koppeling 106

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

koppeling 106

Berichtdoor splinter » 26 jul 2005, 21:19

:shock: ben maar zelf aan mijn 106 koppeling begonnen "vakantie"snap je niemand meer aanwezig
ik heb zover alle aansluitingen van het blok gehaald ,de koppelingstangen zijn bevestigd met kogeltjes hoe???krijg ik die krengen los ben 4 uur bezig geweest heb 4 sleutels weg kunnen pleuren maar die dingen zitten er nog op wat doe ik verkeerd? speciale tangen? bedankt wacht wanhopig op bericht
Avatar gebruiker
splinter
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 17 jul 2005, 17:34
Woonplaats: kerkrade

Berichtdoor peugeotlover » 26 jul 2005, 21:38

met een steeksleutel van 14 en een van 15 wip je die er zo vanaf
peugeotlover
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 21 mei 2005, 11:59
Woonplaats: maasmechelen(b)

Berichtdoor splinter » 26 jul 2005, 21:53

:lol: hallo
bedankt voor je reactie ik zal het morgen weer proberen misschien heb ik er te lang aan gezeuld vandaag morgen weer fris aan de slag met 14 en 15 als ze nog recht zijn hoop ik dank je wel 8)
Avatar gebruiker
splinter
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 17 jul 2005, 17:34
Woonplaats: kerkrade

Berichtdoor splinter » 27 jul 2005, 20:50

:o peugeotlover
bedankt voor je tip het heeft gewerkt ze waren erg vuil
heb onderhand alles wat los moest los
maar het blok wil niet echt vlotten ik draai de imbus sleutels gewoon krom ben er vandaag maar weer mee gestopt doei
Avatar gebruiker
splinter
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 17 jul 2005, 17:34
Woonplaats: kerkrade

Berichtdoor splinter » 28 jul 2005, 22:41

:mrgreen: nieuwe koppelings platen zitten erop
maar ik krijch die bak er niet meer op
nou heb ik gelezen dat je het vliegwiel moet aantekenen
wat nu dat heb ik niet gedaan
:shock:
Avatar gebruiker
splinter
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 17 jul 2005, 17:34
Woonplaats: kerkrade

Berichtdoor knutsul » 29 jul 2005, 07:48

zit de frictieplaat wel recht in het midden?
anders krijg je er met geen mogelijkheid de prise-as er in.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor splinter » 29 jul 2005, 08:24

:P ik denk dat hij in het midden zit maar is het misschien mogelijk dat de koppeling niet meer in de vrij staat en niet mee draaid als je hem erop zet ik ga vandaag weer proberen zal ik ook controleren of die in het midden zit bedankt knutsel voor je reactie :roll:
Avatar gebruiker
splinter
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 17 jul 2005, 17:34
Woonplaats: kerkrade

Berichtdoor Marius » 29 jul 2005, 12:27

Splinter het in het midden plaatsen van de koppleing komt nog al kritisch.
Voor elk model/type/merk auto zijn hier speciale pennen voor te krijgen.
Die heb je zeker wel nodig, of iets wat je zelf draait, maar zonder zo een pen kan het uitlijnen van de koppeling een behoorlijke crime zijn.

En wat bedoel je met: "is het misschien mogelijk dat de koppeling niet meer in de vrij staat"..???
De koppeling heb je net vervangen, en daarbij kan een koppleing niet inz ijn vrij staan..:)
Denk dat je de bak bedoelt, maar dat maakt niet uit, ook al staat hij in de versnelling, dan is hij nog steeds makkelijk genog te verdraaien, en zitten immers geen aandrijfassen meer aan, en al helemaal geen wilen meer die op de grond staan. :wink:
Probeer het maar eens, draai maar eens aan de prise-as (das die as die uit de bak steekt) dit gaat redelijk makkelijk, althans makkelijk genoeg om tijdens het er op schuiven van de bak, die as te laten verdraaien.

Maar sluit me voor de rest bij knutsel aan, ik denk dat je de koppeling niet goed hebt uitgelijnt
Vliegwiel aanteken heb ik met een bak nog nooit van gehoord, lijkt me sterk dat je de bak op zijn kop gaatmonteren, dus lijkt me nutteloos om een teken op het vliegwiel te plaatsen, en ook al verdraait het vliegwiel, maakt dit niks uit voor de montage van de bak.

Anders ga ff bij een peugeot dealer of zo langs, en vraag of je even de pen mag lenen om de koppleing uittelijnen.
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49

Berichtdoor knutsul » 29 jul 2005, 12:41

Aftekenen van het vliegwiel zou alleen nodig zijn als je het vliegwiel zelf de- en monteerd.

En als ik me niet vergis krijg je het vliegwiel er maar op 1 manier op.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten