door Marius » 14 jul 2005, 19:51
Heb gee foto voor je maar wel een uitleg die je mischine verder helpt.
Door het slijten van de trommel, zullen de remschoenen (door het aanwezige zelfstellende mechanisme) zich verder naar buiten bewegen.
Er vormt zich als het ware een rand in de remtrommel (daar waar de schoenen nooit komen, dus de trommel niet slijt)
Achter deze rand blijven dus de remschoenen hangen, als je de trommel er afwilt halen.
Het zelfstellende mechanisme kun je terug draaien.
Bij sommige auto's bevind zich acterop de trommel een rubbertje wat je er uit kunt trekken om hier bij te komen, en bij jouw auto zul je dit door een bout gat van een wielbout moeten doen.
Dit is een prull klussje, dus bereid je voor op wat gevloek, tenminste als je het voor het eerst doet, als je het door hebt is het een fluitje van een cent.
Je draait de trommel met een bout gat naar beneden, maar dan net niet naar beneden, op ongeveer 10 over half (klok wijzers..:)) zet je een boutgat.
Hier door heen steek je een schroeven draaiertje, en daarmee ontspan je De zelfsteller.
Kijk anders even met een zaklampje door het boutgat in de trommel, Je ziet dan de remschoen, met direct daar achter een anderkleurig stuk metaal, dit druk je richting de buitenzijde van de trommel
Ik weet het uitleg is wat moeilijk, maar kijk maar eens met een lampje door het gaatje.
Ik heb me net nog suf gezocht op het net naar een plaatje voor je maar kan niks vinden... sorry
als je 5 minuten geduld hebt staat er een plaatje op mijn site..:)