co te hoog wat nu?

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

co te hoog wat nu?

Berichtdoor splinter » 12 aug 2005, 06:32

:?: :roll: Mijn peugeot 106 1994
is afgekeurd op oa. co te hoog wat kan ik hieraan doen,?
de auto heeft een hele stilgestaan.
de straat op kan niet want dan kan ik hem zeker laten staan. :?: :?:
Avatar gebruiker
splinter
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 17 jul 2005, 17:34
Woonplaats: kerkrade

Berichtdoor john » 12 aug 2005, 17:29

Heb je hem al uit laten lezen?
Het kan liggen aan een te hoge brandstofdruk, lambdasensor of de motortemperatuursensor.
"meten is weten,weten is wát te meten"
john
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 31 mei 2004, 18:36
Woonplaats: Zundert

Berichtdoor knutsul » 12 aug 2005, 18:04

olie verversen kan ook wel helpen, als de olie er lang in heeft gezeten, en er vaak korte stukjes word gereden, kan er benzinedamp in de olie zitten, die door de carterontluchting word aangezogen.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor splinter » 13 aug 2005, 00:05

bedankt voor jullie reactie

het co te hoog zeiden ze bij de keuring
olie is nieuw en van de lamdasensor weet ik niets
ik ben er wel achter dat de auto zeker twee jaar stil heeft gestaan
een monteur gaat er mee op de snelweg rijden
dan zou het lager worden? daarna word hij weer gekeurd
ik hoop niet dat het met de lambda te maken heeft die zouden erg duur zijn
of kun je die ook schoonmaken?
maar ik hoop het beste
Avatar gebruiker
splinter
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 17 jul 2005, 17:34
Woonplaats: kerkrade


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten