

Dat hij bij hogere toerentallen begint te haperen en zelfs te knallen wekt de indruk dat hij het aangeboden brandstofmengsel niet goed kan verwerken. Daardoor komt brandstof onverbrand in het uitlaatsysteem en die overtollige brandstof ontbrandt dan door de warmte van de uitlaat, hetgeen in een 'backfire' resulteert... :roll:

Dat kan een aantal oorzaken hebben. Je hebt het systeem alleen al helemaal doorgelopen en alles lijkt te kloppen... Dan wordt het natuurlijk lastig zoeken... :?

Sluit de klep van de shoke wel helemaal als je die indrukt? Wij hadden bij onze vorige J7 zo'n beetje hetzelfde probleem... Daar zat 't 'm in het feit dat als ik de shoke-knop helemaal indrukte, de klep in de carburateur tóch niet helemaal sloot, met als gevolg een haperende motor als deze vermogen moest leveren (vooral bij hoge toeren dus) en de incidentele 'backfire' die zelfs zo erg was dat een ons inhalende motorfietser bijna op z'n plaat ging van de schrik... :-|

Ik heb me toen ook een ongeluk gezocht wat daar de oorzaak van was en kon het niet vinden. Een Franse monteur, waar we toen stopten, had het probleem snel gevonden; stelde de shoke zo af dat bij ingedrukte shoke de klep in de carburateur helemaal sloot, maar de shoke-knop niet helemaal -bij volledig ingedrukte stand- op de stuurplaat drukt, maar altijd nog 'enigszins' uitgetrokken lijkt (hoewel hij helemaal ingedrukt is).... (Volg je het nog???)

Als dat het is, zoek je je inderdaad helemaal het schompes want daar zoek je het niet in...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

backfire

Berichtdoor rovado » 08 jun 2005, 00:07

Als ik met onze J7 een helling afrij, dan remt hij op de motor af, dit geeft een enorm geknal uit de uitlaat, is dit normaal? Dat zal ook komen door onverbrande benzine in de uitlaat denk ik, hebben meer mensen dat en belangrijker nog, is daar wat aan te doen?
Rogier
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor jesse » 08 jun 2005, 13:43

Heb ik ook, wanneer het geknal heel hard is is in ieder geval je uitlaat lek.
Ik denk dat het geknal niet normaal is. Ik heb er alleen nog geen oplossing voor gevonden.

Groet Jesse
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor Jeetje » 08 jun 2005, 14:49

Onze vorige camper had bij het afremmen op de motor ook zo nu en dan 'last' van geknal. Jeetje heeft dat niet. Bij het afremmen op de motor geeft Jeetje wel kleine 'plofjes' (beter te omschrijven als 'geknetter'), maar die zijn volgens mij 'normaal'... :wink:

De oorzaak bij ons vorige busje was dat de motor wat ruim afgesteld stond. Daardoor startte de auto beter, liep beter en egaler stationair, de choke kon je eerder indrukken en was wat 'agieler' op het gas. Hierdoor kreeg de motor wel een zo ruim mengsel dat dat bij het afremmen op de motor inderdaad deels in de uitlaat tot ontploffing kwam met een paar leuke knallen tot gevolg... :roll:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor 404 » 08 jun 2005, 18:45

Ontsteking goed afstellen zou ook kunnen helpen.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor rovado » 08 jun 2005, 23:21

Bedankt voor de reacties, ik vreesde al dat ik niet de enige zou zijn met dit probleem. Het zou kunnen dat alles een beetje te ruim staat geregeld.
De uitlaat zou in theorie goed moeten zijn, heb ik nl net vervangen, echter door een Bosal uitlaat, hetgeen een slechte keuze is, want hij ronkt altijd een beetje terwijl hij zeer zeker goed gemonteerd is...
Volgende uitlaat zal terug origineel zijn.
Volgende week zien we elkaar toch, misschien ook iets voor de bijeenkomst?
Dit weekend nog een aantal roestplekken van mijn J7 ( degene die in orde is) bijwerken, dan blijft hij weer een tijdje goed hopelijk.
Verder nog een motor uit een r16 proberen te slopen, die auto staat in de weg en zijn we uit elkaar aan het halen, dus ik heb weer wat te doen dit weekend.

Rogier
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor jesse » 09 jun 2005, 10:31

Dat ronken, is dat meer motorgeluid? Dat duid er toch op dat de uitlaat niet helemaal lekker sluit.
Ik zou toch nog even kijken bij de aansluit punten van de uitlaat. Even loshalen gungum of vloeibare pakking ertussen en kijken of je verschil hoort.
Juist als het net een nieuwe uitlaat is kan hij los zitten.
Ik heb dat ook gehad. Nu hij dicht zit heb ik alleen de stille doffe plofjes in de uitlaat.

Ik denk dat mijn j7 ook te rijk is afgesteld. Hoe kan ik hem schraler stellen?

groet Jesse
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten