distributieriem 205 vervangen

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

distributieriem 205 vervangen

Berichtdoor reneleiden » 01 sep 2005, 22:05

hoi ik een peugeot 205 18 xrd uit 88
en wil de dist riem vervangen
maar weet niet of dit makelijk gaat
en wat zo ding kost wie kan me helpen
heb deze auto pas een week
en de riem is vervangen bij 216000
maar er staat nu 378000 op
dus is nu wel tijd voor vervanging


rene
reneleiden
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 01 sep 2005, 21:42
Woonplaats: leiden

Re: distributieriem vervangen

Berichtdoor Brownie » 02 sep 2005, 10:19

reneleiden schreef:hoi ik een peugeot 205 18 xrd uit 88
en wil de dist riem vervangen
maar weet niet of dit makelijk gaat
en wat zo ding kost wie kan me helpen
heb deze auto pas een week
en de riem is vervangen bij 216000
maar er staat nu 378000 op
dus is nu wel tijd voor vervanging


rene


Ik heb het zelf altijd laten doen en kan ook adviseren om er iemand bij te halen die het vaker gedaan heeft. Als hij er ook maar een beetje verkeerd om wordt gezet, draai je de hele motor in de soep is mij verteld.
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor jon » 02 sep 2005, 13:25

Hallo! 160000 km met 1 riempje?? Zozo, dat wordt dan hoog tijd. Als je een beetje ervaring hebt, is het zelf te doen. Je moet de bovenste motorsteun loshalen, kappen eraf, spanrollen losdraaien, rechtervoorwiel erafhalen, kappen bij je rechter voorwiel loshalen en dan kun je er redelijk bij. Het is handig om het blok iets omhoog te halen en soms iets te laten zakken, want de ruimte bij die dieselblok is erg beperkt. 1 tip van mij, bezuinig niet op je waterpomp. Dat deed ik ook en een maand later was hij lek. Dat komt door de nieuwe riem die wat strakker is. Let er ook op dat je de assen op tijd hebt staan en dat je ze vast zet of markeert. Dat geldt ook voor de brandstofpomp. Voordat je alles weer dicht bouwt, even alles dubbel checken of je alle pennen weer uit de poelies hebt, anders ben je voor niks druk geweest.

Het is wel een beetje secuur werk, want een paar tandjes verkeerd kan je je kleppen kosten.

Succes ermee.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

oke jongens

Berichtdoor reneleiden » 02 sep 2005, 22:08

bedankt voor jullie antwoord
over hoe het moet
en weet niet of hij ook 160000
er op gereden heeft
als je er naar kijkt ziet de er wel oud uit
zit ook veel rubber poeder om heen dus
ga het zeker doen
en ik zet alles vast en merk ze
kan het niet fout gaan denk ik
als alles op zijn plek blijft zitten kan het bijna niet mis gaan
maar ik zal het wel zien als het
gelukt is horen jullie het zeker
van me
maar ga morgen eerst ff
de startmotor vervangen want
deze is in de brand gevlogen
reneleiden
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 01 sep 2005, 21:42
Woonplaats: leiden


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten