koppakking 404 lek!

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

koppakking 404 lek!

Berichtdoor Niek020 » 16 jul 2005, 00:08

.........er kwam een enorme grote hoeveelheid witte rook uit mijn uitlaat(404'64).
Het leek wel of er een nieuwe paus gekozen was!!!
kortom............. koppakking lek :( !!grmbl :evil: :evil: :cry: !!!

.............Ik ga maar op tijd slapen,morgen weer een nieuwe dag!........... :-|
:!:
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Gilletti » 16 jul 2005, 11:46

:o Balen man.

Weet eigenlijk niet of reparatie bij een 404 redelijk te doen is, maar sterkte en succes in ieder geval! :!:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

koppakking

Berichtdoor D » 17 jul 2005, 18:52

als je zegt welke motor kijk ik even na of ik geen reparatieset liggen heb.

Dirk
D
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 05 jun 2005, 18:47

Berichtdoor Niek020 » 19 jul 2005, 21:43

Hoi Dirk,
Bedankt voor je toppie-aanbod,
Maar ik heb al een koppakking besteld,en laat hem plaatsen door 2 vrienden,die in het verleden een peugeot-garage gehad hebben. :-)
Die Vrienden doen voor mij alle"moeilijke en tijdrovende"klussen!
Ik heb er zelf,helaas,geen tijd voor :(
Moet in het weekend mijn witte 404 maar voor de dag halen,ik had hem héééééél netjes"opgeborgen,nog geen maand geleden,maar goed,het zij zo.
Nogmaals dank en ik hou jullie op de hoogte
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Mark » 19 jul 2005, 21:51

Sterkte/succes met de 'operatie' :!:
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

koppakking vervangen!

Berichtdoor Niek020 » 01 sep 2005, 23:05

.nou,de koppakking is vervangen........pfff.......heeft wel even geduurd.......maar hij is weer helemaal"perfect"
Maar ik ik starte de auto(heb zelf niet de koppakking vervangen)..............toen kwam er weer een"zooitje witte rook uit,dus ik dacht........@#$% :twisted: :evil: !!!..........'weer die" %$#@" motor uit elkaar".
Maar heel spoedig werd de witte rook snel minder,later bleek dat er nog een restant koelvloeistof in de uitlaat was.
Een kwatiertje stationair laten lopen,probleem opgelost!!
Maar nu blijkt de koelventilator niet meer werkzaam,(niet de koolborstel!!)maar het"motortje(ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel,ben niet zo thuis met auto-technische woorden :oops: )
Dus hebben we de ventilator vastgezet.
De temperatuur blijft gewoon zoals hij altijd geweest is,maar hoe is dat s'winters??kan ik even zo blijven rijden?hoe heet zo'n motortje? of moet ik de gehele ventilator vervangen??
In de handleiding staat:"bij een defecte ventilator kunt u de 3 stelschroeven aandraaien"is dus nu gebeurd!
Ben benieuwd naar jullie advies!
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten