Lek ventilatierooster?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Lek ventilatierooster?

Berichtdoor pablo31 » 26 aug 2005, 13:22

Ik heb ontdekt dat mijn vloermatten regelmatig vochtig zijn. Wanneer het heeft geregend hangen er druppels aan de zwarte bak van de ventilator in het midden. Ik vermoed dat het gewoon door het rooster bij de voorruit naar binnen loopt.

Komt dit bekend voor? Heeft iemand anders het probleem een keer gehad? Tips?

bedankt!
Avatar gebruiker
pablo31
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 08 aug 2005, 15:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Bert » 27 aug 2005, 20:43

onder het rooster bij de voorruit zit de opening van de kachel en ook aan de linker en rechter zijde een afvoer voor het water dat via het rooster naar binnenkomt. die 2 afvoeren lunnen verstopt zitten met vuil, maar wat ook vaak voorkomt is dat de pijpjes waar de afvoerslangen opzitten, doorgeroest zijn, en dan loopt er dus water naar binnen :twisted: dit is op te lossen door er nieuwe pijpjes in te zetten.
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor pablo31 » 27 aug 2005, 22:28

Ik heb er inderdaad wat vuil uit gehaald, maar echt verstopt leek de boel niet te zitten.
Hmm pijpjes vervangen? :shock:
Hoe kan je hiet ooit bij? De hele ruitenwisser kolom zit ervoor, de rest is allemaal gelast en vast in de carosserie volgens mij..
Waar behoren die afwateringsslangetjes uit te komen? Ik ga maar eens met een gieterje aan de gang.
Avatar gebruiker
pablo31
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 08 aug 2005, 15:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Bert » 29 aug 2005, 12:37

die afwateringslangetjes zitten links en rechts onder het dashboard, en de slangetjes gaan vanaf dat punt naar buiten (door de zijpanelen). Ik heb destijds voor mijn 305 "nieuwe" pijpjes gemaakt van koper en die in polyester matjes vastgezet.
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Luuk Obbink » 28 jan 2006, 17:44

Ben je er al uitgekomen wat het probleem is met de lekkage? Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij zijn het niet de pijpjes die verrot zijn ofzo. Dit zitten trouwens helemaal links en rechts.
Ik heb de ruitewisser-unit uitgebouwd en wat roestschade aan van bovenuit gerepareerd, maar dat hielp niet. Volgende stap is het uitbouwen van de hele kachelunit, maar daar heb ik eigenlijk noet zoveel zin in...

Groet,
Luuk
Luuk Obbink
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 28 jan 2006, 17:09
Woonplaats: Putten

Berichtdoor edwin ss50 » 28 jan 2006, 20:23

waarschijnlijk is het isolatie spul tussen de kachel en auto verrot, en dan gaat hij daar langs lekken.

hij zit met 4 moertjes aan de auto vast, en wat kabeltjes losmaken en dan dondert hij zo naar beneden.
edwin ss50
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 04 jul 2005, 14:44

Berichtdoor Bert » 29 jan 2006, 14:55

een andere mogelijkheid is ook de rand waar de voorruit in gemonteerd zit. Als daar het plaatwerk slecht gaat het ook lekken.
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten