wat past er allemaal in????

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

wat past er allemaal in????

Berichtdoor alfredkloosterman » 25 jul 2005, 15:25

Zou iemand een verhandeling kunnen geven over de verschillende motoren die (zonder aanpassingen aan motorsteunen e.d.) passen in een J7?

Ik las dat in elk geval de indenor-diesel uit allerlei wagens dienst kan doen. Geldt dit ook voor (zware) motoren uit 505, CX, misschien zelfs BX, en dergelijke? Misschien nog belangrijker: welke versnellingsbakken passen vervolgens, om het grotere vermogen nuttig te maken?

Dit is al een eerder geplaatst bericht maar ik zou op deze vragen ook erg graag antwoord op hebben. Er ligt nu in onze j7 een xd88 1.9 diesel maar deze is kapot gelopen. Nu willen we graag er een 2.5 diesel in hebben.
We zitten te denken aan een xd3 motor uit de 505 met een 5 bak erachter. Is dit mogeljk zonder aanpassingen. Zijn er nog andere 2.5 diesels motorblokken die er ook inpassen. Let wel het gaat alleen om dieselblokken
alfredkloosterman
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 21 jul 2005, 23:13
Woonplaats: luttenberg

Berichtdoor JeeZeven4Fun » 25 jul 2005, 15:57

Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. Op dit moment ben ik mijn 1800 benzinemotor aan het reviseren en heb nog wel een goed 1600 blok liggen, maar ben wel geïnteresseerd in de mogelijkheden voor diesel.
Ik zal dit topic wel blijven volgen.

grtz,
Dennis
HAHA, mijn duc past in me J7!!!!!!
JeeZeven4Fun
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 07 jun 2005, 22:19
Woonplaats: Alkmaar

Berichtdoor Jeetje » 25 jul 2005, 18:32

Hou er wel rekening mee dat als je een motor met een andere brandstof inbouwt (van benzine naar diesel of v.v.) het voertuig opnieuw gekeurd moet worden bij de RDW en de autopapieren aangepast worden.

Bij zo'n keuring zou je nog wel eens onaangename verrassingen tegen kunnen komen!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jos overvliet » 25 jul 2005, 21:23

In de J7/9 passen alle indenoor diesel motoren ,uit welke auto dan ook(o/a ford,uit de personenauto's van peugeot,de daf 400.)zolang het maar een indenoor is.
Wel zal je enkele aanpassingen moeten doen aan motorsteunen enzo maar dat is niet zo,n probleem.
Het grootste probleem is het koppelingshuis .
Bij een 2500 cc moter moet je ook het huis van een 2500 hebben ,want het huis is DE verbindende factor van moter en versn bak!!!!
En brobeer hier maar eens aan te komen.
Wat de versnellingsbak betrefd ,past alleen een bak van een J7/9 in onze busies.
Welke bak maakt niet uit,dus ook een 5bak uit een latere J9 van pakweg 1991 past.
Ook een bak van 1970 past erin ,maar dat wil je zeker niet(hoge toeren lage snelheid dus veel herrie aan je kop).
Zo ik hoop dat je hier wat aan hebt.
vr gr
jos
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor alfredkloosterman » 25 jul 2005, 22:38

-:
Laatst bijgewerkt door alfredkloosterman op 26 jul 2005, 18:35, in totaal 2 keer bewerkt.
alfredkloosterman
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 21 jul 2005, 23:13
Woonplaats: luttenberg

Berichtdoor alfredkloosterman » 25 jul 2005, 23:06

Dit is een volgens mij een site waar je kunt zien in welk model welk type motor er in kan zitten zit. Als je j7 en j9 intypt bij search bij model en dan bij model dan kun je zien welke motoren er allemaal in liggen maar de xd3 staat alleen bij de j9 maar waarom staat de j7 hier niet bij.

http://www.king-bearings.com/cat/html/models.htm
alfredkloosterman
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 21 jul 2005, 23:13
Woonplaats: luttenberg

Berichtdoor m&m » 08 aug 2005, 23:05

alfredkloosterman schreef:Dit is een volgens mij een site waar je kunt zien in welk model welk type motor er in kan zitten zit. Als je j7 en j9 intypt bij search bij model en dan bij model dan kun je zien welke motoren er allemaal in liggen maar de xd3 staat alleen bij de j9 maar waarom staat de j7 hier niet bij.

http://www.king-bearings.com/cat/html/models.htm


Dus als ik het goed zie dan kan de XD2/XD2D AXE 30 2.3 liter ook in een J7 ?

nu we toch aan het zoeken zijn voor een blok...

Het MAG een paar cc'tjes meer zijn ;) :D

groet,

Marco
Avatar gebruiker
m&m
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 01 aug 2005, 21:40
Woonplaats: achterhoek

Motoren

Berichtdoor jan eend + » 11 aug 2005, 11:50

Halloallemaal. Nog een aanvulling die ook wel van belang is : De waterpomp en fan zijn bij een J7/J9 anders (geplaatst) dan bij de personenwagen-uitvoeringen, o.a. wegens de smallere motorruimte en andere radiateur. De mooiste oplossing is een 2300 of 2500 (uit een J9) kompleet met 5-bak scoren. Scheelt een boel ombouwproblemen. Alleen niet dik gezaaid. Suck6 en groetz, van Jan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 201D en 8 gasten