504 | Koelvloeistof vervangen

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

504 | Koelvloeistof vervangen

Berichtdoor Jerroen » 05 aug 2005, 18:31

Nav mijn koelvloeistof-flater vanuit dit topic:
Ik wil dus wederom een poging ondernemen om de koelvloeistof (momenteel water met beetje soda) af te tappen, te spoelen en af te vullen met koelvloeistof.

Citaat uit de vraagbaak:
Aftappen van het gehele koelsysteem geschiedt door het openen van de aftapkraan onderin de radiateur, aan de voorzijde, het verwijderen van de radiateurvuldop en de aftapplug rechts achter in het cilinderblok en het openen van de verwarmingskraan op het dashboard.


Dus.. ik weet nog van de vorige keer dat ik niet alle vloeistof eruit kreeg maar ik kon de aftapplug niet vinden :-|

Afbeelding

Waar moet ik wezen? Die bout bovenaan zit met een stang vast aan de versnellingsbak en daaronder zit een of andere sensor. Lijkt me ook niet correct.

Kan iemand me vertellen waar ik moet zijn voor de plug?
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Kees » 05 aug 2005, 20:36

Je moet aan de andere kant zijn, rechts is altijd vanuit de bestuurdersstoel geredeneerd. Dus aan de andere kant achter onder, een bout met sleutel maatje 17 of 19. Bij een 404 zit ie daar, dus dat zal bij een 504 ook wel zo zijn. Succes met zoeken!
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jerroen » 06 aug 2005, 19:26

Ik heb uiteindelijk de plug niet kunnen vinden.
Ik heb nu de slanglosgekoppeld die naar de kachel gaat en daar met de compressor wat lucht ingespoten.. en hoppa daar kwam de troep :D

Paar keer goed doorgeblazen op meerdere manieren en afgevuld met koelvloeistof.. ging zo'n 6 liter in dus ik denk dat ik hem goed leeg had.
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Bert » 08 aug 2005, 13:17

de aftapplug voor het koelsysteem zit onder het uitlaatspruitstuk in het motorblok ( dus het gietijzeren gedeelte onder de cylinderkop, vlak bij het vliegwielhuis)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten