Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
vectorix schreef:Hee jongens wakker worden !!!!!!!! Er komt een sloopregeling voor oude dieselauto's als het Balken CS behaagt in verband met het miljeu. Wel even bij de les blijven he.
404UXD schreef:Totaal belachelijk, net zo dwaas als die Franse sloopregeling van enige jaren terug. Waar heb je dit vandaan, vectorix? Ik kan er nergens iets over vinden.
404UXD schreef:Wat is oud in dit geval? Niet elke oude auto is ook een oldtimer. Het lijkt me onmogelijk dat ze gaan verbieden om in een Peugeot 504 of mercedes 220 D te rijden, dat KAN niet, want wat betreft veiligheids- en milieueisen zijn de regels voor oldtimers ook al anders.
Heeft Zalm dat kwartje bedacht?
Autobranche wil oude diesels van de weg
AMSTERDAM - De autobranche probeert opnieuw het kabinet ervan te overtuigen geld te steken in een slooppremie voor oude, vervuilende dieselauto's. De importeurs hebben er ook geld voor over, maar het kabinet zou het voortouw moeten nemen.
„Ze hebben meevaller op meevaller”, stelde donderdag de woordvoerder van de Rai Vereniging, doelend op de nieuwe meevaller die minister Zalm (Financiën) een dag eerder aankondigde. Staatssecretaris Van Geel (Milieu) overwoog een jaar geleden zo'n premieregeling om de luchtvervuiling terug te dringen. Maar het kabinet zag er na een rapport van het Centraal Planbureau van af. Ook zonder de premie zouden autoeigenaren de wagen laten slopen.
JT schreef:In de Telegraaf stond deze week:Autobranche wil oude diesels van de weg
AMSTERDAM - De autobranche probeert opnieuw het kabinet ervan te overtuigen geld te steken in een slooppremie voor oude, vervuilende dieselauto's. De importeurs hebben er ook geld voor over, maar het kabinet zou het voortouw moeten nemen.
„Ze hebben meevaller op meevaller”, stelde donderdag de woordvoerder van de Rai Vereniging, doelend op de nieuwe meevaller die minister Zalm (Financiën) een dag eerder aankondigde. Staatssecretaris Van Geel (Milieu) overwoog een jaar geleden zo'n premieregeling om de luchtvervuiling terug te dringen. Maar het kabinet zag er na een rapport van het Centraal Planbureau van af. Ook zonder de premie zouden autoeigenaren de wagen laten slopen.
Wat een onecht argument: er is een financiële meevaller, weg met oude diesels...
Ik wed dat monteurs niets liever zien dan oude diesels, weg met de electronica!
En btw, die oude diesels zijn het makkelijkst op milieuvriendelijk koolzaad te laten rijden!
JT schreef:
Feit is: een 504 gld kun je voor 3000 euro laten ombouwen tot 100% koolzaad-stoker. Moderne diesels zijn (dacht ik tenminste) moeilijker om te bouwen.
Keer terug naar Peugeot algemeen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten