5 bak in 404

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

5 bak in 404

Berichtdoor peujoost » 17 jul 2005, 13:09

BIJSLUITER: DIT ARTIKEL IS NIET GESCHIKT VOOR ORIGINALITEIT PURISTEN.

Mijn 404 (1973) is na 8 jaar weer hard toe aan een grondige opknap beurt. Ben nog aan het dubben, of een andere kopen of deze (reeds 14 jaar in mijn bezit) weer in orde brengen. Indien ik voor het laatste besluit overweeg ik een 5 bak in te bouwen. Daarmee gaat ie nog meer voldoen aan mijn comforteisen.
Ik heb de 404 al voorzien van de nodige gemakken waardoor het rijden in deze oude peugeot NOG lekkerder wordt.
Zoals daar zijn: 2 liter blok uit 505 (1979), comfortabele lederen zetels uit een 505 (leer van de achterbank gebruikt om achterbank 404 in zelfde kleur en dus van leer te voorzien), CD wisselaar, LPG en tot slot schutbord en bodem volledig voorzien van anti-dreun plaat. 120 km/uur fluisterstil, 140 km/uur gesprek met enige stemverheffing mogelijk.

Maar terug naar die 5 bak. Wie heeft ervaring met het inbouwen van een 5 bak? Welke moet ik nemen, een van een sedan of van een break, moet ik de tunnel open snijden, moet ik differentieel van 504 of 505 onderzetten en zo ja past dat? Hoe gaat dat met stuurschakeling?

Wie o wie kan mij voorzien van bruikbare tips?


NB: In februari knalde tijdens bittere sneeuwval en - 4 mijn voorruit er uit. Moest nog 80 km om thuis te komen. Kunnen die ramen niet tegen een beetje kou? Was nl geen steen oid.


Peujoost
Avatar gebruiker
peujoost
 

Re: 5 bak in 404

Berichtdoor Mockenrue » 18 jul 2005, 00:37

peujoost schreef:Wie heeft ervaring met het inbouwen van een 5 bak?


Tijdens l' Aventure Internationale had deze auto een 504 motor met 5-bak:

Afbeelding

Heb geen gegevens van de eigenaar. Misschien te achterhalen via
http://www.bcop-cbap.be/
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor peter bleeckx » 28 jul 2005, 16:55

je hebt me gevonden.....denk eerst goed na voor je deze werkzaamheden aanvat...wil je alles weten laat dan maar iets weten

groetjes peter
peter bleeckx
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 20 sep 2004, 21:31
Woonplaats: belgie

Berichtdoor peter bleeckx » 28 jul 2005, 16:59

Tijdens l' Aventure Internationale :evil: had :twisted: deze auto een 504 motor met 5-bak:

ps....had.....dit is nog steeds zo :wink:
peter bleeckx
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 20 sep 2004, 21:31
Woonplaats: belgie


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten