krakende rem

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

krakende rem

Berichtdoor Gerard2 » 07 aug 2005, 23:16

Sinds enige tijd hoor ik een krakend geluid als ik het rempedaal indruk (205-1998). Met name als ik harder rem en als ik de rem loslaat hoor ik een krakend geluid. Als ik het raam openzet wordt het geluid sterker. De auto remt nog goed en er is geen verlies van remolie, maar het verontrust mij toch. Als ik met mijn hand de rem indruk (als de auto stilstataat) voel ik een vibratie in het pedaal als ik het krakende geluid hoor. Heeft iemand een suggestie wat ik moet doen?
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor knutsul » 08 aug 2005, 22:50

dat geluid komt waarschijnlijk van de remblokken voor af, remklauw, blokken en geleiders goed zuiver maken en een beetje kopervet oid. eraan.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor Gerard2 » 08 aug 2005, 23:49

Bedankt voor de tip. :!:

Ik hoop dat het dit weekeinde eens niet regent, want ik heb ondertussen al een lijst met dingen die nog moeten gebeuren.
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor Gerard2 » 22 aug 2005, 23:29

Afgelopen weekeinde de achterkant en de zijkant van de remblokken en de contactvlakken tussen de remklauw en remblokken schoongemaakt en ingesmeerd met een dun laagje kopervet. De tips op het forum waren zeer behulpzaam. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Ik heb iemand laten luisteren als ik rem en het geluid komt bij de remmen vandaan en niet bij de hoofdremcylinder.
Kan de remcylinder zelf het geluid produceren in plaats van de remschoenen?
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor Bert » 23 aug 2005, 09:49

is mogelijk, het kan zijn dat er een hoop aanslag tussen de cylinderwand en de plunjer zit, dit kun je zien door het rubber er af te halen wat rond de plunjer in de remtang zit en dan door voorzichtig op het rempedaal te drukken de plunjer iets naar buiten te persen zodat je kunt zien of er vuil of aanslag opzit. Dit moet je wel aan 1 kant doen ( aan de andere kant de remblokken e.d. gemonteerd laten ( anders moet je aan 2 zijden tegelijk kijken :shock: ) Al s er aanslag op zit kun je de zuigers er op die manier ook uit persen de cylinderwand met polijstschuurlinnen of waterproof schuurpapier schoonmaken de plunjer schoonmaken nieuwe rubber afdichtingsring er in en rijden en remmen maar ( wel eerst ontluchten natuurlijk :wink: ) en allebei de voorremmen doen vanwege verschil in remkracht per wiel
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Gerard2 » 20 sep 2005, 22:37

Bij Brezan wisten ze mij te vertellen dat er geen remrevisie-setjes meer worden verkocht. Een nieuwe remcilinder zou 42 euro gaan kosten.
Wordt vervolgd....
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten