Startprobleem 1.4XS 1993

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Startprobleem 1.4XS 1993

Berichtdoor Malle Pietje » 18 jul 2005, 09:55

Hallo, mijn nieuwe 205 cabriootje wil neit starten!

Het volgende doet ie, de startmotor slaat gewoon aan, de accu moet wel vervangen worden, maar de startmotor krijgt dus gewoon genoeg stroom..
Frapant is dat als je de gashendel open zet je boven de luchtfilter/ injectie geen benzine ruikt, terwijl toch wel een beetje normaal is toch>

Er komt ook geen benzinelucht uit de uitlaat, en hij slaat helemaal niet aan, ook geen geprutter.....

Zelf denk ik te moeten zoeken bij de brandstofpomp, een kink in de leiding ergens, benzinefilter etc.. en natuurlijk eerst even de bougies en verdelerkap ontroleren..

Heeft iemand nog suggesties over mogelijk oorzaken van het niet starten?
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor 205GRIFFE » 18 jul 2005, 18:30

Zelf denk ik te moeten zoeken bij de brandstofpomp, een kink in de leiding ergens, benzinefilter etc.. en natuurlijk eerst even de bougies en verdelerkap ontroleren..


Op basis van wat jezelf al aangeeft, geef je de meest voor de hand liggende zaken zelf al aan.
Ik zou het inderdaad daar eerst zoeken.
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor knutsul » 18 jul 2005, 21:31

vlak boven je hoofdremcilinder, zitten 2 relais naast elkaar, een daarvan is de voeding van je brandstofpomp.
deze willen wel eens kapot gaan.
eventuele startonderbreker aanwezig misschien?
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

startprobleem

Berichtdoor D » 30 jul 2005, 22:14

nen xs 1400cc is met mechanische benzinepomp als ik mij dat goed herinner.

relais hebben er niks meet te maken, leiding lostrekken aan de carburator, starten en zien of er benzine is of niet.

bougiekabel aan de massa leggen, zien of er ontsteking is, in dien beide positief, carbu controleren of nieuwe bougies steken, int slechtste geval compressietest uitvoeren.
Dirk
D
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 05 jun 2005, 18:47

Berichtdoor Malle Pietje » 05 okt 2005, 12:17

de oplossing wilde ik jullie (met wat maanden vertraging) niet onthouden:
het bleek te gaan om een kapotte bobine en een kapotte injectiemodule....het stationair lopen was bagger door de potentiometer. Dus al met al waren het hele simpele dingetjes...bedankt voor de tips :D

edit: mag dus op slot!
Laatst bijgewerkt door Malle Pietje op 24 okt 2005, 10:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Malle Pietje » 05 okt 2005, 12:29

en nog even een fatsoenlijke foto:
Afbeelding

leuk toch? De vorige velgen, speedlines van de 1.9 gti vervangen voor deze, moeten alleen nog even mooi schoon gemaakt worden.
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Slecht startende 205XS

Berichtdoor JTB » 11 jan 2006, 11:03

knutsul schreef:vlak boven je hoofdremcilinder, zitten 2 relais naast elkaar, een daarvan is de voeding van je brandstofpomp.
deze willen wel eens kapot gaan.
eventuele startonderbreker aanwezig misschien?


Hallo

Ben nieuw op dit forum.
Mijn 205 XS '90 heeft startproblemen bij koud weer.
De brandstofpomp op de tank gedraagt zich zeer onregelmatig.
De relais en accu zijn net nieuw. Er is geen startonderbreker aanwezig.
Welke kant moet ik uit gaan denken? Iemand suggesties?

Bij voorbaat dank!

Gr. JT
JTB
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 09 jan 2006, 10:40


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten