bladveren 403 familiale renoveren

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

bladveren 403 familiale renoveren

Berichtdoor Gerard » 17 jun 2005, 09:28

mijn 403 familiale gaat achter een beetje doorhangen.
wie heeft ervaring met het weer opnieuw doorbuigen van de veren (heeft dat wel zin, gezien de metaalmoeheid) of weet iemand waar je nieuwe veerpakketten zou kunnen kopen??
mv gr gérard
Avatar gebruiker
Gerard
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 13 aug 2004, 09:33
Woonplaats: Kwintsheul

Berichtdoor Steven » 17 jun 2005, 09:41

Bij mij in de buurt is er wel een bedrijf dat nieuwe bladveren maakt, 't Is wel in België, is misschien te ver.
Website: http://www.veren-janssens.be
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor Kees » 17 jun 2005, 23:47

Hmm, ik zal mijn broer eens vragen, die heeft een Lancia Flavia, ook met bladveren, en die heeft hij laten reviseren bij een of ander mannetje dat nog weet hoe dat moet, schijnt een uitstervend beroep te zijn. Er zijn ook een soort rubber kussens op de markt die je op kunt blazen en die tussen de bladveren te plaatsen zijn. Ik zag trouwens op Ebay schokbrekers voor de 403 familiale te koop, mischien heeft dat bedrijf ook nog veren liggen. Zie http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 55431&rd=1
Ik heb ook een 403 break, als je er met z'n vijven in zit met ook nog veel bagage, dan hoor je ook klonkgeluiden als je over een hobbel heenrijdt.
groeten van Kees
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Kees » 27 jun 2005, 22:37

Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Gerard » 28 jun 2005, 15:00

hoi Kees,
ik heb ondertussen een mooi setje voor 125€ weten te bemachtigen bij Hennie Kaspers in beuningen,misschien ooit wel eens de naam horen vallen??
Ik ben bij hem geweest en hij had ontzettend veel onderdelen voor 403/ 203,zowel nieuw en gebruikt.
ik dacht dat hij een kleine hobbyist was met wat onderdelen ,maar was echt onder de indruk van het assortiment.
die link naar ome leen is ook heel erg leuk,gaaf hoor dat er nog steeds van dat soort mensen zijn.
bedankt voor de moeite en misschien ontmoeten we elkaar ooit eens.
gr gerard
Avatar gebruiker
Gerard
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 13 aug 2004, 09:33
Woonplaats: Kwintsheul


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron