Stroomprobleempje 205

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Stroomprobleempje 205

Berichtdoor drc » 13 jun 2004, 20:23

Ik ben van plan een 205 te kopen, maar deze heeft een klein stroomprobleempje, namelijk dat de accu na een week stilstaan leeg is. De accu is al vervangen en de dynamo een jaar geleden ook.
Ik ben eigenlijk beniewd wat het zou kunnen zijn/wat me dat gaat kosten. Kan iemand mij hier bij helpen?
Avatar gebruiker
drc
 

Berichtdoor Hans » 13 jun 2004, 20:26

als het een uitvoering is met een kofferbakverlichting....haal daar het lampje dan maar eens uit.
Doe maar gek ,dan doe je al gewoon genoeg
Avatar gebruiker
Hans
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 05 mei 2004, 21:35
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor drc » 13 jun 2004, 21:13

maar die gaat toch uit, neem ik aan, als je de deuren dicht hebt?
ben een leek op t gebied, dus dat lijkt me zo raar.. niet dat ik je niet geloof hoor.. in ieder geval bedankt. Ga het, als ik m koop, zeker proberen!
Avatar gebruiker
drc
 

Berichtdoor Hans » 13 jun 2004, 21:18

ik denk dat dat juist het probleem...het gaat niet uit......komt wel eens voor hoor dat zo,n schakelaartje blijft hangen
Doe maar gek ,dan doe je al gewoon genoeg
Avatar gebruiker
Hans
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 05 mei 2004, 21:35
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor drc » 13 jun 2004, 21:56

OK tnx for the advice... Ik koop m dan maar..
Avatar gebruiker
drc
 

Berichtdoor MRPhone » 04 jul 2004, 17:04

Het probleem kan hem ook in de originele centrale deurvergrendeling zitten als die 205 van jou dat heeft. Bij de mijne wil de voeler die ook de electronica herbergt de knop na 5 seconden wel eens niet loslaten met als resultaat dat ik de volgende ochtend met een lege accu stond (accu is niet zo heel best meer).
MRPhone
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 jul 2004, 17:02
Woonplaats: Bruchterveld

Berichtdoor drc » 16 jul 2004, 14:27

Ik heb geen centrale deurvergrendeling, helaas :cry: Maar die kan t dus ook niet zijn.
Ik heb nog wel een ander vraagje: heeft er iemand ervaring met t inbouwen van een verklikker (of hoe zoiets ook heet) die gaat piepen wanneer je de lampen aan laat staan, en de deur open doet.. Dit vanwege t feit dat ik vandaag voor de 2e keer sinds 2 weken met een lege accu langs de weg stond :? zeer vervelend!
Avatar gebruiker
drc
 

Berichtdoor Jeetje » 16 jul 2004, 14:42

Die dingen haal je gewoon bij Halfords en kosten 1 of 2 euro (of bij benadering) en ze zijn heel eenvoudig in te bouwen: 1 kabeltje aan de massakabel die aan de deurschakelaar zit en 1 kabeltje aan een draad waar stroom op staat als het licht aan is en klaar is klara...

Dat is overigens de gemakkelijke inbouwmethode...

Je kunt die massakabel ook aan een massakabel aansluiten die alleen massa maakt als je de sleutel uit het contactslot haalt. Met een beetje goed zoeken is zo'n kabeltje wel te vinden....

Je hebt ze met piepjes en melodietjes; al naar gelang wat je wilt!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten