Bij welke club kan de J7/J9 onderdak?

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Bij welke club kan de J7/J9 onderdak?

Berichtdoor quatre cent trois » 19 aug 2005, 09:42

Hallo,

Jammer dat de respons niet de gewenste was van de J7 rijder. Ben zelf al sinds 1994 lid van de club en met tevredenheid. Je betaalt zeker een bepaald bedrag per jaar maar daar krijg je wel het e.e.a. voor terug. Het is maar net waar je zelf gebruik van maakt. Het reageren op e-mails e.d. is natuurlijk een zaak van fatsoen, echter het blijft hobbywerk, het is vakantietijd en niet iedereen zit 8x per dag achter zijn pc (ik beweer overigens ook niet dat de J7 rijder dat doet).
Zonde eigenlijk om achter de PC te zitten als je lekker in je Peugeot kunt rijden..

M.i. dient de J7 rijder zich aan te sluiten bij de PCN omdat de overige clubs deze lading niet dekken. (nog altijd een probleem ingegeven door die drie clubs die niet met, maar ook niet zonder elkaar kunnen)
APH: is een een club voor Peugeots 203, 403 en ouder..
404: is voor de Peugeot 404 et derivès
PCN: Voor alle types die niet onder de voornoemde clubs vallen

Vroeg of laat zal dit een keer spaak lopen bij de PCN...
Avatar gebruiker
quatre cent trois
 

Re: 21 augustus

Berichtdoor Jeetje » 19 aug 2005, 10:58

quatre cent trois schreef:Hallo,

Jammer dat de respons niet de gewenste was van de J7 rijder.
Welke respons had dat dan moeten zijn?

Ben zelf al sinds 1994 lid van de club en met tevredenheid. Je betaalt zeker een bepaald bedrag per jaar maar daar krijg je wel het e.e.a. voor terug. Het is maar net waar je zelf gebruik van maakt.
Ik ga ervan uit dat je bedoelt dat je lid bent van de PCN. Het gaat ons ook helemaal niet om het lidmaatschapsgeld ('de contributie'), maar om het feit dat naar onze mening de J7 er maar een beetje 'bijhangt'. Hij valt onder de utilitaires (J7, J9, maar ook de veel oudere D3 en D4 en de veel recentere J5 etcetera...) -en terecht natuurlijk- maar er wordt, zo hebben wij inmiddels van een aantal (ex)leden van de PCN vernomen, weinig aandacht aan het Utilitaire-register besteed. Het leidt, zoals hier op het forum al is aangegeven, kennelijke een (zeer) sluimerend bestaan. Ik zou graag lid van een club willen zijn waar 'mijn klassieker' toch wat meer aandacht krijgt!

Het reageren op e-mails e.d. is natuurlijk een zaak van fatsoen, echter het blijft hobbywerk, het is vakantietijd en niet iedereen zit 8x per dag achter zijn pc (ik beweer overigens ook niet dat de J7 rijder dat doet).
Daar ben ik het heel erg mee eens! Als je echter aan de vooravond staat van zo'n grote rit, of van een ander (door de betreffende club georganiseerd) evenement, zul je toch echt -naar mijn bescheiden mening- wat vaker aandacht aan je mailbox moeten besteden!
Overigens zit ik wél heel veel achter m'n pc, dus...



Zonde eigenlijk om achter de PC te zitten als je lekker in je Peugeot kunt rijden..
Helemaal mee eens!

M.i. dient de J7 rijder zich aan te sluiten bij de PCN omdat de overige clubs deze lading niet dekken. (nog altijd een probleem ingegeven door die drie clubs die niet met, maar ook niet zonder elkaar kunnen)
APH: is een een club voor Peugeots 203, 403 en ouder..
404: is voor de Peugeot 404 et derivès
PCN: Voor alle types die niet onder de voornoemde clubs vallen
In principe klopt dit ook wel, maar je zult toch wel begrijpen dat je als eigenaar/bezitter van een klassieker graag lid van een club bent/wordt die de speciale aandacht voor jóuw klassieker heeft en niet van een club waar jouw specifieke klassieker erbij zit 'omdat het moet' of 'omdat geen andere club de lading dekt'.

Vroeg of laat zal dit een keer spaak lopen bij de PCN...
Misschien wel, ja... Maar moeten we daar op wachten dan?


Tja...

We zullen dus wel lid (moeten) worden van de PCN... Wellicht kunnen wij het utilitaire-register weer vlot trekken! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor quatre cent trois » 19 aug 2005, 12:01

Ik begrijp ook wel wat je bedoelt... Ik ben zelf lid van de APH maar had dat ook net zo goed van de 404 vereniging op de PCN kunnen zijn.
Wellicht dat je niet bekend bent met de historie, maar deze drie bovengenoemde clubs hebben een jaar of wat eens het voornemen gehad samen te gaan. Door tal van redenen is dit niet gelukt en gaat men weer op de oude voet verder. Wel organiseet men gezamenlijk activiteiten en geeft men het blad uit. Wel hebben ze allemaal weer een aparte site en onderdelenmagazijnen.

De grootste reden dat deze clubs niet samen kunnen/willen zit hem naar mijn mening in hetzelfde probleem waar jij tegen aanloopt. Ieder afzonderlijk lid is 'gek'van zijn type. Dat heb ik met 403 en jij met J7. We willen allemaal dat daar zoveel mogelijk aandacht aan besteed wordt. Dit wordt ook nog eens steeds lastiger naarmate er steeds meer auto's bijkomen. Denk aan de 05-en en straks de 06-en en de J5, Boxer??
Dit bedoelde ik ook met het "ergens spaak lopen bij de PCN"..
Ik denk dat eigen initiatief binnen de PCN een heel goed middel is.... Het 604 register is zo ook begonnen.

Laten we niet weer een club oprichten maar meer verenigen om zo kosten te delen in plaats van alles zelf te gaan doen...

Hoop je te treffen komende zondag, ben er namelijk ook.
Avatar gebruiker
quatre cent trois
 

Berichtdoor Gilletti » 19 aug 2005, 22:47

Toch jammer dat het blijkbaar enigszins rommelt binnen de clubs. :-|
Ik ben erg blij met de gezamelijke evenementen en het clubblad, want door het grotere aantal deelnemers/leden is het veel leuker en mooier.

Ik ben lid van de 404 Vereniging, maar kreeg een bericht dat ik voor de 304 niet ook nog een extra lid hoefde te worden van de PCN.
Als de volgende PCN en 404 ledenvergadering niet weer op mijn verjaardag valt, dan ga ik daar zeker heen.
Ben wel benieuwd wat er nou precies allemaal speelt en misschien ga ik me er wel eens tegenaan bemoeien. :wink:
De beste stuurlui....
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Mark » 20 aug 2005, 22:25

Ik heb de onderwerpaanduiding van de topic aangepast, en deze verplaatst naar J7.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Re: 21 augustus

Berichtdoor Martijn » 23 aug 2005, 09:02

Beste Jeetje,

Na zoveel discussie rond het wel of niet lid worden van de PCN wil ik me, als voorzitter van die club,me er graag nog even mee bemoeien.

We hebben als bestuur van de PCN een aantal jaren geleden de club omgevormd tot een club met een registerstruktuur. Dit is gebeurd om juist de grote verscheidenheid aan modellen binnen de club een plek te geven. Het is inderdaad zo dat de meeste mensen wel gek zijn op hun eigen Peugeot maar soms beduidend minder hebben met een ander type. Door liefhebbers te bundelen in een register schep je de gelegenheid tot het organiseren van "eigen" evenementen en , ook zeer belangrijk, een eigen stem naar het bestuur toe over de gang van zaken, de inkoop van het magazijn etcetera.

Ondertussen zijn er diverse registers daadwerkelijk actief geworden, en met succes! En hier zit misschien het grote misverstand : we hebben als bestuur de registerstruktuur opgezet, maar het is aan de leden om hier invulling aan te geven. Dat hoeven ze niet alleen te doen, want natuurlijk wordt zoiets met raad en daad bijgestaan door de bestuursleden (registercoordinator, evenementenman,magazijnteam etc.) Tot nu toe hebben zich nog geen J7/J9 rijders gemeld dus is het register nog "in ruste" ! Maar indien er gegadigden zijn, meld je aan!

En om nog even op het reageren op emails terug te komen : het is inderdaad juist dat er soms niet meteen op emails wordt gereageerd. Het blijft immers vrijwilligerswerk, en als er specifieke technische vragen komen of vragen over onderdelen dan zullen we dat moeten opzoeken (lees: naar het archief/magazijn in Woudenberg gaan) en dat duurt soms even. Verder circuleren er nogal wat emailadressen van de PCN die helemaal niet van de PCN zijn, of niet meer bestaan! Daar gaat het ook nog wel eens mis!

Ik hoop hiermee wat duidelijkheid gegeven te hebben, maar mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.... ik lees het Forum regelmatig :mrgreen:
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Jeetje » 23 aug 2005, 10:14

Kijk... Dát biedt -op zich- (ook) weer perspectief! 8)

Ik zou best wel dat Utilitaire-register vlot willen trekken (en me dus aan willen melden bij en/of lid willen worden van de PCN), maar....

(tja... Zo'n 'maar' zul je altijd zien...) :oops:

Het nadeel van het utilitaire-register is dat het een vergaarbak is van diverse types (tot aan de hypermoderne Boxer aan toe). Dat vind ik véél te algemeen en met mij -zo weet ik zeker- een groot aantal J7-rijders!

Bovendien is het niet specifiek een 'klassieker'-afdeling binnen de PCN. Als het een afdeling zou zijn voor de D3, D4, J7 en J9 zou ik het zowaar nog overwegen, maar nu is het allemaal véél te algemeen.

Even anders verwoord: ik denk dat (bijvoorbeeld) een 404-rijder het ook niet op prijs zou stellen wanneer 'zijn' club ook opengesteld zou worden voor alle andere Peugeot personenauto's (tot hedendaagse modellen aan toe). Dan is het immers geen 'model-specifieke club' meer, maar een algemene club...

Mijn bezwaren zoals ik die reeds eerder heb verwoord, blijven dus eigenlijk onverminderd van kracht.

De APH ziet er wel wat in -zo heb ik begrepen- om de J7 toe te laten...

Nog eens even bezien wat daaruit voortvloeit!

Ik ben, gezien het bovenstaande, overigens wel van mening dat de J7 binnen de bestaande (Peugeot)clubs een eigen plaatsje zou moeten krijgen. Een apart clubje oprichten -dat los staat van alle overige Peugeotclubs- lijkt mij geen optie...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Gilletti » 23 aug 2005, 22:30

Jeetje schreef:De APH ziet er wel wat in -zo heb ik begrepen- om de J7 toe te laten...

Nog eens even bezien wat daaruit voortvloeit!


Voor mijn gevoel hoort de J7 helemaal niet in de APH thuis. Daar is ie net even te nieuw voor. De D3 en D4 horen daar wel.

Ik zou ze idd zelf meer plaatsen binnen de PCN. En aangezien het register momenteel sluimert, valt het misschien wel te regelen dat het toch alleen opengesteld wordt voor de J7 en J9. Ik kan me ook niet voorstellen dat J5 en Boxer rijders zich nou zo graag al bij de PCN willen aanmelden (campers kunnen altijd nog naar de PKV). En aangezien momenteel niemand de kar trekt, is er blijkbaar ook weinig animo van die kant.

Dus Jeetje, aanpakken die handel en vlot trekken dat register! :!: :mrgreen:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Mark » 23 aug 2005, 22:51

In verlengde van Martijns verhaal: utilitaire kan ook zijn J7/9-register, dan weet je zeker dat de 'te nieuwe' types er niet bijzitten. Als er voldoende animo is, en dit forum geeft daartoe wel aanwijzingen, staat PCN er absoluut voor open, denk ik.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Jeetje » 23 aug 2005, 23:17

Toch maar eens contact opnemen met de PCN wellicht... :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten