Afgelopen weekend met (oa) de Camou naar Sauerland afgedaald. Een prachtige Maidentrip van 2 x 380 km onder extreme omstandigheden; vrijdag was het zo ongelofelijk nat dat je af en toe het idee had in een aquarium te rijden, en zondag terug was het 30+. Gelukkig zat ik zelf op m'n motor.........
De heen weg ging prima; een top van 85 (omdat'ie anders veel te veel herrie maakte ivm het profiel op de banden), maar de terugreis werd een hel. Ongeveer halverwege begon de olietemp toch wel erg hoog op te lopen, zodat we maar een tijdje hebben stilgestaan. Na deze afkoelingsperiode weer beginnen te rijden, en toen knalde de 4'e versnelling eruit.... Dus doorrijden met maar 3, topsnelheid gedaald naar 60/65. Als je dan nog een dikke 240 km moet, met de kachel aan, een buitentemperatuur van pak'm beet 32, is dat dus echt geen lolletje. Direct over de grens bij Emmen de ANWB maar gebeld, en deze constateerde dat er totaal geen olie meer in de bak zat. Bijgevuld; doorgereden naar huis, en moeten concluderen dat de bak nu echt aan het eind van z'n latijn is.
Gevolg; we moeten dus een andere bak plaatsen. Nu hebben we toevallig de slopert nog, en daar zit een goeie bak onder; die willen we gaan omruilen. Maar om nu weeeeer het blok eruit te moeten halen (hoewel we hier inmiddels erg bedreven in zijn; totale uitbouwtijd +/- 40 min.), vragen wij ons af of je de bak ook kan omruilen/uit&inbouwen zonder dat de hele mikmak er weer uit moet? Heeft iemand misschien een tekening van de bak/blok combie?