Gisteren de hoop oud ijzer opgehaalt ,ging allemaal lekker vlot ,de met de peugeot startmotor aaangedreven lier had hem er zo op staan.
Maar toen werd het al een beetje duidelijk dat er toch op meer plekken veeeeeeel roest zat.
Thuis van de auto af en de kap eerst maar los.
De bobine miste ,de kabels lagen er af .
Dus eerst puntjes met schroevendraaier schoon gemaakt ,bobine er op ,accu er bij en remmenrei niger in de inlaat.
starten ,wel leven maar nog niet op de juiste manier.
Bobinekabels nog even een keer omgestoken ,en ja er kwam meer leven.
Toen maar even benzine met jarrycan naar de opvoerpomp ,even aangezogen zodat het pompje vol zat en weer starten.
Na zo,n 5 minuten af en toe gestart te hebben bleef hij draaien, scoke even mee gerommeld en hij liep zowaar al netjes.
Toen maar even het water in orde gemaakt en weer laten lopen, carterdruk verdween na 5 minuten en water bleef rustig.
Dat motortje loopt gewoon geweldig echt ver boven verwachting ondanks lange stilstand.
Gestart met koppeling in en in versnelling en de koppeling was ook weer los, laderij werkt ook.
Maar het is echt voor de vele goede onderdelen want dit is echt te ver heen ,nu maar motorr in de familiale en plaatwerk is hier ook bruikbaar voor.
Nog even en paar foto,s
Zo hij er nu bij staat lijkt het niet zo raar maar dit gaar echt niks meer worden ,er zijn er gewoon die veel beter zijn dus het loont niet.
bij deze dus onderdelen te koop tenminste wat ik missen kan.