motor 205 110CC met vijfbak

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

motor 205 110CC met vijfbak

Berichtdoor peukie205 » 16 jul 2005, 05:15

Heb sinds een jaar een 205 van 1984 (5deurs) met een vijfbak.

Verbinding tussen motor en inwendige bak is verziekt door een beunhaas met een lasapparaat.

Kan iemand me helpen aan zo'n motor met bak inwendig ?
Heb wel een reservemotor met vierbak met net even meer dan 100.000km maar monteer toch liever zo'n originele motor met vijfbak.

Groeten,
Tom.

P.S. Of heeft iemand tips om een motor met vierbak om te bouwen tot 5bak ? Aan het origineel is slechts de as vanaf de tussenbus vastgelast en weer losgebroken; de rest zal nog wel intact zijn. Kan dus niet simpelweg het tussenbusje vervangen.
Peugeot 205 1.6 Automaat '87, Peugeot 403 Bachéé Diesel '62...plus nog een paar van PSA.
Avatar gebruiker
peukie205
 
Berichten: 651
Geregistreerd: 19 aug 2004, 23:43
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor 205GRIFFE » 16 jul 2005, 10:29

Ik heb het topic even verplaatst.
Helaas kan ik je verder niet helpen.
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor GoodOldDiesel » 16 jul 2005, 18:42

Ik heb jaar en dag gereden met een 4 bak en dat reed als een tierelier... goed bij 130/140 hield het op, maar je mag toch maar 120...

Heb je anders foto's van het probleem oid... maakt het iets makkelijker te visualiseren...
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity


Re: motor 205 110CC met vijfbak

Berichtdoor peukie205 » 28 okt 2005, 00:40

peukie205 schreef:Heb sinds een jaar een 205 van 1984 (5deurs) met een vijfbak.

Verbinding tussen motor en inwendige bak is verziekt door een beunhaas met een lasapparaat.

Kan iemand me helpen aan zo'n motor met bak inwendig ?
Heb wel een reservemotor met vierbak met net even meer dan 100.000km maar monteer toch liever zo'n originele motor met vijfbak.

Groeten,
Tom.

P.S. Of heeft iemand tips om een motor met vierbak om te bouwen tot 5bak ? Aan het origineel is slechts de as vanaf de tussenbus vastgelast en weer losgebroken; de rest zal nog wel intact zijn. Kan dus niet simpelweg het tussenbusje vervangen.


Nog ALTIJD op zoek !!

Tom.
Peugeot 205 1.6 Automaat '87, Peugeot 403 Bachéé Diesel '62...plus nog een paar van PSA.
Avatar gebruiker
peukie205
 
Berichten: 651
Geregistreerd: 19 aug 2004, 23:43
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten